Utolsó kommentek

  • MMA Fogadás
    _user_31720 - 2017-01-31 13:22:28
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_5898 - 2016-12-22 03:19:33
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_69047 - 2016-12-21 04:42:32
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_69047 - 2016-12-21 04:19:03
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_31373 - 2016-12-21 03:07:00
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_5898 - 2016-12-21 01:05:06
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    topin - 2016-12-20 19:56:53
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_31720 - 2016-12-20 19:36:18
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_31720 - 2016-12-20 19:28:28
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_69047 - 2016-12-20 14:52:18
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_5898 - 2016-12-20 05:42:10
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_69047 - 2016-12-18 18:07:19
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_9625 - 2016-12-18 17:34:36
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_69047 - 2016-12-18 16:12:19
  • -->
  • Sportfogadás & Póker
    _user_31373 - 2016-12-18 16:07:30
  • -->

Hogy Gamblernek lenni se legyen túl nagy kihívás

  • 2014-01-17 08:49:45
  • music74
Tudtad-e, hogy egy átlagos sportfogadó...


... általában tájékozottabbnak hiszi magát attól, mint amilyen valójában? Hogy tippelés közben leginkább sugallatokra és érzelmeire hagyatkozva dönt?

A nem nyerő játékosokra jellemző, hogy egyfajta végtelenített rendszerben játszanak, és kockázatos módon, egyetlen nap alatt szeretnék nagyot nyerni. Legtöbbjüknél ez párosul egy személyes önáltatással, például, hogy nekem ez a hobbim, mások ugyanennyit elköltenek rosszabb dolgokra... stb. Ez a hozzáállás addig tart, ameddig van miből játszani! Ha elfogyott a pénz, jönnek a fogadkozások, hogy nem játszok, abbahagyom! Aztán valahogy mégsem...

De, nem kötelező a vesztesek közé tartozni! Ez az írás segít neked abban, hogy felmérd, hogy jelenleg milyen szintű sportfogadó vagy, és abban is, hogy javíts a fogadásaidon!

Találsz pár jó tanácsot, hogy valóban a legtöbbet hozhasd ki magadból, és a szelvényekből. Ha betartod a javaslatokat, könnyen átalakíthatod a fogadási szokásaidat, és Nyerővé válhatsz.

Az írás elemzi a Mentális felkészültséget, szerepel benne a Sportági ismeret, és kiemelt helyet kap a Stratégia, és Pénzkezelés. Megtudhatod milyen tipp fajták vannak, továbbá a közeljövőben megjelenő második részben azt is, hogyan lehet rendszeresen nyerni 50%-os tippelés mellett!

A Profi Sportfogadó:

- Mentálisan felkészült! Ez azt jelenti, hogy elsősorban a pénzért fogad, és csak másodsorban szórakozásból! Kényszerből sosem!
- Speciális sportági ismeretekkel rendelkezik!
- Játékra szánt pénzét elkülönítve kezeli, és tudatosan menedzseli!
- Csomó stratégiát ismer, de csak egyet-kettőt alkalmaz!

Fontos a tisztánlátás, ezért válaszolj (magadnak) 13+1 kérdésre!

1./ Naponta játszol?
2./ Naponta több eseményre fogadsz?
3./ Ha több eseményre teszel, akkor azt egyenesben vagy kombinációban?
4./ Szereted a ,,kéthibás" kombinációkat? (3/5, 4/6, 7/5)
5./ Szerencsésnek érzed magad?
6./ Ismered a saját tippelési szokásaidat?
7./ Van-e ismert hibád? Ha igen mi az?
8./ Szoktad utólagosan elemezni a tippelésedet?
9./ Szoktál-e szűrni a tippeken?

Gondold át, mi következhet abból, hogy:

10./ Napról napra, kihagyás nélkül ,,támadsz"...
11./ Akad minden szelvényen 2-3 meccs amelyeket eltalálsz...
12./ A veszteségeket nem kockázat csökkentő, hanem ellenkezőleg: egyre kockázatosabb játékokkal próbálod visszahozni...
13./ A tippjeidre szánsz időt, de a stratégia fontossága eszedbe jutott valaha?
14./ Maradhat ez így? Ha igen, az hova vezet?

Hogy érzed Profi vagy? Igen - Nem

Mentális felkészültség

Mi az, hogy mentális felkészültség? Hogy jön ez a sportfogadáshoz? Van ,,jobb" és ,,rosszabb" fogadó? Egyáltalán ilyen téren van különbség fogadó és fogadó között? Ahhoz, hogy rosszul tippeljünk, nem szükséges speciális körülmény, vagy módszer! Szinte minden állapotban képesek vagyunk vesztes szelvényt csinálni! Az eredményes sportfogadás azonban valami egészen más!

Ha valaminek tétje van, pénz szerezhető általa és valamekkora mértékben szerepe van a szerencsének, akkor mindentől fontosabb, hogy megértsd a tét / esély / nyereség rendszerét, és igyekezz kialakítani egy egyensúlyi állapotot.

Ehhez nem elég a csapatokat ismerni, hanem csomó dolgot át kell látnod, és képesnek kell lenned arra, hogy kitarts a helyes irányvonal mellett. Sokszor nehézségek, vesztő szériák közepette is! A legrosszabb az egészben, hogy ezt sokan csinálják ,,majdnem jól" - ami egy csapda! Mert minél kevesebb hibás tipped van, annál inkább erősödik benned a meggyőződés, hogy a ,,megszokott módon" érdemes folytatni mindent, ,,csak" egy kis szerencsére lenne szükséged! Ez nem igaz! A helyzet elkerülése érdekében van pár ökölszabály, amelyektől nem szabad eltérned:

Csak olyankor érdemes játszanod, amikor önmagad szerint is reális esélye van a nyerésnek! Ezért elhamarkodott tippet játékba nem küldhetsz, se szólóban, sem kötésben - mivel azzal az egy tippel elronthatsz mindent!

Nem profizmus a kedvenc csapatod sikeréhez való ragaszkodás, ha az ellentmond az aktuális formáknak, vagy erőviszonyoknak. Van, aki ezt úgy oldja meg, hogy nem játssza a kedvence csapata meccseit, csak amikor úgy gondolja, hogy azok nyernek.

Megfelelő mentális állapot

Általánosan:

- Próbálj meg az itt felsorolt dolgok mindegyikében jobbá válni, és önmagadat fejleszteni, valamint a fejlődésébe vetett hitet erősíteni!
- Fogadd el, hogy a sportfogadás szerencsejáték, és azt is fogadd el, hogy ebben a műfajban nincsen tuti!
- Kizárólag nyugodt körülmények között, befolyásmentesen kezdj hozzá a tippeléshez!
- Sok ember szereti a sportot, sok ért is hozzá, de kevés ember ért igazán a sportfogadáshoz! Az igazi nyerők sosem hangosak, és sosem hangoztatják, hogy biztosak a dolgukban, ezért válogasd meg kinek adsz a szavára!

Speciálisan:

- A megjátszandó mérkőzések kiválasztását automatizáld, vagyis mindig azonos módszerek szerint dolgozz!
- Amikor a szelvényt csinálod, legalább annyi percet foglalkozz a csapatok feltérképezésével, mint amekkora oddsot kapsz az egyes kimenetelekre!
- Kezdetben érdemes lehet a tipp mellé feljegyezni azt az időt is, amit a kimenetel kialakítására szántál. Meg fogsz lepődni, hogy sokszor az egy percet sem éri el!
- Határozottan válaszd külön a tippek kialakítását a szelvény megírásától. Szokd meg, hogy utólagosan, már semmin nem módosítasz!

Legalább egy sportágat alaposan ismerj meg!

Alapok: Első lépcsőben át kell látni a bajnokságok, kupák, ligakupák lebonyolítási rendszerét, hány fordulós stb... Jó, tudni, hogy egy csapat hogyan szokott szerepelni, milyen hangsúlyt fektet a sorozatra? Korábbi évben fontosnak tartották-e vagy sem?

Szezon: A felkészülés a szezonra a bajnokság befejezésével máris indul! Már ekkor érdemes kiválasztani pár csapatot, akik várhatóan a tavalyi évhez képest vagy jobban, vagy rosszabbul teljesítenek! Az ő meccseiken lesznek magasabbak az oddsok! Őket jobban figyeld, mint a többieket. Ezeknél a csapatoknál kiemelten összpontosíts a játéknapokra, figyeld az aktuális formát, a nyerő és vesztő szériákat. Tudjad, hogy kivel vannak üzleti kapcsolatban, (játékos cserék, kereszttulajdonlás, fiókcsapat). Kik az ősi ellenségek, melyik csapatok szerepelnek egy városban, stadionban.

Hiba: sokan csak a tétlap megjelenése után kezdik a böngészést, jó ha megnézik az ottani tabellákat, és rövid ,,értékelés" után elkezdik kialakítani a napi tippeket! Ilyen játék esetében nehezebb érdemi információkhoz jutni, ami véletlenszerű tippelést jelent.

A sportág ismerete egyébként azt jelenti, hogy a kialakított tippedről meg tudod mondani, hogy az, milyen fajta tipp! A tippek lehetnek:

Reális tippek: szeretjük megjátszani, mert ismerős a bajnokság, vagy valamelyik csapat. Ilyenkor nemcsak reálisabb a véleményünk, és stabilabb az érzetünk, hanem valós információval rendelkezünk, amitől biztosabb tippünk. Ezért ,,keressük" azokat a meccseket, ahol ismerős vagy kedvenc csapat játszik. Mindig!

Ajánlott tipp: nem javasoljuk, hogy pénzért vegyetek tippet! A tipp vásárlást Nem szabad plusz költséggel terhelni magatokat, mivel ez az esetek 99%-ban nem éri meg! Lehet ilyen tippet játszani: néha!

Kedvenc csapat: csak akkor érdemes játszani, ha illeszkedik a reális tippeknél leírtakhoz! Mivel a kedvencünk legtöbbször valamelyik külföldi nagycsapat, sokszor nem fizetnek eleget a győzelmére! Játszhatjuk, de óvatosan!

Odds tipp: Szerencsejáték függőségből vagy nyerési kényszerből fakadó rossz szokás, hogy elhúzza a fogadó szemét az odds, vagyis minden más fontosabb szempontot háttérbe szorít! Tipikus a kosárlabdában a rendszeres döntetlen vadászat... Az ilyen játék hosszútávon veszteséges. Kivételesen!

Kényszertipp: akkor szokott előkerülni, amikor kötéskényszerben vagyunk (3-as 5-ös) és a már meglévő tippek mellé vadásszuk a maradék tippelhető mérkőzést. Ez még önmagában nem probléma, de az igen, hogy az így ,,megtalált' csapatot annak ellenére rátesszük a szelvényre, hogy valójában követhetetlen formában játszanak. Az is kényszertipp, ha az ismert vagy kedvenc csapat meccsét a váltakozó forma ellenére megjátsszuk. Soha!

Megérzés tipp: Mit tegyünk akkor, ha motoszkál a fejünkben egy eredmény, amelyik nem éppen papírforma? Fogadjuk, ne fogadjuk? Biztosan ismerős érzés! Jelentősége akkor lesz, ha a meglepetést érezzük! A megérzéses meccset érdemes megjátszani, mégpedig szólóban! Lelkierő kell hozzá! Ajánlott, de mértékkel!

Javaslat: A szezon kezdetekor keress olyan csapatok, amelyeket kiemelten kezelsz, így könnyebben találsz olyan párosításokat, amit reálisan tudsz tippelni! Ha erre nincsen időd, akkor érdemes olyan nevenincs csapatokra tenni, amelyek kiszámíthatóak, vagy stabil formát mutatnak!

Bankroll menedzsment

A bankroll menedzsment a játékra szánt pénzünk irányított felhasználása. A sportfogadásban erőforrásunk a pénz, az irányítás a tétek mértékének, a fogadások mennyiségének, minőségének és milyenségének meghatározása. Amikor a pénz menedzselését egy kialakított rendszerbe foglaljuk, szabályokat állítunk fel, és ha be is tartjuk azokat, akkor azt a rendszert onnantól hívhatjuk bankroll menedzsment stratégiának.

Te a bankroll menedzsment alatt azt értsd, hogy pontosan határozd meg előre, hogy a következő hónapban mennyi pénzt szánsz játékra. Ennek a döntésnek megfelelően a pénzedet ne véletlenszerűen, és főleg ne egyszerre tedd fel, hanem precízen meghatározott egységekben - fogadási periódusra lebontott tétenként. (A fogadási periódus az egymással valamilyen kapcsolatban álló meccsek összességét jelenti.)

Meglepően sokan nem tudják, hogy nem ugyanannyi pénzt ér egy tuti tipp, mint egy rizikós, ehelyett inkább a ,,kevésből sokat" elv szerint játszanak, és olyan sokeseményes fogadásokat kötnek, amelyeknél a téthez képest irreálisan magas a várható nyeremény - a valószerűtlenül magas eredő odds miatt. Ez hamar föleszi a bankrollt, sokszor azelőtt mielőtt beütne nyeremény. Ezért nem képes önmagát finanszírozni ez a fajta rendszer! Emiatt mindig zsebbe kell nyúlni!

Ismert, hogy a tét kialakítása összefügg a bankunk nagyságával, ugyanígy tudott, hogy a tét helyes megválasztásával növelhetjük a bankunk élettartamát. Azaz minél nagyobb a bank és ehhez mérten minél kisebb a tét, annál hosszabb ,,rossz szériát" viselünk el. Az oddsmesterek dolga az, hogy egy kimenetelre olyan oddsot alakítsanak ki, hogy telitalálat esetén sem nyerhessen a játékos annyit, amennyit ,,hosszútávon" beleinvesztál a nyerésbe.

Három fő pénzkezelési rendszert ismerünk:

Rögzített: a Bank fel van osztva egyenlő részekre, és minden alkalommal ugyanazt az összeget teszed fel

Százalékos: minden tét a Bank bizonyos százalékát teszi ki (1-3%)

Progresszív: A tét x esély = nyeremény rendszer egyensúlyban tartása azt jelenti, hogy amikor telitalálatot érsz el, akkor olyan nyertes szelvényed legyen, amellyel az addigi veszteségeidet egészben (vagy részben) kompenzálod! Tehát amikor megfogsz egy meccset (vagy többet), akkor azzal a találattal nem elég magában nyerni, hanem vissza kell hozni az addig feltett pénzt is, különben sosem kerülsz pluszba! Amikor egyenesbe kerültél a következő tét ismét az alap összeg legyen.

Stratégia

Szerinted mekkora egy profi szerencsejátékos nyerési aránya? És mire megy vele?
Sok ember azt hiszi, hogy a profik legalább 80%-át megnyerik a fogadásaiknak. Az igazság az, hogy a sikeres sportfogadók nyerési százaléka és az állandó vesztesek nyerési aránya közötti különbség meglepően kicsi! A profi hendikepperek hosszútávon 53-54%-os találati arányon mozognak és csak rövidebb távon képesek felmutatni 57-58%-os nyerési arányt! E feletti találati arány már elképesztően magasnak bizonyul, és magunktól se várjunk ilyet! Ha tehát nyertes stratégiát szeretnénk, akkor ezt érdemes figyelembe venni!
Az amatőr játékosok ismert hibája, hogy túl sok eseményt játszanak egyszerre és nem nagy számban fogadnak kisebb rizikóval. A profik tehát nagyszámú szóló fogadással operálnak. Mindezt azért fontos megemlíteni, mert a rossz stratégia illetve pénzkezelési taktika hosszabb távon biztosan bukáshoz vezet. Tehát mindennek az alapja a helyes stratégia! Ezzel szemben a valóság az, hogy:

Nincsen stratégia: Amikor a napi kínálathoz igazodva játszol! Véletlenszerűen alakul a megjátszott mérkőzések száma, és a kombináció is. Azt sem te határozod meg, hogy mennyit szeretnél nyerni, hanem ami ,,kijön"! Ilyenkor nem azért állsz majd vesztésre, mert nincsen szerencséd, hanem mert hiányzik az átgondolt stratégiád!

Hibás stratégia: mondjuk a sokat favorizált 3/5-ös túlfogadásos kombináció! Az egyik legbecsapósabb és mégis népszerű játékformája! A hibás logika: ,,még kettő elmehet, és még mindig nyerhetek..."

A valóságban ez 10 db önálló 3 eseményes gyűjtőfogadásos szelvény. Azért túlfogadás, mert összességében több meccsre tippelsz, mint ahány esemény az aktuális szelvényedre rákerül. Ahhoz, hogy nullás legyen a játékod 5-ös kötés mellett, az átlag oddsnak kb 2.20-nak kell lennie! Ilyen odds mellett ahhoz, hogy érdemben pluszosak legyél valójában 4 meccset kellene eltalálnod!

Tehát a 3/5-ös játék igazából csapda. A kombináció hibapont nélküli, de éppen ez a hibája, mivel tartalmazza azokat a variációkat is, melyeket nem érdemes feladni, mert nem hoz lényegében semmit! Ezeket a szelvényeket kell megtanulni kiszűrni!

Javaslat: Szűrés + tétnövelés = Biztosabb nyerés!

Értsd meg, hogy akármennyire is körültekintően választod ki az eseményeket, akkor sem fogsz tudni 100%-osan tippelni! Magyarul: nem minden meccsnek van helye a szelvényen! Sokszor le is felezheted az eseményeket, leszűkítve a dolgokat, 2-3 életképes tippre! Lásd be: fele annyi meccs, dupla téttel: biztosabb a nyerés!

A gyakorlatban mindig nézd, meg, hogy a kihagyott tippek miatt mekkora szorzótól esel el, és ha ez mondjuk 5 körüli, akkor szánj 5x nagyobb tétet a fogadásra! Egyből lesz egy stabilabb szelvényed, mint pár perccel korábban! Vagyis az így létrejött szelvény ötször gyakrabban fog bejönni, mint amivel indítottál!

Még szembetűnőbb a dolog az 5/7-es kombinációs játék esetén! A kombi 21 önálló alapjátékot jelent! Gyakorlatilag nem érdemes játszani, helyette a legbizonytalanabb eseményt ki kell venni, és feladni a maradékot 5/6-ban de 3X nagyobb téttel! Olcsóbb, és biztosabb!

folyt. köv.

music74


A bejegyzést eddig 4 látogató ajánlotta a címlapra

Köszönöm!
3
5
1
Nem tetszik!
0
Pontok: 5 (pontozók száma: 5)

Hozzászólások...

_user_47195 2014-01-20 11:44:03
Nem szándékozok visszatérni a sportfogadásra, mint írtam ezt akkor szórakozásból csináltam, nem is értették, hogy miért bohóckodom pár dolláros tétekkel, mikor pókerból sokkal több jön. 2 évig csináltam, volt egy nagyon jó oldal, jól éreztem ott (is) magam. A Betfairen 0 befizetés mellett van 300$+, ebből freeroll nyeremény pár 10$. Előre fogadásom ritkán volt, mindig live, a focimeccsek végén fogadtam általában arra, hogy lesz e gól, vagy nem, meg tőzsdére (FTSE). Mivel a focit egyre kevésbé kedvelem, már csak ezért sincs sok esély arra, hogy visszatérjek a sportfogadásba. Az irodákat nem érdeklik az eredmények, ők arra játszanak, hogy a tétek nagyjából azonosan oszoljanak el, bármilyen kimenetelnél nyerjenek. Ezt lehet kihasználni ha ismered a valódi oddsokat, sokszor van hogy nem reális oddsot adnak meg, hogy egyenlítsék a 2 oldalt. Lehet ez 1-2 tized, de ha a hátrány 0.05, akkor már te vagy előnyben, kb. mint az JJ vs bármi más. AA vs nincs, vagy azt már bundának hívják :-).

Ismertem egy embert, ide is írogatott, aki saját elmondása szerint csak tenisz livét játszott és nagy nyerő volt. Igaz, vagy nem, nem tudom. Rakott ki elég szép tétes szelvényeket, több 100$ -ról.

Pókeren ugyanaz a fee/rake, mint sportfogadásban a házelőny. Ennyivel kell jobbnak lenni minimum.

Az aki a Bet365 -ös adatokat adta, újságot szeretett volna kiadni, csak a magyar törvények szerint nem lehetett hirdetni benne szerencsejátékot, így nem lett belőle semmi. A Bet365 lett volna a szponzor, ezért kapott bennfentes információkat is. Ő például NBA -ben volt nagy, szinte mindent tudott a ligáról. De jártak ki Ausztriába totózni, mert minden 4. héten volt valami akció, amivel plusszos lett az EV. Vagy pl. Hantouchova házaspár nagyban sportfogadott és mivel az asszony mindent tudott a női teniszezőkről (még azt is mikor jön meg nekik) óriási nyerők voltak.

Szóval lehet sportfogadáson nyerni, más kérdés mennyien élnek belőle. A póker sokkal látványosabb, csapból is az folyik, ezért gondolják úgy sokan, hogy csak ott lehet nyerni. A Betfairből lehet kiindulni, mert egyre feljebb viszik a jutalék megszerzésének limitjét. Ott ugye nem az iroda ellen fogadsz, hanem egy másik játékos ellen, ők meg levesznek 5% -től kezdve, talán 1% -ig. Persze az 1% -ért már több 10k$ -ért kell fogadni havonta. De 1%! Pókerben ilyen nincs. A Tippmixxen nagylelkűen levitte az állam 30% -ra a jutalékot, mert a kutya nem játszott ott, de még így is csak neten lehet nyereséges a sportfogadás. Nézz meg egy 2 kimenetelű oddsot: 1.91-1.91, 5%. 30% -ot pókeben is lehetetlen kitermelni.
_user_9625 2014-01-19 20:54:40
Persze, hogy kicsi az esélye, de úgy gondoltam, hogy ahogy pókerben sem hagyhatunk valamit figyelmem kívül, ha ez számunkra +EV, akkor a korrektség kedvéért említsük meg, hogy az esetek kis százalékában ők is hibáznak. Mint ahogy a színsort is belekalkuláljuk, hiába van nálunk az ász magas, hiába elenyésző az esélye. Mondanivalómat vegyük kiegészítésnek vagy lábjegyzetnek, esetleg egy kivételesen +EV-s szituációnak.
Ja igen, a magyarázat szájbarágós lett, bocsánat érte, de nem akartam, hogy újra le kelljen, mert esetleg valamit kihagytam.
A darts tényleg jó sport, fogadási szempontból szörnyen nehéz, de ezt játszani kell szvsz.
_user_31720 2014-01-19 17:26:02
Nyilván ahol emberek dolgoznak ott hiba is van,sőt még a gépeknél is :)
Nem értem még mindig hogy ez miért számít,de mindegy.
Ők szökőévente hibáznak 1et,te meg hibázol minden fogadásoddal.Nekik belefér és gyorsan is korrigálnak.

Szeretem énis a dartsot :)
Nem vagyok biztos benne,hogy engedett volna mindkét kimenetelre fogadni,talán 2 accról.
_user_9625 2014-01-19 17:04:30
Csak arra akartam rámutatni, hogy nem 100%-bam igaz az, amit az idézetben írtál, mert hibák nem csak a fogadónál fordulhatnak elő.
A szituáció még egyszer.
Darts, a cél, hogy 501 pontot eltüntess egy legen belül. A két játékos egy 3 nyilas rádobás alatt a verseny korábbi szakaszaiban 100 pont feletti átlagot hozott. Egy legben az számít esélyesnek, aki kezdi.
A leg előtt 1.70-1.80 volt a ki nyeri a következő leget fogadási ajánlat. Az első játékos dob egy száz pontost. Az ellenfél oddsa 3 fölé kerül. A második játékos dob egy 140-et. Az első játékos oddsa 3 fölé megy. Az első játékos dob egy 140-et. A második játékos oddsa 3 fölé kerül. A második játékos dob egy 137-et. Az első játékos oddsa 3 fölötti lett, majd lezárták a fogadást.
_user_31720 2014-01-19 16:45:28
Egyrészt nem pontosan értem a szitut amit leírtál,hogy miért nem lehetett a hátrányban lévőnek 3 feletti oddsa,másrészt attól hogy esetleg elbaxnak egy live oddsot még általánosságban lehet igaz amit írtam.
Normál oddsokat is megadhatnak néha időlegesen rosszul,attól még nem leszel hosszútávon nyerő.

Am meg ezekre a szökőévenként előforduló kis hibákra én nem hivatkoznék,statisztikailag elhanyagolhatóak és nem kevés idő és szerencse kell,hogy csak 1et találj.
_user_9625 2014-01-19 16:11:51
"A livenál is hidd el igencsak képben vannak és ott is ugyanúgy a -EVs oddsokkal fogsz tudni fogadni,ha szerencséd van és ráérzel akkor nyerhetsz."

Azért én láttam olyat is, hogy darstnál annak volt éppen 3 feletti oddsa a szettgyőzelemre, aki éppen hátrányban volt. Pedig nem történt más, csak 100 körüli köröket dobtak. Igaz, hogy csak két körig tartott, de azért ez nem mázli, hanem egy szép surebet volt.
_user_31720 2014-01-19 15:35:10
Rendes vagy azt kell mondjam.

Ami a linkeket illeti,megnéztem de csak felületesen.
Egyrészt ezt vagy elhiszi valaki vagy nem,másrészt ezek a handicapperek pénzért adják a tippeket,azaz önmagában ez nekik az üzlet.
Ebből így tényleg lehet +osnak lenni,nekik akik eladják :)
0 kockázat,pár elkeseredett/kíváncsi verebet fognak már megérte...

Úgy gondolom,hogy akinek esetleg valós tudás van a birtokában hogy nyerjen az nem fogja 'apróért' odaadni senkinek.Ez kicsit a megmondom neked a 'tutit' kategória...mintha létezne a tuti.
Szóval az ilyenek kapcsán én eléggé szkeptikus vagyok,persze az is lehet hogy tévedek.
Ettől függetlenül a nagy számok törvénye alapján kell hogy legyen pár nagy nyerő is,de közéjük bekerülni kb a lehetetlen kategória,pénzégetés.
_user_69047 2014-01-19 15:16:13
Azért annyi kiegészítésre szorul a hozzászólás, hogy attól, hogy nem tudunk rólunk, bizonyos figurák elég szép összegeket realizálnak!

http://www.betfirm.com/handicappers/

http://www.ridethehothand.com/top-handicappers-2/

Napjaikban Európa leghíresebb fogadója:

http://sportstradinglife.com/2013/07/interviews-with-professional-gamblers-ian-erskine-fts/
_user_69047 2014-01-19 14:59:19
Lifetilt: pontosan úgy van, ahogy írjátok! A fogadás egy hatalmas illúzió, és sokan esnek a csapdába! Egyre többen! Ezért igyekeztem kicsit rendet tenni a fejekben, illetve a későbbiekben közreadok egy stratégiát, amelyikben ötvöződik a szórakozás, a sikerélmény és nem kerül sokba, vagyis kiváló a "just for fun" kategória!

Pókeres írásaim is arról szólnak, hogyan maradj józan, keresd a fejlődési potenciált magadban, amiben lehetséges javulj, stb. Aki rám hallgat lehet, h nem lesz nyerő, de felismerve a korlátait kevesebbet bukik - ebben biztos vagyok.

Ugyanezért írtam meg ezt a sportfogadásos cikket, mert rengeteg felelőtlen ember lovalja bele a tapasztatlanabbakat ilyen olyan arany oldalakon a biztos minuszba!
_user_31720 2014-01-19 14:51:19
Egyébként hallottunk már olyat,hogy vki sportfogadásból él? (Voulgarison kívül)Ugye hogy nem.
Ellenben hány olyat hallunk,ismerünk aki pókerből.
Így máris nem olyan irreális az a hasraütött millióból 1...
_user_31720 2014-01-19 14:37:24
@music:egyszerűen arról van szó,hogy mivel elég magas szinten gondolkodsz a pókeről,és az írásaid is rendre érdekesek és színvonalasak,meg sem fordult a fejemben,hogy belenyúlsz egy ilyen hálátlan témába is mint a sportfogadás...

@IamTheKing:a miilióból 1-et én írtam azt hiszem,és hosszútávról beszéltem ezzel kapcsolatban.Az h 1 ideig fogadtál szerintem nem nevezhető hosszútávnak,bár fogalmam sincs hogy sportfogadásban pontosan mit nevezhetünk annak.Én évekre és többezer megjátszott fogadásra gondoltam,ez alatt nagyon-nagyon keveseknek lesz olyan szerencséje (tudása?) h pluszban zárhassanak.

Az EV lehet hogy -5%,bár a mixen van az sztem 10 is némely fogadásoknál,de ez a sportfogadásnál jelentősen más mint a pókernél a rake v a fee.Pókerben elérhető olyan szintű EV,hogy a rake/fee hosszútávon is bőven verhető ha elég jó az ember.
Sport viszont kicsit olyan,mint a rulett azzal hogy tétet teszel MÁR biztos hogy vesztettél 5%-nyi EV-t,még akkor is ha épp eltalálod a helyes kimenetelt,kimeneteleket.Tehát az EV konstans,annak ellenére hogy te minek nézel utána,vagy mit gondolsz ki.Egyszerűen nem létezik olyan szintű edge,ami pl a pókerben kialakítható.Nincsen.

Pontosan amit írtál is,magába a fogadásba van beépítve ez és ettől olyan nehéz HOSSZÚTÁVON nyereségesnek lenni benne.
Meglepetésekről és bundákról stb. akkor még nem is beszéltünk ugye...

A kötéseknél igaz hogy (nyilván) jóval kisebb az arány,de az eredő oddsa is jóval magasabb általában egy 5ös kötésnek,mint egy single betnek.Azért a %ok mellett ezt is illik figyelembe venni.
Ettől függetlenül igazad van,a kötés igen rizikós és kerülendő.
A livenál is hidd el igencsak képben vannak és ott is ugyanúgy a -EVs oddsokkal fogsz tudni fogadni,ha szerencséd van és ráérzel akkor nyerhetsz.Ha más lenne bármiben is a live,mint a fix akkor hidd el nem kínálnák ezt a típust.

A többi részével igazából egyetértek,illetve gratulálok hogy nyerő tudtál lenni benne,ha rám hallgatsz ezt tartsd is meg azzal,hogy többet nem fogadsz.
_user_69047 2014-01-19 11:54:56
IAmTheKing: Az elhallgatás nem szándékos... Nincsen manipulatív célom, mert nem tulajdonlok fogadóirodát. Nem vagyok statisztikus, se matematikus, így a butaság leginkább a stratégia részben lehet, miután a dolgok mentális részét igyekeztem a lehető legjobban megírni, és hibáival együtt vállalom a cikket. A megjegyzéseiddel egyetértek, ezek lényegében bárki számára elérhető tények.
_user_47195 2014-01-19 10:05:13
Sok igazság van az írásban, de van néhány butaság és jó néhány elhallgatott információ. Ha valamibe belekezdek szeretem rendesen megcsinálni, több évvel ezelőtt hobbiból sportfogadtam, nem a pénzért. Az egyik információt már itt cáfolnám: Nyertem. Na most vagy én vagyok különleges, vagy a miilió/egy nem stimmel. Hajlok az utóbbira.

Külföldi irodáknál az EV -5%, mennyi is pókeren a fee, vagy a rake? Tehát lehet sportfogadásban is nyerni, vagy pókerben sem. Ami pókerben a hand history, ugyanaz sportfogadásban, hogy mindent, de tényleg mindent el kell olvasni az adott sportágról.

Lehet később szerepel, de alap hogy csak 2 kimeneteles eseményre fogadjunk! Ez lehet persze foci is, de HC -val, U/O, vagy ilyesmi. A kis oddsokat messze kerüljük. Elhiszem, hogy sikerélmény sokat találni, de egy 1.1 oddsú esemény 10 -ből egyszer elmegy már csak nullán állunk és nem egy fog elmenni ...

A kötések teljes mellőzése! Ez pl. a cikkben inkább a nem javasolt kategória, szerintem meg a teljesen tilos. A Bet365 statisztikája szerint szóló tippek 80-90% jön, 4-5 -ös kötéseknél már csak 30%! Persze a 80-90% -ban van sok 1.1 -es esemény, amiből ugye 10/10 kell, de a 30% -osokban is sok ilyen van.

Ha valaki kitalál egy stratégiát azt érdemes előtte leellenőrizni, a neten minden adat megtalálható, nem élesben kell tesztelni. Ha az előző években működött is volna egy stratégia az még nem garancia arra, hogy most is fog, ellenben ha már előzőekben se működött, akkor valószínűleg most sem fog. Sok pénzt lehet így spórolni.

Az oddsmesterek mindig jobban informáltak, már csak azért is, mert ez a munkájuk, olyan cél softwareik vannak, amiről nem is álmodozhatunk. Előre fogadásnál előnyben vannak és livénél? Ott már gyakorlatilag ember ellen fogadunk, tehát itt akár nekünk lehet előnyünk ha jobban ismerjük az adott sportot/csapatot/játékost.
_user_69047 2014-01-18 23:19:10
Lifetilt "Én sem a cikket akartam lehúzni,csak az előző írás után nem pont erre számítottam music74-tól" - ez érdekes megjegyzés, legalábbis engem érdekelne, h milyen szempontból nem vártad tőlem, hogy ilyen írással állok elő?

Nekem amúgy egybe esik azzal, amit a póker kapcsán képviselek, vagyis, hogy alaposan meg kell ismerni, és meg kell értani az egész rendszert, mert akkor tud az ember érdemi döntéseket hozni.

Pókert is, sportfogadást is lehet - és kell is - mértékkel csinálni, a lehetőségeinkhez képest a lehető legjobban, megtartva a szórakoztató jelleget.

Szerintem az írásom arról szól, hogy "ha már játszol," akkor miként óvd a pénzedet.
_user_69047 2014-01-18 18:39:43
Egyetértek veletek, és én se javaslom, hogy bárki erre alapozzon! Viszont tény, hogy mostanság elszaporodtak a sportfogadást népszerűsítő oldalak, reklámok stb. A szintén -EV-s pénznyerő automaták eltüntetése után sokan nyergeltek át a sportfogadásra... és nem túl nagy sikerrel.

Magyarul mondva én se népszerűsíteni szerettem volna fogadást, csak segíteni abban, hogy lassabban, vagy kisebb léptékben fogyjon a pénz. Arra meg jó lehet ez az írás.
_user_31720 2014-01-18 00:16:18
Abszolút jogos,gl akkor a sporthoz!
Én sem a cikket akartam lehúzni,csak az előző írás után nem pont erre számítottam music74-tól.

Viszont pókerezni is lehet ám úgy,hogy nem grindolja magát agyon az ember,csak akkor pötyög mikor van ideje és kedve is.
Az meg hogy egy backing groupban mik az elvárások megint más tészta...azt pl én sem tudnám/akarnám vállalni pedig a póker a 'főállásom'.
A tiltás meg...ahogy a vak mondta :)
Engem mondjuk a legkevésbé sem érintene,élőben játszom.
_user_9625 2014-01-17 22:29:54
Persze, hogy tudom, de a póker valahogy nem jön össze a munkám miatt. Csak napokkal előre tudom, hogy mikor van dupla műszak/túlóra, mikor meg 2-3 nap szabadság. Erre őrültség lenne grindelést alapozni. Egy zöld újságot venni, és kitölteni a szelvényt az alatt a 20-30 perc alatt, amíg tömegközlekedek belefér. A másik, hogy ki tudja mit mikor kapcsolnak le. Egy pókeres szponzoroldalon néha befizetnek versenyekre, ott is írta az angol srác, hogy felhoz sng-re, coaching+ skype gruop és handelemzés stb. Egy kérdése volt, mennyit tudok havonta játszani? Erre mondjam azt, hogy beszélje meg a főnökömmel, meg a Szrt-vel, hogy mikor blokkolnak egyáltalán?
Profi sportfogadó az biztos nem leszek, de a kicsihez jól jön mindenféle segítség. Ha meg ingyen van pláne:D
_user_31720 2014-01-17 21:43:55
@dunaferr,jobban teszed ha nem csábulsz el,mert attól hogy létezik rá stratégia még vastagon -EV a fogadás.
Anno én is játszogattam,nem a levegőbe beszélek,hidd el.
Hosszútávon tán' millióból 1 játékos tud nyerni vele,de lehet még keveset mondtam...
Ezzel szemben a pókerben pl jóval több a nyerő,és jóval jobb esélyed van +EVs szitukat kialakítani,persze ha elég jó vagy.
Nyilván tudod is ezt,hiszen te is régi motoros vagy itt,csak fura volt ezt olvasni tőled h fogadnál.

Persze ha hobbi szinten 200Ft-okat funból pakolgatva fogad valaki azzal semmi gond,néha még nyerhet is nyilván.
Csak azt mondom h ezt "profi" szinten űzni szinte a lehetetlen kategória.Ottvan pl. Haralabos Voulgaris,ő profi NBA fogadó volt,de egész stábja volt aki segítette és dollár milliókat ölt bele h +os legyen...Azóta már ő is abbahagyta egyébként ahogy én tudom,nyilván nem véletlenül.Pókerezni meg pókerezik még.

Vagy nézd meg hány iroda van,és mind megél...a nagyok meg...a profi futballüzlet szinte már rájuk épül.Mindez a gyanútlan fogadók elvesztett vagyonaiból.

Szóval szerintem az 'nyer' a legtöbbet,aki egyáltalán nem fogad.
Hanem statisztikák és sporthírek böngészése helyett átnézi mondjuk a pre/postflop játékát :)
_user_9625 2014-01-17 17:29:43
Ez egy kiváló cikk! Ha akkor olvasom, amikor az egom magasabb volt, mint a tudásom sokat profitálhattam volna belőle. Szerintem Tippmixre van kihegyezve, de netes fogadásra is alkalmas. Ha a többi is ilyen lesz, akkor komoly csábítást fogok érezni az ismételt játékra.