Daniel Negreanu blogjának fordítása

Utolsó kommentek

  • Gondolatok a pókerről és a szerencsejátékról
    _user_57745 - 2015-01-15 19:20:25
  • -->
  • Gondolatok a pókerről és a szerencsejátékról
    AlyrArkhon - 2015-01-14 20:47:25
  • -->
  • Gondolatok a pókerről és a szerencsejátékról
    _user_31373 - 2015-01-14 18:07:20
  • -->
  • Gondolatok a pókerről és a szerencsejátékról
    _user_9625 - 2015-01-14 17:06:44
  • -->
  • A vevőnek mindig igaza van
    _user_63898 - 2013-09-15 17:08:56
  • -->
  • A vevőnek mindig igaza van
    _user_22058 - 2013-09-15 13:43:20
  • -->
  • A vevőnek mindig igaza van
    PAPASAS - 2013-09-14 12:52:13
  • -->
  • A vevőnek mindig igaza van
    _user_53983 - 2013-09-13 21:29:24
  • -->
  • A vevőnek mindig igaza van
    _user_57745 - 2013-09-13 16:15:23
  • -->
  • A vevőnek mindig igaza van
    AlyrArkhon - 2013-09-13 13:44:16
  • -->
  • Negreanu WSOP versenynaptára
    _user_1335 - 2013-03-26 17:24:21
  • -->
  • Negreanu kiszállt az NBC Heads-Up Poker Championshipből
    Xmaster - 2013-01-24 21:26:30
  • -->
  • Integrity
    _user_31720 - 2012-11-24 03:32:02
  • -->
  • Lederer files rant
    _user_9625 - 2012-10-16 23:19:13
  • -->
  • Post WSOP Rant Revised Aug 6
    zeon - 2012-08-07 14:55:31
  • -->

Napló topikok

D. Negreanu naplója 320. bejegyzés

  • 2010-11-20 22:22:19
  • D. Negreanu


2010. november 16.

Anték a versenyeken

*** Ne olvasd el ezt, ha nem érdekel a versenyek struktúrája***

A twitteren megígértem Jason Mercier-nek, hogy elmagyarázom a blogomban, miért befolyásolja közvetlenül egy verseny antestruktúrája a játék mennyiségét. A közhiedelemmel ellentétben a kisebb anték nem biztosítanak több játékot, valójában jelentősen csökkentik a posztflop játék mennyiségét, így a képességek jelentőségét is.

Ha látni akarunk egy megfelelő antestruktúrát, egyszerűen nézzük meg bármelyik versenyt, amit Matt Savage rendez. Ő ért hozzá. Olyan sok ember nyilvánvalóan nem. Nem ez az első alkalom, amikor az ante struktúrák miatti nyavalygásomat olvashatjátok, én teljes mértékben struktúra-mániás vagyok, de még nem magyaráztam el teljes egészében, miért is ellenzem a kisebb antékat a versenyeken. Számos oka van:

M vs.átlagos nagy vak. Először is fontos elmagyarázni a különbséget az M és az átlag nagy vak között abban az értelemben, hogyan kapcsolódnak a bennmaradási esélyeinkhez egy versenyen. Az M a körök számát jelenti, amelyeket túlélhetünk, mielőtt megesznek a kezdőtétek. Így például, ha a vakok 400-600 100 antéval, kilencszemélyes asztalnál ülünk és 8400 zsetonunk van, az M-ünk 4. 2100-at költünk körönként, ez négy kört jelent. Ha a nagy vakot nézzük, 10,5-t kapunk eredményként.

Az alacsonyabb ante növeli az M-ünket, ami lehetővé teszi, hogy hosszabb időre túlélő üzemmódra kapcsoljunk, mielőtt kénytelenek lennénk allinezni. Az átlagos nagy vak egy versenyen azt mutatja, mennyi “játék” van egy versenyen. Minél nagyobb a játékosonkénti átlagos nagy vak, annál több utcán fognak licitálni és annál többet manővereznek flop után. Az a verseny, amelyen magasabb az átlagos nagy vak, egyértelműen sokkal több képességet kíván, mert bonyolultabb döntéseket kell hozni. A deepstack póker egyszerűen nehezebb, nem kell ezt ragozni, ezt nem is lehet vitatni.

A nagyon kis antés versenyekkel az a probléma hogy lehetővé teszi a shortstackeknek, hogy hosszabb ideig benn maradjanak anélkül, hogy lépniük kellene. Ez nagyszerű a shortstackek számára, de az online shortstack járványhoz hasonlóan, amikor túl sok játékos üldögél kevés zsetonnal, az átlagos bb nagyot esik és az átlagos, valamint az átlagon felüli stackek arra kényszerülnek, hogy befeszüljenek, mert mögöttük három 8-15 nagy vakos játékos ül. A nagyobb stackek kénytelenek kevesebbet támadni.

Nézzünk meg két ante struktúrát:
A) 4000-8000 (1000)
B) 4000-8000 (500)

Ha egy kilencszemélyes asztalnál 80 000 zsetonunk van, akkor 10 bb-vel rendelkezünk, de az M-ünk így fest:
A) 3,8
B) 4,8

A különbség még jelentősebb, ha 20 nagy vakunk van:

A) 7,6
B) 9,7

Tehát akkor ez miért is rossz dolog? Nos, mivel a shortstackek egy kicsit több időt kapnak arra, hogy kivárják a lapot, ez megköti az asztalnál lévő többi játékos kezét, így végül a versenyt elöntik a shortstackek és preflop allinfesztivállá változtatják a játékot. A közepes és nagy stackek ugyanerre a stílusra kényszerülnek, mert egyszerűen túl sok shortstack van még versenyben, hiszen az anték nem kényszerítették őket lépésre.

Az olyan versenyek, ahol az emberek gyorsabban esnek ki, gyakran NAGYOBB teret adnak a játékra. Példa:

Tegyük fel, 100 millió zseton van játékban, az átlagos stack 100 000, amennyiben 100 játékos van még versenyben. Ha 80 játékos maradt, az átlagos stack 125 000 lenne. Így ha a vakok ezen a szintén 1000-2000, az átlagos nagy vak 100 játékosnál 50, 80 játékosnál 62,5 lenne.

Gyakorlatilag ez azt mutatja, hogy a versenyen több játék van ezen a szinten, ha kevesebb játékos marad.

Kevesebb flop. Alacsonyabb antékkal és több shortstackkel kevesebb flopot fogunk látni. A nagy vak rosszabb árat kap a védekezéshez, és mert az átlagos stack annyival kisebb, nem engedi a játékosoknak, hogy olyan sok emelést tartsanak a kiejtős lapokkal, mert az ellenfeleik egyszerűen nem olyan mélyek, hogy jövedelmezővé tegyék a tartást a 4-4-hez és ♠6 ♠7-hez hasonló lapokkal. Mivel kevesebb flopot néznek, kevesebb játékos esik ki. Ez egyáltalán nem jó. Amikor két vagy több játékos néz flopot, jelentősen emelkedik az esélye annak, hogy valaki kiesik.

A magasabb anték allinra ösztönzik a shortstackeket. Magasabb anték esetén egy mondjuk, 10 nagy vaknyi stack számára sokkal ösztönzőbb kockázatot vállalni és allin menni. Ez hozzájárul a shortstackek gyorsabb ütemű kieséséhez, ami növeli az átlagos nagy vak értékét. Ahogy korábban rámutattam, amikor az átlagos nagy vak magasabb, több “játék” van a versenyen.

Egy extrém példa. Játszottál már olyan limit nélküli versenyen, ahol nem volt ante? Ha igen, akkor láthattad, hogy a játék SOKKAL feszesebb, és gyakorlatilag kevés a posztflop játék vagy nincs is. A vaklopás kevésbé fontossá válik, és a kisebb stackű játékosok nincsenek rákényszerítve, hogy más lappal is játszanak, mint a nagyágyúkkal. Az agresszívebb játékosok kihasználhatóak, mert A) nem csípnek el annyi antét a lopásaikkor és B) nehéz helyzetbe kerülnek, amikor 2,5-szerest emelnek és allint kapnak egy összesen 9 bb-s játékostól.
Az anték nélküli limit nélküli versenyeken csak egyetlen lehetőség van valóban kiejteni játékosokat: olyan magasra tenni a vakokat, hogy az átlagos nagy vak jóval 20 alá csökkenjen. Ilyen kis stackekkel nem láthatunk check-raiseket a rivernél. 

Amikor egy versenyen van egy vagy két szint, ahol alig esik ki játékos, tudhatjuk, hogy a későbbi szintek struktúrája sérül. Megfordítva, ha van olyan szint, ahol sok játékos esik ki, a zsetonok a játékosok kisebb csoportjánál koncentrálódnak, akik a késői szakaszban mélyebb stackkel fognak játszani, ami lehetővé teszi, hogy a képességek domináljanak.

*****************************************************************

Azt hiszem, fontos megjegyezni, hogy az antékkal kapcsolatos álláspontom ellentétes sok PokerStars által szponzorált versenyen alkalmazott struktúrával, az EPT és a NAPT versenyeinek számos kulcsszintjén alacsonyabbak az anték. Nyilvánvalóan a cég embere vagyok, és ezért gondoltam, hogy fontos rámutatni, hogy szabadon gondolkodom, ahogy mindig is. Amikor azt mondom, hogy őszintén hiszem, hogy a PokerStars a legjobb online pókercég és a legjobb és legbiztonságosabb hely, akkor őszintén hiszek az igazamban. Biztosíthatlak benneteket, hogy ha nem így lenne, nem mondanám.

Nem mindig értek egyet minden döntéssel, és szerintem helytelen lenne, ha nem mutatnék rá az általam látott hibákra. Egy évvel ezelőtt a Bellagio struktúráját szidtam, így sportszerű, ha a NAPT és az EPT struktúráját is kritizálom.

Csak úgy fejből, íme néhány kulcsszint, ahol szerintem rosszul csinálják:

300-600 (50) 75 kellene
400-800 (75) 100 kellene
1000-2000 (200) 300 kellene
1200-2400 (200) 300 vagy akár 400 kellene
4000-8000 (500) 1000 kellene

Az utolsót találom a legzavaróbbnak, a 4000-8000 vakokat 500 antéval. A standard anténak a kis vak 25%-át kellene kitennie. Ha a zsetonokat így nem lehet elosztani, akkor 20% és 33% között kell megállapítani, de ne legyen 20%-nál kevesebb. Ebben az esetben választhatnánk a szokásos antét, a kis vak 25%-át, de ehelyett 12,5%-ot használnak.

Boldogan megvitatom ezt bárkivel, aki nem ért egyet velem, és szívesen meghallgatom a kisebb anték melletti érveiket. Eddig egyetlen érvet sem hallottam, miért is lenne jobb 1200-2400 vakoknál a 200-as ante a 300-as helyett.

Hozzászólások...