• 2011-03-10 09:13:25
  • Wasp és Lazyduck

Mikrotétes játék

Heads Up Sit and Go Suli
(XII. rész – kezdő és középhaladó szint)

A HU SNG Suli jelen része gyakorlati oldalról mutatja be mikrotétes (2 dolláros téten lejátszott) heads up problémák megoldását, oly módon, hogy egy videóra rögzített mérkőzést utólag Lazyduckkal közösen elemzünk.


A video letölthető innen.

Jó szórakozást!

Wasp és Lazyduck

Pontok: 4.5 (pontozók száma: 15)
    HUSNG Suli - Mikrotétes játék (video)
    45
    2011-04-21 02:47
    üdv, és nagy elnézést a sorozat követőitől. a hó elején sajnos a costa bravai utazás vitte el az időnket, mostanában pedig a "fekete péntek", de a kérdés jogos. A sorozat 3 további része készen van, úgyhogy gyorsan átnézem és le is adom őket.
    ----------

    Heads Up játékos és edző

    44
    2011-04-20 21:21
    nagy a csend erre, pedig már várnám a következő epizódot, mikorra várható sacc/kb?
    43
    2011-04-14 01:04
    A mai beszélgetésünk hatására meg is néztem egyből a videókat. Nagyon jól összerakott videók srácok, tetszik ez a módszer, hogy 1-1 adott handről perceken át beszéltek! Csak így tovább, kíváncsian várom a többi vidit!
    42
    2011-03-23 23:10
    Nagyon jó a videó. Közvetlen hangvételű, lényegre törő. Nagyon tetszik.
    41
    2011-03-14 16:38
    Ez remek sorozat lesz. Napi két videó is jöhet! :)
    40
    2011-03-14 08:41
    igen, lesz szuperturbó is, abban Misima fog segíteni.

    Ezt viszont megelőzi a "steps" sorozat három része 5 dolláros szintig. (aztán jönnek az ST részek, aztán megint steps kb 20 dolcsiig, közbeszúrva valahova egy vagy két konkrét cikk (írás, nem videó) szóval nagyjából ez a terv)
    ----------

    Heads Up játékos és edző

    39
    2011-03-13 23:31
    Na szóval preflop, flop teljesen standard, többször szóba került a 3bet(vagyis inkább ami hiányzik a flat range-ből) range-e az ellenfélnek, nyilván a sötétben tapogatózunk, mert nem láttunk tőle mutatást 3bet kasszában, illetve nem mutatott az A5-ön kívül olyan lapot flatelt kasszában, amiből legalább arra lehetne következtetni, hogy mivel nem 3betel. Ami esetleg némi infót adhat, hogy nagyon pici volt a 3bet size-a, és akik konzekvensen így 3betelnek, azoknál ez többnyire (alacsony) pp-t, vagy Ax-et jelent, ne kérdezzétek miért, de ez egész stabil read, így ezzel picit gyengítjük az A9, A8, 88,99-et a range-ében(AA-val azért nagyon ritkán fog így játszani, és ha ezt súlyozzuk a kombinatorikai valószínűtlenséggel(2A kinn van), akkor gyakorlatilag elhanyagolható).

    Na most flop call, turn pot donk bet. Ez elég furcsa line, ez legtöbbször vagy flopon auto elslowplayelt set/2pár/TP/alacsony flush, ami hirtelen észbe kap, hogy nagyon romlandó a lapja, és neki muszáj már betelnie, vagy alacsony, közepes FD, ami szintén észbe kap, hogy tovább nem callolgathat, esetleg hasonló logikával 8,9-es pár, vagy pedig turn-ön javult lap, jelen esetben ez a K8, K9.

    Többen mondtátok, hogy nem lehet nála floppolt 2pár, TP, flush, mert azokkal c/r-elne flopon, de nagyon fontos megjegyezni, hogy egy ismeretlen hal mindenre képes, egyszerűen nem lehet kivenni az ellenfél rangéből TP-t, vagy annál erősebb lapokat, csak annyit tehetünk, hogy kevéssé súlyozzuk őket az elemzés során a range-ében, mert sokszor máshogy játssza meg őket.

    A fentiekből látszik, hogy turn-ön dobni elég weak lenne, főképp azért, mert erről az ellenfélről az előzmények alapján valószínűsíthetjük, hogy feladja riveren a blöffjeit. Többen szóba hoztátok a betsize-ot, jelesül, hogy eddig a félpot volt nála a value, és a potbet blöff, de egy monoton board mindenkiből ki tudja hozni az "állatot", így itt más a helyzet, mintha egy száraz, vagy közepesen száraz board lenne.

    A river félpot alatti hívás kulcsfontosságú. Alapvető igazszág, hogy az ellenfeleink ha valuebetelnek mindig a lapjuknál picit rosszabb lapoktól várják a legtöbb value-t. Ezért valószínűleg ha itt flush van nála, akkor rámenne az erős kétpárokra, és az Ax-re, ezért ebben az esetben valószínűleg nagyobbat betelne, inkább 700 körül. Ha pedig kétpár van nála, akkor nyilván az Ax-eket akarja kifizettetni, és kisebbet hív, 500 körül, mint most.
    Ehhez nem is kell a halnak nagyon gondolkodnia, inkább érzi, hogy ha erősebb riveren, akkor picit többet, ha gyengébb, akkor picit kevesebbet betel.

    Már csak az a kérdés, hogy pusholjunk-e, vagy pedig csak calloljunk(fold nyilván kiesik).

    Ha ez HU cash lenne, akkor meg kéne néznünk, hogy van-e legalább 50,001%-unk a calloló range-ével szemben, és ha igen, akkor pusholunk. Itt egy picit más a helyzet, ugyanis itt egál stackeknél, ezen a vakszinten van még körülbelül 60%-unk nyerni, így akkor lenne jó a push, ha lenne legalább 60% equitynk, a calloló range-ével szemben(igazából ez egy szemernyit bonyolultabb, de közelítő értéknek jó).

    Tehát pokerstove alapján így nézünk ki:

    Board: Ad 8d 9d Ks 5c
    Dead:

    equity win tie pots won pots tied
    Hand 0: 65.372% 65.37% 00.00% 202 0.00 { A5o }
    Hand 1: 34.628% 34.63% 00.00% 107 0.00 { 9h9s, 8d8h, 8h8s, As9s, As8s, K9s-K8s, 9h8h, 9s8s, 7d6d, 7d5d, 7d4d, 7d3d, 7d2d, 6d5d, 6d4d, 6d3d, 6d2d, Ac9h, Ac9s, Ad9s, Ah9s, Ac8h, Ac8s, Ad8h, Ad8s, Ah8s, Ac6h, Ac6s, Ad6h, Ad6s, Ah6s, As6h, K9o-K8o, Kc5d, Kc5h, Kc5s, Kh5c, Kh5d, Kh5s, Ks5c, Ks5d, Ks5h, 9c8h, 9c8s, 9d8h, 9d8s, 9h8s }

    Itt kivettem pár A9, A8, 89, 88, 99-et a range-éből, beraktam pár db A6o-t, teljes mellszélességgel benn maradt a K9,K8, és beraktam pár flopflusht az alacsonyabbakból, illetve útközbe beraktam a Kd5x lapokat is, azokkal is játszhat így.

    Megjegyezném, hogy ez egy közelítő range, ami biztosan nem lesz nagyon távol a valóságtól, de az is lehet, hogy mondjuk gyakrabban játssza így a flopflushöket, és emiatt, nem lesz jó az allin.

    Felmerült még a river pici raise gondolata is, amivel nem értek egyet, mert itt az ellenfelünk nem fog raise-re olyan lapot dobni, amit ő valuebetelt, így értéket hagynánk a partiban.
    38
    2011-03-13 23:27
    Oh, köszönöm szépen!!! Megtisztelő.....
    Szívesen játszok majd veletek!!!
    ----------

     

    37
    2011-03-13 21:51
    Sziasztok, köszönjük a sok elemzést, szinte mindegyikben voltak jó gondolatok, igazából egy hozzászólást kiemelni nem is igazán lehet, végül Sobiéra jutott a választásunk, és őt szeretnénk meghívni a HU shootout tornára. A másik ág másik résztvevője a következő elemzés nyertese lesz.

    A partiról még ma közlök egy hosszabb elemzést, elöljáróban annyit, hogy pusholtunk, az ellenfél callolt, és 8c9c-t mutatott.
    36
    2011-03-12 18:08
    Szerintem push,

    akval emelt volna pre
    flushel nem donkbetpotolna turnon, a nagybetek eddig is blöfföt jeleztek nála
    kval húzott flusht és lejött a backdoor kétpárja, vagy valami hasonlóra tudok gondolni, esetleg sima ász, 85, 95, sima király, a5-öt és airt, meg akár alacsony flusht is mondanám, de akkor nem 20 perc lenne a videó, mert folytatódott volna, szerintem betettétek, és kifizette. :D

    lényeg hogy flush ritkábban lesz nála, mint kisebb 2 pár, vagy Ax, ezért jó a push, amivel egy raiset kifizet azzal szvsz a pusht is, sőt. Flushel meg úgyis visszatolja, és mi már nem tudunk dobni.

    U.I: az sem zárható ki, hogy csomót keresett a KK-n :D
    (de attólmég push összességében szvsz)
    35
    2011-03-12 17:55
    Ezt nem tudom, de ha van rá igény, biztos ki lehet találni valamit.
    34
    2011-03-12 17:38
    És normál turbó lesz esetleg? Szívesen játszanám a hal szerepét, de csak a PS-en. :)
    33
    2011-03-12 17:28
    Felválta lesz deep, és normál, már a következő epizód is normál lesz. A deep, azért jó, mert fejleszti a gondolkodást, mivel bonyolultabb szituációk merülnek fel, ami komplexebb gondolkodásmódot igényel.

    Ha jól tudom, lesz ST is, de az nem velem, nekem nem az a profilom.
    32
    2011-03-12 17:15
    AA-val visszaemelt volna flop előtt. Ha végignézitek a meccset, látható egyszer tőle 3 bet. Akkor tuti QQ+ volt nála, mert a flopon nagyon erősködött. Ez tipikus overpár. Én ezt az opciót kizárnám.
    31
    2011-03-12 16:58
    mert deepet szoktak játszani
    ----------

    Mi az, hogy káttű?

    30
    2011-03-12 16:56
    baromi jó dolog ez a videós ötlet, már akartam írni az elsőnél is :) de nem teljesen vagyok képben és így muszáj megkérdeznem, hogy miért deep játék lett már megint, miért nem normál?
    29
    2011-03-12 15:43
    Igen, lehet AA is nála, nem zárhatjuk ki, van is 0.1% valószínűsége.
    Így az általad vázolt opciók valószínűsége:
    1.opció -> rátoltátok mutat AA ..bukta ---0.05%
    2.opció-> call mutat AA.. bukta ------------0.05%
    3.opció-> call mutat Kd 8,9 nyer ----------85%
    A hiányzó 14.9% a nálad opcionálisan nem vázolt lehetőségek, vagyis azon lapkombinációk összessége, amik még lehetnek az ellenfélnél (flush, set, A-s kétpár, egyéb kétpár, Ax, Kx, egypár, valamint az összes többi teljesen random lap, amik benne vannak a preflop calloló range-ében)
    28
    2011-03-12 10:21
    Hülyeség, de lehetséges :-)
    27
    2011-03-11 22:05
    Persze, hogy nem stimmel. Ha többen használnának stove-t , többeknek is feltűnt volna, hogy ezek a számok nem stimmelnek, stimmelhetnek. Na nem offolom szét a topikot, bocs a silány kis viccért.
    26
    2011-03-11 21:42
    Sziasztok!

    Jó pár line meg lett fogalmazva, én is Kd-s kétpárra tenném ebben az esetben,bár van pár lap ami ver bennünket,ezért a call mellett döntenék.
    De és itt jön a de, mi van akkor ha ha így játszotta meg az AA-ját?
    Ami sztem nem is lenne egy rossz megjátszása a monsternek.Nem emel pre szakítani akar,érzi hogy jók vagytok. Snapcallozza a floppot nem érdekli a szín, vagyis csak reménykedik hogy nem talált telibe.Csodás törn kártya érkezik a számára, eljátssza a királyt, gyenge vagyok, gyere tovább az ászoddal vagy a flösshúzóddal.A riveren nem esett a szín, így meg blöffkirályt indukál hogy told már rám öreg!
    1.opció -> rátoltátok mutat AA ..bukta
    2.opció-> call mutat AA.. bukta
    3.opció-> call mutat Kd 8,9 nyer

    Nyilván beírhatnám az összes opciót de fölösleges!Lehet hogy hülyeség de lehetséges!

    Kommentet kérek!

    üdv
    Kpax