Utolsó kommentek

  • Helyzetjelentés
    Vbálna - 2016-09-14 15:10:06
  • -->
  • Helyzetjelentés
    Firestarter18 - 2016-09-14 14:15:17
  • -->
  • Helyzetjelentés
    _user_31720 - 2016-09-13 13:35:33
  • -->
  • Változás
    _user_23527 - 2016-04-13 10:28:09
  • -->
  • Változás
    Firestarter18 - 2016-04-13 08:02:08
  • -->
  • Változás
    _user_23527 - 2016-04-12 05:52:50
  • -->
  • Vidéki húsvétolás Kálmiéknál
    siuras - 2016-03-28 14:11:08
  • -->
  • Vidéki húsvétolás Kálmiéknál
    Vbálna - 2016-03-27 18:47:03
  • -->
  • Három a magyar igazság
    Firestarter18 - 2016-03-24 12:33:38
  • -->
  • Három a magyar igazság
    _user_9625 - 2016-03-24 07:47:16
  • -->
  • Három a magyar igazság
    Firestarter18 - 2016-03-23 05:52:35
  • -->
  • Három a magyar igazság
    _user_6688 - 2016-03-22 15:38:22
  • -->
  • A gyereknevelés alaptörvényei
    DaDirk - 2016-03-22 00:25:39
  • -->
  • Három a magyar igazság
    _user_31373 - 2016-03-21 15:16:49
  • -->
  • Három a magyar igazság
    Firestarter18 - 2016-03-21 10:48:47
  • -->

Napló topikok

Naplóbejegyzés Párizsból

  • 2015-11-30 08:43:07
  • Firestarter18


A lentebb olvasható történet szereplői, helyszínei és eseményei mind fikciók, mindennemű egyezés a valósággal csupán a véletlen szeszélyének folyománya.

Ma a szokásosnál korábban ébredtem, és mivel már nem tudtam visszaaludni, nem is erőlködtem tovább. Kiálltam a terasz hűvösére, és az alvó várost szemléltem. Az éjjel esett, de az ég már tisztult, a sötétkék felhők közül már elő-előbukkant a Hold. Ilyenkor sugarai ezüstösen megcsillantak a még vizes háztetőkön. Hideg szél fújt, de még nem akartam bemenni. Jobban összehúztam magamon a köpenyemet, és tovább bámultam a sötét Párizst. Az utcák még némák és kihaltak voltak, csak időnként törte meg a csendet egy-egy lassan elhaladó járőrautó. Az ablakok is mind sötétek voltak, úgy tűnt csak én szenvedek álmatlanságban.

Mikor a szél már annyira átfújt, hogy kénytelen voltam bemenni, még mindig volt fél óra a hajnali imádságig. Bekapcsoltam hát a televíziót, már mentek a négy órás hírek. Általában nem szoktam híradót nézni, mert különösebben nem érdekel sem a politika, sem a közélet, de mivel jobb dolgom úgysem akadt, hát bekucorodtam a takaró alá.

Mikor odakapcsoltam, éppen a tegnapi kivégzések képeit ismételték. Biztosan az ünnepségsorozat miatt, de valahogy az utóbbi hetekben mintha több ilyen műsorral találkoztam volna. De lehet, hogy tévedek, mondom, nem szoktam híradót nézni. Két férfit és három nőt végeztek ki tegnap, a férfiak tiltott vallási jelképeket birtokoltak, a nők bűnére már annyira nem is emlékszem, gondolom hűtlenség lehetett, mint mindig. A Vallásrendőrség vezetője is nyilatkozott a kivégzések után, állítása szerint nincs mitől tartanunk, és a vallási fanatikus csoportokat egyszer és mindenkorra fel fogják számolni. Ez mondjuk jó lenne, az ember lassan már félve megy ki az utcára. A múlt héten is robbantottak a külvárosban a keresztény szélsőségesek. De szerencsére minden hétre jut egy-egy komolyabb letartóztatás, lassan talán megszabadulunk a keresztény terroristáktól, én nem is értem, hogy lehet egy ilyen erőszakos vallásban hinni, el sem tudom képzelni, mi járhat ezeknek az elmebetegeknek a fejében.

Biztosan az is az ünnepségsorozat része, hogy a kivégzéseket egyre gyakrabban az Abdulhamid Abaaoud-téren tartják. Ha jól tudom itt állt egykor az Eiffel-torony, de ebben nem vagyok biztos, majd megkérdezek egy idősebb ismerőst.

Szóval nagy nap ez a mai, biztosan sokan fognak az utcákra vonulni, én is találkozom majd a barátaimmal a déli ima után. Bár az Európai Iszlám Államot csak 15 évvel később kiáltották ki, sokak szerint november 13-a volt az a nap, mikor minden elkezdődött, ide eredeztethető vissza minden későbbi esemény. Mások szerint január 7-e volt ez a nap, megint mások szerint Franciaország kapitulációjának napja, bár az ugye öt évvel később volt már. Én nem tudom, nem vagyok történész, igazából talán teljesen mindegy is.

A híradó végén még arról is beszámoltak, hogy végre talán egyezség született Abudul-el Haszid brit és Hakim Kudszi német miniszterelnökök között, jövőre alá is írják velünk közösen az Európai Iszlám Föderáció alapító okiratát. Elképesztő, hogy milyen sokáig ment a huzavona két szomszédunk parlamentjében, én nem is értem, miért nem szabadultak már meg ettől az elmaradott döntéshozatali módszertől, annyira lelassítja a fejlődést. Ilyen szavazás, olyan tárgyalás, tiszta hülyék ezek. Állítólag, én nem tudom, Juszuf mondta a minap, hogy a Föderáció első és legfontosabb célja lesz, hogy elérje, Európa állítson le mindenféle segélyezést az USA felé. Hát ezt mondjuk csak támogatni tudom. Ott ugye nem túl rózsás a helyzet a polgárháború óta, ráadásul a minap jelentették be, hogy Kanada már nem tud több amerikai menekültet befogadni, és le fogják zárni a határokat.

A híradó végén a csendes-óceáni frontról is volt pár szó, állítólag a kínai-orosz csapatok hamarosan partra szállnak az USA nyugati partján. Mondjuk, már hónapok óta ezt mondogatják, a fene se tudja igaz-e. Öt éve rohanták le a kínaiak ugye Japánt, azóta bombázgatták egymást oda-vissza az amerikaiakkal, akik ugye kicsit rosszabbul jártak San Francisco és Los Angeles lebombázásával, mint a kínaiak azzal, hogy a japán szigeteken egy fűszál sem sok, annyi sem maradt. Az oroszok egyelőre nem kapkodnak, jól elvannak az alaszkai olajjal, úgyhogy nem lennék most amerikai ebben a pillanatban. A hírek utolsó felét már nem láttam, mert bekapcsolt a rádió, hogy ébressze az embereket a hajnali imára.
Most itt ülök a boltban, apám szerint meg kell tanulnom, hogy működik az üzlet, de hát egy porcikám sem kívánja. Alig várom, hogy húzzak el. Tudom, legutóbb is ígértem képeket, de teljesen kiment a fejemből, majd ma megpróbálok lőni párat a mai kivégzésekről. Addig is As-Salaam-Alaikum!
Párizs, 2115. november 13.


A bejegyzést eddig 1 látogató ajánlotta a címlapra

Köszönöm!
2
3
0
Pontok: 5 (pontozók száma: 3)

Hozzászólások...

_user_31373 2015-12-09 10:44:30
én már 1066-nál az erdőbe kerültem, a többinél meg még jobban eltévedtem benne :)
_user_9625 2015-12-09 05:47:43
Van egy jó webes játék. A cime 1066. Aki érti érti, aki nem, az nem.
Van egy jó könyv. Tűzzel-vassal. Aki érti érti, aki nem, az nem.
Caernarfoni vára gyönyörű. Óbuda középkori épületeinek helye bizonytalan. Aki érti érti, aki nem, az nem.
Tegnap a Montenegró-Magyarország kézilabda meccsen az egyik fogadási iroda "Fogadj a mobilodon" felirattal üzent a reklámledfalon. Aki érti érti, aki nem, az marad az erdőben.
_user_31373 2015-12-09 02:27:44
kisarkított, persze, hogy kisarkított, hiszen ez egy akkora téma, amiről szóban akár évekig is el lehetne vitatkozgatni, ahogy a történészek vitatkoznak is, a politikusokról meg ne is beszéljünk, itt idő és karakter híján természetesen csak sarkítani tudok, kiemelt részekre válaszolgatva, ami esetleg nem jó, mert a lényeg az egészben.
Tulajdonképpen számomra csak az a fontos, hogy nem szeretem az általánosítást, milyen nép is a magyar.
Lopunk is, ha úgy alakul, gyűlölködünk is, ha úgy alakul, de ha nem úgy alakul, akkor rendes, becsületes, vendég és idegenszerető nép is vagyunk.
A magyar birodalom kifejezéssel nem értek egyet, olyan sose volt, a birodalom az szerintem akkor lett volna, ha idegen országokat magyarok irányítottak volna, ilyen nem volt, igaz idegen országoknak volt magyar királya, de ettől a dalmáciaiak, vagy éppen a lengyelek megtartották a saját vezetőiket, tehát magyar birodalomról semmiképpen se beszélhetünk.
topin 2015-12-08 23:02:28
borzalmasan kisarkított minden mondat, megállaptíás, ahogy a politikai topicban is olvasható, ráadásul ugyanazt olvasom most is..a trianon meg az ehhez kapcsolódó angol vagy egyéb példa, eleve ott sántít hogy nekünk magyaroknak semmi közünk a kárpát medencéhez ilyen alapon, hiszen mi ide úgy jöttünk mint az amcsik amoda..

Az hogy elraboltak valakik valamit a középkorban kb semmit nem ér, mi sem bizonyítja jobban, mint az hogy a nagy magyar birodalom is elég szépen átkarolta európa javát, mégse bírunk belőle sehol se tartani..pedig van ország rajtunk kívül is, aki vesztes volt azóta minden háborúban, aztán mégis valahogy jobban áll kicsit mint mi..

Írhatnék a többi kiragadott sarkított példára is, de felesleges, mert ugyanazokat a köröket futnám le, mint a többiek évek óta..semmi értelmét nem látom, van aki a fától nem látja az erdőt..kivágni azt, meg nem lehet:)

Plusz még annyit, hogy a lopást azt totál félreértelmezed meg kongót meg középkort belekeversz szokás szerint..de itt én nem erről beszéltem, aki érteni akarja az úgyis érti, aki meg nem, az összehord hetet havat..én meg lusta vagyok havat lapátolni, a többieknek se sikerült:)
_user_31373 2015-12-08 05:14:06
a politikai vita szerintem nem rossz dolog, ha nem durvul el a vita, és nem akarja ráerőltetni a véleményét a másikra, ugyanis gyakran ez jön át, hogyha elmondja valaki a véleményét, vagy mondjuk ha én mondom el, akkor ez azért van, mert rá akarom erőltetni a gondolataimat a másikra, pedig dehogy, nincs isteni részecske a politikában, minden változik és változhat, főleg a napi politikában, ezért én az eszmecserét, az eszmék cseréjét fontosnak tartom, habár gyakran haszontalannak.
Ha nem haragszol, néhány részletet kiemelnék, és reflektálnék rá, fenntartva azt, hogy egyáltalán nem várom el, hogy egyet érts a gondolataimmal, megváltoztasd a tiedet.
Szóval:
"Nálunk meg sírás van egy 100 éves eset miatt"
Szerintem más népeknél is van, az angolok is felemlegetik egykori világvezető hatalmukat, vagy az olaszok is büszkék Rómára vagy a csinkvecsentóra, de ugyanígy van a németeknél, spanyoloknál.
Nálunk még fájó seb Trianon, mi mondhatjuk, hogy felejthető lenne már, a határon túli magyarság képviseletében ugyanezt már nem merném kijelenteni.
"a múltban élünk és siránkozunk és mindenkit okulunk, majd amikor ott a lehetőség jól szétlopjuk magunkat, csak nehogy elinduljon minden felfelé"
Szerintem egyáltalán nem élünk a múltban, habár sokan mondják, hogy milyen jó volt a Kádár korszakban, meg még előbb, de csak a szájukat jártatják, és igenis dolgos és szorgalmas nép vagyunk, az itthoniak is dolgoznak, gyakran szenvedve rabszolgamunkákat végezve éhbérért, de a külföldre szakadt magyarok is bizonyítanak, lásd Fire példáját, a külföldi munkáltatók gyakran választják inkább a magyarokat mint a szír, iraki, afgán stb népek munkavállalóit.
Szétlopjuk magunkat, és ezért nem indul el minden felfelé....hát az angolok ellopták majdnem minden nép kincsét, a többi is, a hollandok, vikingek szintén, a belgákat meg lehet nézni mit műveltek Kongóban, 10 millió halottat hagytak maguk után és rengeteg megcsonkított embert, szó se volt holokausztról, ugye, mégis elindultak felfelé az összelopott pénzből.
"És sajnos mi magyarok, többségben ilyenek vagyunk"
Szerintem többségében egyáltalán nem vagyunk ilyenek, csak a többség az csendes, nem kerül reflektorfénybe.
Egyre jobban látszik, ha valakit rendesen megfizetnek, akkor az nem fog lopni, legalábbis túlnyomó többségében nem.
Mi ilyenek vagyunk, aki annak idején kiment amcsiba vagy nyugatra, hasznos tagjává vált az ottani társadalmaknak, és nem a társadalmak aljanépségéhez tartoztak, tartoznak.
Nálunk is ki fog lassan alakulni ez.
"valahogy ez nyugaton jobban megy mindenben"
Na ezt nem szeretem, mindenhol megvannak a problémák.
Spanyolország is nyugat, aztán kérdezd meg Démont, milyen a munkatempó, ugyanezt meglátod olaszban is, a maffiával való harcukról már ne is beszéljünk.
Egy gazdag országban is megvannak a problémák, jelentkezett ez a franciáknál a terrorcselekményeknél, vagy Belgiumban Molenbeekben.
37%-os volt a munkanélküliség, mely radikalizálódáshoz vezetett.
Tehát volt ott mondjuk 30-40ezer fiatal munkanélküli, kik nem találtak munkát.
Míg tőlünk ötszázezer magyar kiment munkát találni és nekiállt dolgozni.
Nem a nargilét szívták reggeltől estig, meg a kábszeres sütit zabálták, hanem odaálltak melózni.
Szóval melyik a szorgalmasabb nép?
Ne legyen már mindenben Németország az egyetlen példakép, vagy ha az, akkor legyen olyan viszonyítási különbség mint a Krupp művek meg a Dunaferr, vagy a Mercedes, BMW meg a Puli autó között.
Könnyű úgy szélerőműveket működtetni, hogy napi 18 órán át fúj a szél, nehéz ott, ahol heti 10 órán keresztül.
Szép a nyugati példa, de ez még a cseheknek meg a lengyeleknek se megy, pedig ők jobban állnak alapanyagokból, mint mi.


topin 2015-12-08 04:11:06
Csabi senki nem mondta, hogy egyirányú..a politikai topikokból tanulva nem fogok belemenni itt semmibe, meg amúgy is..Egy bizonyos kor felett már az EU nem befogadható a megélt szocializmus után, sőt a trianon blablabla sem egy markáns álláspont, ugyanis több ország bebizonyította azóta, hogy feldarabolás, felezés, szétszakadás, égszakadás-földindulás esetén is talpra áll és dübörög megújulva..Nálunk meg sírás van egy 100 éves eset miatt..ezek vagyunk mi, a múltban élünk és siránkozunk és mindenkit okulunk, majd amikor ott a lehetőség jól szétlopjuk magunkat, csak nehogy elinduljon minden felfelé..nekünk soha senki ne mondja meg mit és hogyan tegyünk, mert azt kikérjük magunknak, igaz olyat mondanak, ami már működött máshol, de mi majd csűrünk csavarunk inkább rajta, úgy h nyerészkedni lehessen kicsit/nagyon saját érdekre aztán a nagyobb jó az soha nem nézőpont..soha nem másokat, vagy a sorsot, meg a szerencsét kell okolni..hanem magunkat, ha valami nem sikerül annak mi magunk vagyunk az okai, mégpedig azért mert szarul vagy nem elég jól csináltunk valamit..

És sajnos mi magyarok, többségben ilyenek vagyunk..akár tetszik, akár nem..cselekedni nem szeretünk, főleg ha az fáj nekünk..de szenvedni, sírni azt nagyon bírunk és másokat hibáztatni és ezért ezer évekig mutogatni, hajtogatni hogy ez és ez az oka h milliárd év múlva is hazudunk, csalunk, lopunk (nem csak a vezetők, hanem az átlagemberek is) és ezért lehetetlen normálisan kormányozni, mert nincs olyan ember kb aki magyar, és ne a kiskapukat, a csűrést, az okosságot keresné és nem csábulna el és ne vágyna nagyra és elbírná viselni a kritikát..

valahogy ez nyugaton jobban megy mindenben..

természetesen a piacgazdasági rész teljesen igaz, amit leírtál..de ezt is max egy magyar várhatja el, hogy egyirányú etetés legyen..ez teljesen egyértelmű és magától értetődő és említettem is, hogy csak egy egységes európa képes versenyre kelni a kontinensnyi országokkal, mind gazdaságilag, mind haderővel..tehát az erősek érdeke, hogy erősebbek legyenek, hogy tartalékot képezzenek, hogy legyen hatásuk a világra, beleszólhassanak bármibe ami ott dől el..ha mi kimaradunk, semmi előnyét nem élvezzük a nagyok játékának, hanem egyszer csak eltűnünk a térképről..amikor valamelyik nagykutya úgy dönt, hogy na ezeknek ennyi volt, vagy ez sem kell, mert eladósodunk mert képtelenek vagyunk egy kenyeret kitermelni..valahova tartozni kell és ennek az ára, hogy kezdetben bizony örüljünk hogy ott lehetünk, ne akarjunk már mi észt osztani, vagy ha osztjuk, hát ne lepődjünk meg, hogy kapunk két nyakast..főleg, hogy nem tettünk még le semmit az asztalra, csak elvettünk onnan jó sokat és akiknek aztán tele a gyomra, azok elkezdenek ugatni, aminek az lesz a vége, hogy akiknek még nem jutott egy falat se a nagy asztalról, azoknak eztán se jut, mert elzárják a csapot..igaz az ugatók, akkor majd a másik asztal felé fordulnak és onnan is jól laknak..az éhes gyomrúak meg tovább éheznek.. WP GG

a többi meg süketelés, csűrés, csavarás..van egy működő modell, amiben kb minden ország gyarapodik..pár korrupt és lézengő ország meg háborog és tartja a markát, majd újra háborog és újra tartja és nem érti miért pofáznak neki hogy csináljon is már valamit jól..
_user_31373 2015-12-07 07:03:06
az EU-ról nekem természetesen teljesen más a véleményem :)
az eszmék nem teljesülnek tőke nélkül, Hitler se lett volna sehol, ha nem áll mellé a német nagytőke, EU se lenne csak az eszmék miatt, ha nem jött volna nagyon jól a nyugati nagytőkéseknek a 80-100 milliós piac megnyitása, vám ugye megszűnt.
Kapnak olcsó munkaerőt, nem Indonéziából kell szállíttatni a készárut, és még a megkeresett pénzüket is német, francia meg angol szupermarketekben költik el a keletiek.
Ezt nem fogják a nagytőkések kiengedni a markukból, akárhány politikus is ágál a keleti blokk etetése ellen, egyáltalán nem egyirányú etetés ez.
DaDirk 2015-12-07 05:25:55
MadMax vízió? :)
Firestarter18 2015-12-07 04:33:42
Az EU-val kapcsolatban igazad van, bár azt hozzátenném, hogy amikor a tűz körül melegedők odaengedték a csóró országokat akkor ők pontosan tudták, hogy azok csak egy gallyat tudnak/akarnak majd vinni, és azt is tudták, hogy méretükből és gazdasági okokból adódóan soha nem lesznek képesek ölnyi fát vinni, mint mondjuk Jürgen vagy John. Megvolt az okuk arra, hogy miért engedték oda őket ennek ellenére, és ez nem a felebaráti szeretet.


"nem lesznek itt országok, meg nemzetek..hanem kolóniák, uniók, konföderációk, vagy ki tudja milyen közösségek, akik majd védik a területüket, vizüket, termőföldjeiket és minden életet egykori hovatartozástól függetlenül és igyekeznek túlélni.."

Ez már egy sokkal távolabbi jövő szerintem. Ezt minden bizonnyal megelőzi egy olyan szakasz, amiben az országok a saját polgáraikat védve lezárják a határokat és a németek a németekről a franciák meg a franciákról próbálnak meg gondoskodni és hirtelen nem lesz fontos semmi más, csak az, hogy a német egyen és a német igyon tiszta vizet. Ez persze fenntarthatatlan állapot, hiszen ma már a német gazdaság sem biztos, hogy képes lenne önellátásra. Némelyik ország pár hónapig kihúzná így, egy másik akár fél évig, megint más két hét alatt összeomlana. Ez után jönne az, amit te is írtál, amikor már mindegy, hogy te német vagy, én meg hottentotta, és egymásra támaszkodva túlélünk, mert a szomszéd egy palack vízért elvágja a torkodat szemrebbenés nélkül.
topin 2015-12-06 19:32:11
az eu ennél összetettebb dolog, írtam belőle egy szakdogát (elég jóra) így karcolom a működési elveit, ellentétben bulvár média vagy külhonban sosem járt, de interneten kétes tudással felvértezett népekkel ellentétben, akik viszont nyilván szakértők..(nem neked szól)

de vannak eltartó országok az eu-ban, akik joggal dünnyögnek ha állampolgáraiknak többet kell beadni a buliba, mint a korrupcióval átitatott, mindent megkerülő, esetleg még lebzselő országok polgárai adnak, akik nem hogy elvárják a segítséget..de még cserébe semmit nem is tesznek többnyire..max kimennek az élhetőbb országokba dolgozni, mert szabad nekik..

maga az eu nem arra lett kitalálva h szocializmust építsen és mindenki egyenlő..márpedig aki nagyobb fát visz, az ül oda a tűz közelébe és az mondja meg ki ül mellé..nem az aki egy kis gallyat se akar elvinni, vagy ha mégis, akkor azt viteti valakivel, vagy a legközelebb akar ülni ezért cserébe..miközben ez nyilván nem tetszik a legnagyobb fát odavivő családjának..hiszen ők a kis gallyak nélkül is melegen maradnak, nem fagynak meg és nem halnak éhen..ők diktálnak..a másik vagy jobban teljesít ha jobbat akar vagy kussol h a tűznél lehet, ehet, melegedhet..

ha a sátrad is abból készül amit az erős odavitt, és erőd is abból lesz, amit tőle kapsz kaját, segítséget..akkor rájöhetsz, hogy nélküle megsemmisülsz..tehát szükséged van vkire..akinek az érdekeit sérted, akkor kipenderít..

elég egyszerű ám ez..

a forgatókönyv írók meg azért írják mert ez lesz, még ha mi nem is érjük meg remélhetőleg..de élhetetlen lesz a bolygó jelentős része, sokkal hamarabb mint bárki gondolná itt közülünk..(tudja valaki mennyi a sivatag és az esőerdők közötti különbség celsiusban éves átlaghőmérsékletben? vagyis ami meghatározza, hogy esőerdő, vagy sivatag lesz ott..na most ez a szám annyira kicsi, hogy el sem hiszed és kb most vagyunk azon a szinten, ha minden káros dolgot befejeznénk, ami szennyezi a bolygót, akkor is 30 év múlva tetőzne csak ez a szar amit eddig összehoztunk..persze majd akkor lesz nemulass és siránkozás) szóval nem lesznek itt országok, meg nemzetek..hanem kolóniák, uniók, konföderációk, vagy ki tudja milyen közösségek, akik majd védik a területüket, vizüket, termőföldjeiket és minden életet egykori hovatartozástól függetlenül és igyekeznek túlélni..

Látható hogy a világ nem afelé megy, hogy az országok függetlenek legyenek..ezt azok tehetik meg, akiknek nincs szükségük bármiben támogatásra..jelenleg nem igazán találunk túl sok ilyen országot..európa pedig már csak méretéből és népességéből adódóan is csak közösen lehet versenyképes a kontinensnyi országokkal..

Amúgy a Hálózat csapdájában c. film évekkel megelőzte a magyar netes állapotokat, és még mindig nem tartunk ott egy kb 15-20 éves film esetén sem, hogy úgy éljünk mint abban, pedig már tényleg majdnem midnent online rendelünk..pár év múlva boltba se fogunk járni kb..ezt se gondolta volna senki, amikor bemutatták azt a filmet..meg mi az h nincs emberi érintkezés és nem tudják hogy néz ki..aztán azóta itt az fb, instagramm, viber stb és már nálunk is felületesek lettek a kapcsolatok és ott folynak a beszélgetések napi szinten..biztos azért mert eladható volt a story, vagy azért mert némileg jobban értesültek arról, hogy mi várható, vagy éppen hol tart egy-egy iparág fejlesztése..

na mindegy messzire megy ez..
Firestarter18 2015-12-06 11:13:50
Lehet, hogy a nagy rendezők és forgatókönyvírók sem mind szépnek és jónak látják a jövőt, csak abból nem tudnának pénzt keresni ;) Ez egy nézőpont lehetséges jövőképe, nem mondtam, hogy így képzelem a jövőt, isten őrizz tőle. Viszont a múltban is mindenféle utópisztikus képzeteket szőttek a gondolkodók a jövőről, aztán valahogy mindig kiderült, hogy a jövő bizony igencsak földhözragadt.
Egy jó példát tudok mondani erre: az EU
Papíron milyen szépen és jól hangzik, hogy a tagállamok egymást segítve egy nagy föderációban fejlődnek és gazdagodnak, és védik egymást. Aztán tessék, az első nagyobb nehézség alkalmával kiderül, hogy még a nemzetek vezetői is képtelenek másban gondolkodni, mint országokban, és képtelenek saját érdekeiken kívül mást is nézni. Egymás segítése helyett kilépéssel meg szankciókkal fenyegetnek ha nem az történik, ami nekik tetszik.
Filmen jól mutat az amit írtál, és biztosan így gondolkodtak száz, ötszáz és ezer évvel ezelőtt is az elkövetkező száz évről, csak valahogy sosem jött össze, mert valahogy mindig felbukkant az emberi önzés, kapzsiság, és hatalomvágy. De ez már olyan messzire visz, hogy itt most abbahagyom :)
Lehet túl pesszimista vagyok, de az is lehet, hogy csak realista :)
topin 2015-12-02 04:54:45
Kicsit csalódás ez a nézőpont :(

A nagy forgatókönyvírók és rendezők a jövőben játszódó filmekben soha nem ábrázolnak országokat, csak embereket, akik vállvetve küzdenek a túlélésért, vagy kialakítottak valami élhető kolóniát..Soha nincsenek benne országok, nemzetiségek..csak kizárólag emberek. Vélhetően azért, mert ez a jövő és nem tartható állapot évszázad(ok) múltán ez a mostani belénk ivódott földrajzi, történelmi, gazdasági állapot..

Ennél ötletesebb, kevésbé földhözragadt 2115-t várnék tőled.