Pókersuli

Póker termek, póker bónuszok




HUSNG.COM
  • 2010-02-23 12:20:14
  • pROXXi

pROXXi handelemzések V.

Sziasztok!

Kicsit megkésve, de újra jelentkezem a pROXXi handelemzések sorozat következő, immár ötödik részével. Nem is szaporítom tovább a szót, nézzük a leosztásokat:


Szokás szerint egy egyszerűbbel kezdem ráhangolódásképpen. Ellenfelem luetten (22/10, 5% 3bet és 33%-os WTSD), aki legtöbbször egy nagyon passzív játékos és csak a saját lapjával foglalkozik, tehát egy kellemes ellenfél. Ez a hand is elég szokványos, amiért betettem az egyrészt a betsizing. Az a cél, hogy minél előbb allin kerüljünk ellene és ne ijedjünk meg a szituációtól. Középről emeltem két bubival, amit ő csak megadott pozícióban. A korábban már említett 5%-os 3betjébe beletartozik minden nagyobb pár, tehát aggódnunk nem igazán kell. Teljesen egyesen játékos, aki néha megőrül egy top párral, de csapdát sohasem állít és csak a lapját nézi, a relatív erejét nem. A flop egy rendkívül kellemes textúrájú, relatív nuts-ot kaptunk. Nagyon fontos az, hogy végiggondoljuk a lapunk erejét és azt, hogy milyen gyengébb lapoktól szeretnénk akciót. Fentebb említettem, hogy AA,KK nem lehet nála, QQ is csak nagyon ritkán, viszont rengeteg kisebb pár. Pontosak ezek azok a lapok, amiktől nyerni akarunk. Abba a hibába senki ne essen, hogy nem hívja meg ezt a boardot, az egyértelmű value vesztés! Nagyon megörültem, amikor gyakorlatilag miniraiselt rám, elárulva ezzel, hogy párja van. (Az ilyen típusú játékosok nem tesznek különbséget a fullok között: a 666xx boardon ugyanannyit ér nekik egy 77, mint KQQJT-n egy KQ.) Mindenképpen emeljünk itt vissza, hogy már most minél több pénz kerüljön a kasszába. Érdemes arra is figyelni, hogy olyan legyen a 3bet, ami után könnyen be tudjuk tenni turnön. Ha A magassal blüffölne netán, akkor is jó a visszaemelés, hiszen nem akarjuk, hogy ingyenkártyához jusson. A turn ugyan az 55-TT ranget egy kicsit segítette, de nyilván nem fogunk check-foldolni, hanem bepakoljuk a pénzt és eljárjuk a call-táncot :)Így is történt, megadta két tízessel és muckolt. Ebben a handben tehát a betsizing mellett a lapunk relatív erejének megfejtése a fontos tényező.


Itt szintén nem volt túl nehéz dolgom, viszont régebben elkövettem pár hibát, ami miatt nem nyertem el az ellenfél teljes beülőjét, ezeket fogom egy kicsit részletezni. Ellenfelem 19/17-es stattal játszott az asztanál, 100% cbettel és 7-es agresszióval. Meglehetősen aktív volt, így check-raise-re készültem. Preflop persze visszaemelhettem volna a kilencesekkel, de nem játszom mindig ugyanúgy, javaslom ezt mindenkinek. Szóval több line is jó lehet itt: betelhetünk 2$-t indukálva egy emelést és turnön pedig check-raise allin megyünk; vagy amit én választottam a flop check-raise. Ha overpárja van, szinte biztos, hogy betolja, hiszen lehet kint sor- és flushhúzó is, azok ellen pedig védeni akarja a lapját. A mi lejátszásunk pedig pontosan egy húzólapnak tűnhet a szemében. A mutatása meglepett, ugyanakkor az overpár itt kb. egyenlő a top pár top kickerrel. Ami a lényeg: a játékunk itt SOHA ne a passz-megadás legyen, hanem megint próbáljunk addig sok pénzt bepakolni, amíg biztosan elöl vagyunk és nem romlik el a board. Pl: turn-re jön egy treff 8-as, vagy bubi és megint passzolunk, akkor nagyon sokszor mögénk fog checkelni egy showdown-képes lappal. Ráadásul riveren még tovább romolhat a board, amin aztán végképp semmit nem fogunk kiszedni ellenfelünkből, ha egyáltalán még vezetünk. Gondoljatok arra, hogy a húzóktól nem csak mi ijedünk meg, hanem ellenfeleink is. Ezt szem előtt tartva ne várjátok meg, amíg olyan lap érkezik, ami lelassítja az akciót!

Ez a leosztás tökéletesen reprezentálja az átlag bukó (max. breakeven) játékost. Túl sok infóm villainról a parti előtt ugyan nem volt, de néhány száz hand közös történettel ugyanígy játszanám. Emeltem A8 kőrrel koraiból, ő pedig mögöttem adta, mindenki más dobott. Ilyenkor közepes párokra, egyszínű kapcsolódó lapokra vagy két magas lapra teszem az ellent. Legjobb színhúzót kaptam egy fölélappal és természetesen hívtam is, legnagyobb meglepetésemre ő azt mondta, hogy raise. Mi lehet nála? Nyilván ugye set, leginkább a hetes, kettes kevésbé, azt sokszor eldobják már flop előtt. Az ugye egyértelmű, hogy a range-e nagyon kis részét képezik a szettek, nem is érdemes többet beszélni róla. Mi lehet más? Lehet természetesen nála is flushdraw, de a legtöbbször ez AQ,KQ,JQ lesz. Fordítsuk egy kicsit meg a helyzetet: mi az, amivel én így játszom (flop bet/3bet-allin)? Állítsunk fel egy lehetséges laptartományt!

Board: Qh 2h 7d

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 40.456% 37.46% 03.00% 446506 35713.50
{ 77, 22, AQs, KQs, QJs, AQo, KQo, QJo }
Hand 1: 59.544% 56.55% 03.00% 674027 35713.50 { QQ+, AhKh, AQs, AhJh, AhTh, Ah9h, Ah8h, Ah7h, Ah6h, Ah5h, Ah4h, Ah3h, Ah2h, AQo }

Ha felállítjuk a lehetséges laptartományt, akkor látszik, hogy van körülbelül 40%-a, amire körülbelül megvan a pot-oddsa úgy, hogy fd-t nem tettem bele.

Board: Qh 2h 7d

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 26.025% 25.91% 00.12% 7951 36.00 { KhQs }
Hand 1: 73.975% 73.86% 00.12% 22667 36.00
{ QQ+, 77, 22, AhKh, AhJh, AhTh, Ah9h, Ah8h, Ah7h, Ah6h, Ah5h, Ah4h, Ah3h, Ah2h, AQo }

Azonban, ha a konkrét lapjára vizsgáljuk meg ugyanezt, akkor már elég silányan fest számára az összkép. Vagy 2-5 outra teszi be a stackjét, vagy lejátszik egy pénzfeldobást a színhúzó + fölélap ellen. Összesen 26%-os equity-vel bír, azaz négyből háromszor a stackje elvesztésével fog végződni a parti. A tanulság ebből az, hogy csak nagyon-nagyon indokolt esetben kerüljön be a pénzetek KQ-val Q vagy K magas (pláne száraz) flopon, mert minden rosszabb lapot dobattok és a jobbakat pedig bent tartjátok, amik ellen nagyon kevés esélyetek van nyerni!


Ebben a leosztásban szintén egy koncepció lesz az érdekes, nem pedig a végkimenetel. Teljesen szokványosan indult a parti, visszaemeltem JJ-vel az emelőre középről. Aztán nagyvakról kaptam egy coldcallt. XTP egy meglehetősen passzív játékos (16/11, mindössze 3% 3bettel, 4betről nem volt információm a 150 együtt lejátszott hand alapján), így AK,AQ,88-TT-re tettem. Ez az a range, ami a leggyakrabban lesz náluk. Meglepő lehet, de sokan AK-val sem mernek 4betelni, ász vagy király nélküli flopon pedig check-foldolnak. Örültem a flopnak, mert még mindig verem a lehetséges lapjai nagy részét, így hívtam is, amit kis gondolkodás után megadott. Ez a lejátszás tökéletesen illik a kilencesekre és a tízesekre. Azonban egy ilyen passzív játékos ellen nincs három utca value a lapunkban, csak kettő. A turn 5-ös nem változtatott semmin, azért passzoltam mögé, mert riveren akartam még pénzt kiszedni a fent említett lapokból. Riveren megint elém passzolt, így egészen nyugodtan hívtam kicsit több, mint 2/3 kasszát. Megadta, majd nagy meglepetésemre dámákat mutatott. Borzasztóan játszotta meg, többet kiszedhetett volna belőlem, különösen riveren. Ahogy az elején írtam, nem a végeredmény a lényeg a leosztásban. Az ellenfél lejátszása már a legelejétől kezdve illik a kilences, tízes párra, amiből szép összeget ki tudunk húzni. Az ilyen river valuebeteket meg kell lépni, ennek a kihagyása miatt komoly pénzt hagyunk passzív ellenfelünknél, amit később más el fog venni.

Fontos, hogy a hívás előtt gondoljuk végig, mi az ami rosszabb nálunk és megad!


Itt egy parti, amit borzasztóan játszottam, legszívesebben letagadnám, és csak azért mutatom meg, hogy Ti ne kövessétek el ugyanezt a hibát. Ellenfelem egy agresszív (25/22, 9% 3bet), gondolkodó, a téten jó nyerőnek számító regular. Király-dámával teljesen standard a preflop játék, flopon is jó a megadás. A leosztás igazából a 4. utcától érdekes: jött még egy király, amivel tercem lett. Két hibát is elkövettem, az egyik itt a megadás volt. Volt a boardon egy flushdraw, amitől érdemes megvédeni a lapunkat, hiszen utána csak nagyon nehezen fogunk tudni megszabadulni tőle. Rá kellett volna emelnem legalább 18-19-ig, hogy az esetleges húzókat hibára kényszerítsük a tartással. Ehelyett csak megadtam, jött a 3. szín és ezzel együtt a pot közeli hívás. Itt elég sokat gondolkodtam, mérlegeltem a következőket, majd mégsem tudtam eldobni. Nézzük meg a hívás struktúráját: turnön viszonylag kicsit hív a pothoz képest, majd ezután riveren meg nagyot. Erős lappal a regek turnön is kassza körülit hívnak, míg nagyon gyakran egy sima másik barrelnél kisebbet. Ezt egy ideje figyelem már a limiten és bár apró különbségben tűnik, sokat lehet profitálni belőle. Itt is ez történt: színhúzóval egy gyenge második lövés, majd amikor beesik, akkor szép nagyot valuebetel. A kisebb hiba a turn, a nagyobb a river tartás volt. Tökéletesen illik a lejátszás a színre, annyira nem kifinomultak a játékosok (és nincs olyan history), hogy egy ilyen előadást megkomponáljanak teljesen üresen. Ne kergessük bele magunkat olyan helyzetekbe, ahol látszólag nagyon erős lapunk van, ám ha végiggondoljunk, csak egy blöfföt ver.


Végezetül megint egy trükkösen megjátszott ászpár. Az ellenfelemről semmi infó, akkor ült be az asztalhoz. Az utóbbi időben kezdenek paranoiásak lenni a regularok arra, ha vakokról 3betelik őket, és nem hiszik el a monstert. Nagyon gyakran tartanak, majd flopon is floatolnak és a turn passzra pedig azonnal hívnak. Amikor nagyon jó lapunk van, jó fegyver lehet ellenük a turn check-raise, hiszen plusz egy hívást ki tudunk húzni belőlük, ha csak blöfföltek, míg egy esetleg turn hívásra dobnának. Ehhez azonban egy teljesen biztonságos boardra is szükség van, mint ez. Ha ász párunk van és nagy akciót kapunk flop előtt, akkor a legjobbak ezek a flopok, ahol alacsony lapok vannak lehetőleg mindenféle húzó nélkül, hiszen így nagyon kis eséllyel találta el az ellenfelet és a párokat sem fogja eldobálni. Az adott leosztában turnig pontosan ez volt a helyzet, teljesen jó kártyák jöttek ahhoz, hogy check-raiseljek. Persze ez a hand mindig ugyanígy alakult volna, mert bármilyen line-t választok, nem dobja a bubikat. De ha kisebb pár van nála és belenyit fél potot, sokkal nagyobb eséllyel fogja megadni az allint, mintha három utcát keményen végighívok. Ha meg floatolt pl. KQ-val, akkor biztosan hív, majd allinre dob.

Következtetés? Érdemes néha mixelni a játékunkat és a több +EV-s megoldás közül a legnagyobb várható értékűt választani.

Ennyi jutott mára, remélem hasznos volt!

pROXXi

Pontok: 3.6 (pontozók száma: 13)
    pROXXi handelemzések V.
    Topikhoz tartozó cikk
    35
    2010-03-09 12:14
    Fúú gyerekek köszi a hozzászólásokat próbálok tanulni belőle........
    A parti egy mtt középső szakaszában zajlott épp egy átültetés után.....
    Bevallom talán a dobás lett volna a helyes az emmelés allin után...... de elrontottam...
    Köszi a tanácsokat ígérem megszívlelem :)
    Ui bocsi ha rossz topicban vetettem fel a handet legközelebb melyikbe tegyem???
    Üdv werestom
    34
    2010-03-09 09:28
    Bocs, hogy nem hagyom abba :). Még egy fontosat kifelejtettem:

    A postflop emelésed mértéke:
    4,500-as pot-ba beemelsz 1,800-at. Elég erősen value-betnek tűnik. Ez is volt vele a célod?

    Az előzőben leírtak alapján ezt legfeljebb az adja meg, akinek reális esélye van elverni téged. Tehát megint csak ellenféltől és asztaltól függően Allin, hogy elhitess egy flush-t és kiűzd az ellenfelet - akiről még semmi infód nincs, hogy mit adott neki a flop, vagy check/fold.
    Az emelésed így első ránézésre megadja a flush-húzoknak az ods-ot a megadásra..
    33
    2010-03-09 08:51
    Azért én úgy gondolom, hogy 8 fős asztalon 2. pozícióban legalább átlagos stcak-kel úgy, hogy utg emelt, a 88 preflop allin elég erősen belelövés a vakvilágba. Persze kérdés, hogy milyen az asztal. De ha itt call-t kapsz, nagy esélyed van arra, hogy elvérzel. És túl sokan vannak még mögötted.

    Buttonról persze lehetne, ha csak 1-2 limp volt előtted. Ugyanezért nem tartom helyesnek az utg-re ráemelést sem. Mi a célunk vele? Dobatás? Akkor legyen Allin - de azt épp leírtam, hogy nem jó itt. Megadás? Akkor csak limpeljünk, nem tudjuk mi lesz még mögöttünk. A setre hajtunk, önmagában ez még nem elég a postflop játékra.
    32
    2010-03-09 08:43
    Bocs, én néztem el, de nagyon. Azt hittem a 99 vagyunk mi, és flushhel nyert a 88. De az áll, hogy 88 PF allin.
    31
    2010-03-09 08:00
    off:
    Szerintem nem ez a megfelelő topik ennek kitárgyalására, javaslom, hogy vezessük át egy újba

    on:
    preflop: nálam a 88 még set-mining kategória, tehát inkább limpeltem volna (ettől még nem hiba, ahogy Te játszottad)

    flop: egy valaki tartotta preflop a re-raise-t és lejön egy 7 magas flop, amiben sor és szín-veszély is van. Nálad 88. Az emelésedre reraise allin megy.
    Mi lehet nála?

    pp: Ha nálad alacsonyabb pár volt a kezében, akkor itt megvan neki a set. Nem hiszem, hogy 22, vagy 55-tel ezt tenné ezen a flopon. Ha nálad magasabb pp-je van, akkor is elvert. Tehát a pp-ket nem vered. Kérdés persze, hogy milyen az ellenfél (mit is tudunk róla?). Ettől függetlenül nagy átlagban ezen move alapján én pp-re tenném, amiket ezen a boardon nem versz.

    Flush: A pp-n kívül lehetett még valami magas egyszínű lapokból álló kéz, amire itt le is esett a flush. Ebben az esetben a flush-húzód sem ér semmit, mert ha le is jön még egy kör, szinte biztos, hogy nem egyszínű 25-öt fog mutatni. Az összes többi meg elvert az egyszínű körökből.

    Flush húzó: Ha csak flush-húzója van neki is, akkor van esélyed. De a saját flush-húzódban sem bízhatsz itt igazán az előző okokból. Max. valami alacsony kickerre erőlködést vernél a flush leesése esetén (Ász mellett egy 2,4,5 kicker kőrből). Persze kérdés megint, hogy mit tudunk a körülményekről. Milyen limiten és milyen típusú játékban történt ez? Flush-húzóra azért megint csak necces a reraise-allin. Tehát erre kis esélyt adnék.

    Összességében azt mondom, hogy fold. (Persze az eredmények ismeretében könnyű ezt mondani, meg a fentieket sem egyszerű ott helyben átgondolni)


    Ugyanezen okokból egyébként a 99-cel sem gondolom jó lépésnek a reraise Allin-t.
    30
    2010-03-09 07:53
    Káromkodom.

    Amúgy 99 PF allin, nem nézünk vele flopot 20BB -vel.
    29
    2010-03-09 06:38
    Valószínűleg valami nagyon hasonlót. :)
    28
    2010-03-08 22:17
    Ti mit tettek volna a helyemben????


    27
    2010-03-08 17:44
    Húú, ez valami idézetnek tűnt elsőre...(lehet, hogy az is)
    Helyesírási hibák nélkül nagyobbat ütött volna :)
    26
    2010-03-08 16:24
    Régen egy ember miatt tett meg valaki valamit, igy példát mutatva, bár akor sokan nem érteték, hogy miért tette meg, s talán még ma sem, de sokkal többen vannak azok akik már értik a tett mögött lévő gondolatot, igy énsem teszek másképp mint ö.
    A többieknek már nem is kell nyilatkoznia:)
    25
    2010-03-08 16:10
    LOL
    Ha nem sok kedved van hozzá, akkor miattam ne tedd!
    A többiek nevében nem nyilatkozom :)
    24
    2010-03-08 16:02
    Nem hiszem, hogy a mondataim ütnék egymást, esetleg a pioritásokkal kell játszani.
    Ami az irást illeti, holnapra megszülöm, bár nem sok kedvem van hozzá, de megteszem.
    23
    2010-03-08 15:51
    Én nem gondolom, hogy leszólt volna bárki...

    Tiszta partikat raktál be, ahol nem igazán volt kétséges a kimenetel, igy a hozzá füzőtt coment bármi lehetne.

    bár sok érdekes dolgot irtam volna ezekhez a leosztásokhoz, megmutatva az érem másik oldalát is.

    Engem érdekelne, hogy mit szerettél volna írni...
    Igaz, nem értem a kettősséget, mert a két mondatod üti egymást.

    22
    2010-03-08 15:44
    Én nem kötekedni akarok, de változatlanul érdekelne, hogy mi van, ha flopon nincs all-in, és nem javulsz, vagy esetleg még romlik is a board turn-ön. Főleg azért érdekel, mert szeretem az Axs -t, gyakran játszom, de én magam nem nagyon tudom, ilyenkor mit kéne tenni.

    21
    2010-03-08 15:22
    Rengeteget segitettél, most már pontossan értem.
    Nem is értem, hogy miis az amit nem értem, de igy, hogy ismerem az álláspontod, már teljessen tiszta.
    Igy köszönve Alonso8.
    Kár, hogy itt ezen az oldalon, ha valaki nem ért egyet valamivel azonal leszolják, bár sok érdekes dolgot irtam volna ezekhez a leosztásokhoz, megmutatva az érem másik oldalát is.
    Igy marad a te véleményed, és boldog mindenki, nem is értem, hogy miért siránkoznak sokan, hogy romlik az ophu szinvonala.
    GL.
    20
    2010-02-24 10:18
    Alonso!
    Szerintem jó volt ez így, a turn emeléssel szinte mindent bedobatsz ami nem cooler.

    Ezzel nagyon nem értek egyet. Turn-ön kell(ne) maximalizálni a nyereségünket. A call-ban ráadásul minden pp és FD ellen van kockázat. (Minden tiszteletem amúgy :DD )

    -(QK vs 2nd barrel 79FD)
    19
    2010-02-24 01:56
    Hali!

    Szvsz nagyon jól lettek kiválasztva a handek :), külön-külön kifejtve hogy mi miért is van itt. Grat!
    Nuts közeli lapokat a legnehezebb lehozni, egy elnézett ch-call egy jobb ch-riase helyett és vége...
    Aki bonyolultabbra vágyik adott a lehetőség ...


    GL és várom a folytatást!!!

    u.i.: remélem nincs sok helyesírási hiba benne :)
    18
    2010-02-24 00:10


    A JJ vs coldcallt régebben másképp (hibásan) játszottam volna, ilyenkor valamiért jj+-ra tettem az ellenfelet és soxor elcheckeltem a flopot eddig, de ez a hand is jól példázza h ez nem túl jó ötlet, flop bet 100%ban kell ilyen flopon, régen előfordult h egyből feladtam, rosszabb esetben kíváncsiságból kifizettem turnon/riveren. Viszont szinte mindig JJ-nél jobb villant, ahogy itt is. NL50en sztem TT a legroszabb lap ilyenkor amit mutatni fognak, szóval riveren már nem hívnék, hacsak nem d .
    Amúgy jók a handek, 1etértek az érvelésekkel.
    17
    2010-02-23 22:50
    csak néhány észrevétel:

    3. hand: kb mindig 3betelném ezt a flopot, mert itt annyira hiteltelen a raise-e az ellennek, lényegében semmit nem ad elő, csak 77,22-t, és nem ritkán lesz ez teljesen air, mondván h ez téged márpedig nem talált el, ezért raise-el. Emiatt is kell a 3bet, utána meg persze már kötelező call. Azzal egyet értek, h nagyon nagy hiba itt KQ-val visszaemelni
    ps: én nem emelnék A8s-el UTG ;)

    4. hand: szerintem itt sosem lesz nála 99, soha. de még a TT-ben is kételkedem, ez bizony JJ, QQ, AK, esetleg AQs. Mivel utg-t 3 betelted MP, és az ellen egy 16/11. flop cbet persze mehet, mert AK, AQ dob, riveren pedig jórészt check behind. Néha-néha ez TT lesz, de nem látok valuet a river betben
    16
    2010-02-23 22:44
    Nagyon jó sorozat, csak így tovább!