Pókersuli

Póker termek, póker bónuszok




HUSNG.COM
  • 2008-03-12 12:44:49
  • Alonso

Logikátlan látszatú játék kifizetve

Mint az a címből kiderül, kicsit másképp nézünk ma a pókerelmélet mélyére. A kifizetők lehetünk mi magunk is, kérdés csupán az, hogy tényleg logikátlanul játszottak ellenünk vagy egy jó nagy csapda az egész. Ma végre lesznek partik, és bemutatok egy-két ilyen logikátlan játékot is.

Fontos hogy ezek a lejátszások csak és kizárólag olyan játékosok ellen alkalmazhatóak, akik értik a játékot. Elengedhetetlen feltétele az alábbiaknak, hogy egy-egy ilyen csapda állításakkor jó játékos legyen az ellenfelünk. Feltétel továbbá a nyerő kéz is. Az extra nyereség elérése most a téma, mivel napjainkban egyre több a jó, vagy legalábbis olyan játékos, aki képzett, ezért fontosnak tartom, hogy plusszokat tegyünk egy-egy lejátszásba, vagyis trükközünk. Hajlamosak vagyunk túlgondolkodni egy-egy leosztást, éppen ezért jómagam is kifizetek néha ilyen partikat akár Ász magassal is - végül értetlenül állok a logikátlan játék előtt.

Szóval nézzünk néhány konkrét partit, amiket kicsit jobban körbejárunk! Kivétel nélkül cashgame partikról lesz szó.

Logikátlan riverbet: A logikátlan riverbet egy végiglicitált parti esetén a riveren való hívás pozícióból, top pár top kickerrel, amivel csak simán mutatnunk kéne de inkább nyitunk, így ellenfelünk nem fogja érteni és szintén egy párral megadja. Ehhez az kell, hogy nagy bizonyossággal tudjuk, hogy egy párja van. Extra profithoz juthatunk ezzel a licitálással, de bánjunk vele nagyon óvatosan. A példa alapján talán könnyebb lesz értelmezni.

Példa #1:
NL100
Két limpelő, nálam ♣A♠K pozícióban emelek $5-ig.
Mindketten megadják, egyiknél $167, a másiknál $232, nálam $228.
Flop ♥K♣T♦9. Pot $16,5.
Checkelnek, én nyitok $13-ral, egy megad.
Turn ♠4. Ő check. Pot $42,5, én nyitok $32, ő call.
River ♦2 Ő check. Pot $106,5, én nyitok $106,5-t, ő megad.
Mutatás: nála ♣K♦J Nyertem.

Nézzük meg kicsit alaposabban ezt a leosztást! Lyuk sora és top párja volt pozíción kívül. Ezt nagyjából a turn check/call és a river check után sejteni lehetett. Hiszen a terítésre és az én lassításomra utazott . Persze van, aki az ő helyében valamelyik utcán visszaemelt volna, de az ő játéka nem olyan rossz, mint amilyennek elsőre tűnik. A pozícióban ülő játékost hibára is kényszerítheti vele, ha annak nincs semmije, ráadásul top párja volt és lyuksorhuzó ami nem olyan rossz. Valószínűleg a leosztás folyamán nem nagyon tudta, hogy jó-e a lapja, de bízott benne - joggal - hogy jó lehet. Ebben a hitében a river hívás erősítette meg. Mert ki az aki riveren hív? Aki nagyon erős, vagy akinek semmije sincs. Ebben az esetben utóbbira gondolt, hiszen nagyon erős lappal, esetleg nuts-szal nem hívok potot, mert azt akarom hogy megadják. Ha lenne királyom, akkor pedig csak mutatnom kéne. Inkább gondolt arra, hogy semmim sincs, mint hogy jobb királyom van az övénél. Az én játékom egyébként egy jó tízessel is megadható volt, mert nagyon erősen licitáltam, főleg a riveren. Az hogy, én honnan tudtam hogy neki KJ vagy KQ-ja van? Onnan hogy úgy játszott, mint akinek az van, és ugye a sort vagy setet, esetleg a két párt legkésőbb riveren már nem checkeli el. Viszont egy blöffszagú emelésre megadhat top párral. Nem könnyű erre a játékra megfelelő partit találni, de ha eljön akkor ki kell használni a lehetőséget.

Overbet floppon: Pozíción kívül megadóként szuper flop esetén alkalmazható. Lehet ez a szuper flop szet vagy akár flöss. Szóval ez kevésbé logikátlan mint a többi, sokkal inkább váratlan és szokatlan. Nézzünk egy példát!

Példa #2:
NL100.
Limpelek ♠5♣5-tel, mögöttem emelnek $5-ig, megadom, mindenki más dob.
Flop. ♥A♦5♦9
Mindketten teljes beülővel vagyunk. Pot $11,5. Nyitok $13-t, ő $32-ig emel, megadom.
Turn. ♠2 Pot $75,5. Nyitok $30-t ő allin $63-ral, én call.
Mutatás ♦A♣K
River ♥9. Nyertem.

Igazából a turnig érdekes a dolog, mert már flopon becsaltunk annyi pénzt a potba, hogy nehezen tudjon elszakadni tőle. Turn után már zsetonmennyiségtől függően játszhatunk másképp is. Ha mondjuk kevés zsetonja van, akkor flopon bekerül, ha sok, akkor turnön licitálhatunk fél-háromnegyed potot (ez a jobb) vagy check/raise-t játszhatunk, ellenféltől függően. Ugyanez a parti flopon vagy turnön check/raise-es lejátszás esetén egész másképp festett volna, mert ellenfelünk érdeke lett volna, hogy lelassítsa a játékot, esetleg ha csak egy pár marad, el is dobhatja, az pedig nekünk nem túl jó. Ha a konkrét partival kapcsolatban valakiben felmerülne, hogy esetleg elijesztjük az ellenfelet ezzel a játékkal az téved. Pont a check/raise-zel ijesztjük el. Gondoljunk csak bele! Van ember, aki ebben a helyzetben eldobja flopon az ászát, mert előtte nyitottak? Nem hinném. Check/raise esetén már talán. Nézzük tovább, mire tesz bennünket! Szetre nem gondol, flop két párra egy kicsit, meglicitált drawra vagy gyenge ászra annál inkább. Szinte adja magát a visszaemelés, és a dolog igazából eddig érdekes. Megint extra pénz került a potba már flopon. Ha pedig nem lett volna ásza, akkor maximum egy $8-9 körüli contbetet csalhatunk volna ki belőle, vagy még azt sem.

Check/call, bet: Mint a nevéből kiderül, pozíción kívül vagyunk, ahol flopon check/callt játszunk, majd turnön betelünk. Első ránézésre nem sok ilyen lap van. Éppen ez a lényege a dolognak, nézzünk egy példát!

Példa #3:
NL100 Lapunk ♠J♠9, limpelünk, mögöttünk emelnek $4-ig.
Van még egy megadó, én is megadom, pot $13.5.
Flop ♦6♥J♥9. Checkelünk, a preflop emelő nyit $10-t, mögötte fold én call. Pot $33,5.
Turn ♠4. Nyitok $16-t, ő allin megy a maradék $89-ral és mutat: AK off.
River ♣2.

A turn után már nincs kártya amivel nyerhet, tehát komoly hibára kényszerítettem a látszólag rossz játékkal! Nézzük meg kicsit részletesebben! Ha floppon check/raise-elek, akkor nagy valószínűséggel eldobja a lapját, és $14-t nyerünk tőle. Így azonban olyan hibára kényszerítettük, amivel egy teljes beülőt ideadott. Nézzük, miért is! Üljünk be kicsit az AK helyére! A flop előtti emelésünk után ellenfelünk csak megadja egy számtalan húzót tartalmazó flopon a nyitásunkat, vagyis nagy valószínűséggel neki van drawja. Nem baj - gondolja - semleges turnön kiemelem a partiból, hiszen jó lapja nem nagyon lehet! Mit adogat meg? - gondolja magában. Lejön a semleges turn, erre nyit fél potot. Mit csinál ez? - gondolja - Ez csak is blocking bet lehet egy húzóval, talán színesélye vagy soresélye van, de még az is elképzelhető, hogy gyenge párja van és alacsonyan akarja tartani a potot, tehát egy jó visszaemelésre minden variációban kötelező dobása van. Ráadásul másképp nem is nyerhetem meg a partit, úgyhogy allin megyek, van fold equity-je bőven. Nos lássuk be, nem is játszott rosszul!. Ne feledjük azonban, hogy van a flop után 15 olyan kártya, ami kicsit elrontja a játékunkat. Minden kőr és a maradék 6 kártya a sorhoz, ami nem jelenti azt, hogy veszítünk, csupán másképp folytatjuk. Mondjuk tartsuk alacsonyan a potot, vagy beteljünk és valószínűleg ő dobja, mert erre a boardra már nem fog blöffölni. Azt gondolom azonban, hogy ezt megéri megkockáztatni, hiszen ha rögtön védekezünk, akkor ugyan így dobja. Tehát valójában nem is kockázatunk olyan nagyot egy kis extra profit érdekében. Meg kell adni az esélyt arra, hogy hibázzon a másik. Legtöbbször ezzel a játékkal sokkal nagyobb az esély egy jó játékos ellen többet nyerni, mint mondjuk a check/raise-zel. Ha top párja vagy nagyobb párja van, akkor pláne. Ha neki van húzója, akkor pedig hamarabb beteszi a zsetonjait, mint gondolnánk, és azt ugyanígy allin parti kíséri.

Ezek a lejátszások nem logikátlanok, csupán annak tűnnek. Ráadásul duplán idegesíti az ellenfelet, mert a legritkább esetben derül ki, hogy ez csapda. Ha eddig azt gondolta rólad, hogy jó játékos vagy, akkor most lehet, hogy ezt átgondolja. Úgy nyertünk tőle, hogy halnak néz minket, ez pedig elég nagy siker a pókerben. :)

Alonso

Pontok: 4.5 (pontozók száma: 121)
    Logikátlan látszatú játék kifizetve
    Topikhoz tartozó cikk
    57
    2008-04-24 22:13
    Hali!

    Teljesen igazad van. Nekem pont ez jutott eszembe a cikk alapján, hogy szerzőre kell szelektálni ezek után. Méghozzá pont erre a szerzőre.
    Hihetetlenül jó cikk.
    És ami a megdöbbentő, hogy (wlkmann csesztetését leszámítva) nem a megszokott fikázódást olvasom a cikk alatt.
    Szinte példátlan

    Úgyhogy, plíz ne fikázzátok walkmann-t
    Te meg ne válaszolj, mert sose' haggyák abba!!

    Bár én még közel sem vagyok ezen a szinvonalon, de a cikk ezer pontos.
    Nem lehett többször is pontozni egyazon cikkett?? :-) :-)

    Üdv!
    55
    2008-03-16 01:28
    AQ m volt floppolt két párral nem tudtan AJ dobatni a végén lejött a sora ..........
    54
    2008-03-13 20:19
    Kapcsolódóan ZAX donkbetes cikkéhez is, éppen a minap fizettem ki AK-al egy flopolt 2-es pókert, aki minden utcában donkbetelt (miniraise-t), és én biztosra vettem, hogy alacsony párja van. Riverre lejött a K, és én marha visszameltem (value bet, hahaha), aztán nem tudtam hova tenni az allint. Azaz tudtam, mert nagyon laza játékos volt, láttam már tööle ilyet többször is, az elmúlt 10 percben, mindig mutatás nélkül. Most volt nála valami. Pedig nem szokásom TPTK-val tönkremenni, de ez annyira nem illett sehova...
    53
    2008-03-13 19:11
    Szia!

    Nem gondoltam ezek folyamatos alkalmazását.Megfelelő pillanatban elsüthető lejátszásokról van szó.Egyetértek a variálással ez már full ringen is fontos.Főleg szűk környezetben.
    52
    2008-03-13 19:06
    Igen full ring.

    Köszönöm a dicséreteket is!
    51
    2008-03-13 14:45
    full ring

    Walkman szapulasat sziveskedjetek a naplojaban folytatni, mert itt erosen OFF :)
    50
    2008-03-13 13:40
    A 3 leosztásból nekem ez jött le.Külön felhívom a figyelmed a mrpoker-féle #45-hsz-ra.Illetve az alattunk lévő összes többire,ami Walkmanről szól.Egy,az információk alapján kialakított objektív véleményem csak lehet a játékáról!
    49
    2008-03-13 13:18
    Jó a cikk. Az lenne a kérdésem, hogy ezek a leosztások full ringen vagy sh asztalon zajlottak ?

    Zotyo22 te 3 leosztást láttál Walkmantől és 3! Leosztás után valakiről ilyen pontos leírást adsz: "Ellenben te úgy kezeled a lapokat, hogy minden leosztást meg akarsz velük nyerni, dobni meg képtelen vagy." 3 leosztás alapján ilyet nem lehet állítani.
    48
    2008-03-13 12:55
    Félreértés ne essék,én sem csak a prémiumlapokat favorizálom,simán bemegyek néha relatíve gyengébb lapokkal is,de ez az ellenfelektől,az imagemtől,a stackektől,az emelés nagyságától (és még egyéb tényezőktől) sokban függ.A gyengébb indulólapokat,mint írtam,tudni kell kezelni-helyén kezelni.
    Meg lehet játszani bármikor-bármit-bárhogy,de ahhoz elég magas szinten kell űzni a pókert.
    A teáltalad betett leosztásokból pedig nem az tükröződik nekem,hogy te ütnéd azt a szintet.

    Nem lehurroglak,nem sértegetlek,ez egy abszolút objektív vélemény.

    Nem is offolok tovább!

    ON
    47
    2008-03-13 12:39
    Szép az újabb betett partid is!Az előzőnél sem fikáztalak,pusztán a véleményemet mondtam,miszerint te WP-címszóval szórod a pénzt.Ennél értelmesebben hozzászólni nem fogok,azt ne is várd,mert ilyen lejátszásokat én nem elemezgetek.Le tudtam volna írni,amit zolih,de minek?Tele van az oldal olyan lejátszásokkal,amiket érdemes,mert valódi problémák vannak bennük,és tanulhat belőlük az ember.

    Az új parti: ha 86o-ra pf raiset callollunk,akkor gyakorlatilag nagyon kevés az olyan lap,amikre nem érdemes.Vagy ha te bármilyen összefüggést látsz a lapjaid között már mész "álló f.sszal előre" ? Mákoltál 2 párt a floppon.ÉS? Ne méltatlankodj,ha visszamákolnak riveren,akinek ilyen a range,az ne csodálkozzék semmin,ami az ellenfele kezében van,vagy az asztalra jön le.

    "Ha valaki beszáll velem a potba,veszélyben van a stackje minden pillanatban." -a valaki stackjét egyetlen veszély fenyegeti,az pedig az,hogy most duplázod fel,vagy később.

    Sammy Farha egy világszínvonalú játékos (én nem annyira kedvelem),aki képes helyén kezelni és elengedni lapokat,ha úgy alakul.Ellenben te úgy kezeled a lapokat,hogy minden leosztást meg akarsz velük nyerni,dobni meg képtelen vagy.Van egy kifejezés erre a stílusra,az nem a Sammy Farha... A 86-nál esélyesebb voltál,mikor allin kerültetek,de ez nem mentesít.

    Az első két berakott példád bűnrossz,az utolsó parti,amivel bizonygatod,hogy esélyes lapokkal is keveredsz néha allin,meg 1 vicc.

    Srry.
    46
    2008-03-13 12:12
    nah ebből is sírós topic lesz
    45
    2008-03-13 10:45
    elleem 650dolcsis potot vitt...3man vtunk a potban, flopon 4es szetem volt, 3 különböző szín...ő tudta, hogy flopon a raise-reraisere menni kell, mert riveig még 2 szín le fog neki esni...és csak annyi, hogy a cikk jó lapokról szól...
    44
    2008-03-13 10:35
    Srácok nem lehetne walkman hatalmas wp-jeit valahol máshol elemezgetni? Végre egy jó cikk, erre szét van offolva az egész!

    A cikkről: ment az 5-ös, csak annyi kiegészítés, hogy ez a játék amiket bemutattál egy bizonyos szint fölött már nem elég és ez a szint pontosan nl100 környékén húzható meg. Ha folyamatosan donkbetelsz hasonló szitukban a settel, mint azt az A magas floppos 555-partyban tetted, akkor AK-val sem fogják kifizetni a lapodat, úgyhogy én váltogatnék a check/raise donkbet/csak call lejátszások között.

    Más: jó lenne odaírni, hogy full vagy short asztalokról van szó, mert korántsem mindegy szvsz. Alonso szerintem full asztalokra gondolt és ott többször lesz valakinek AK-ja hasonló floppon, meg sokkal kiszámíthatóbb a játék, úgyhogy ott nem kell spilázni nyugodtan mehet a donkbet hasonló szituban, shorton viszont nagyon kell tudni variálni a játékodat, úgy hogy fogalmuk se legyen, hogy éppen blöffölsz, flush drawd van, vagy éppen monstered mint ebben a szituban volt.
    43
    2008-03-13 09:46
    Na és mi van ha nem talál el a flop? Ugrott 9 dodesz? Netán egymás után sokszor? Vagy elkezdesz hengerelni, oszt vagy bejön a blöff vagy nem? Igen nagy kilengéseket okoz, ha kapsz pár hírókallt top párral. :-))
    42
    2008-03-13 09:37
    nice call preflop, sir
    41
    2008-03-13 06:42
    Egy villaint tudnál mondani magadról? Csak a kiváncsiság kedvéért.
    40
    2008-03-13 05:44
    Én nem azt mondom hogy ilyen rossz, hanem hogy ILYEN :)
    Mostanában olyan vagyok mint Farha. Ha valaki beszáll velem a potba, veszélyben van a stackje minden pillanatban :)
    39
    2008-03-13 05:28
    Ilyen rossz a table image-d, hogy 1 top párt se dobnak 300ért???
    38
    2008-03-13 05:12
    OFF
    Na várjatok azért is berakok egyet, bár nem ezzel kéne szemetelni ezt a topikot, de ha már ennyire a véremet szívjátok :)
    http://www.pokerhand.org/?2261037

    De ebben semmi érdekes nincs, turnön már bent volt minden egy 3 beülős potban és 5 outra húzott ennyi. Lehet hogy egy beülőt elblöffölök néha (vagy többször mint néha LOL) de a nagy potokban nagy favorit vagyok. Ennyi. (vagy legalább 50-50 :) )

    /OFF