• 2006-10-12 18:42:14
  • Vasika

7 Card Stud –kezdőknek

Mára a legtöbb komolyabb online -pókerteremben megtalálható ez a játék, és megfigyelésem szerint egyre többen kezdenek el ’hobby’-szinten foglalkozni vele, de vannak akik komolyabb mértékben is szeretnének ezzel foglalkozni. Ilyen voltam én is, a hold’emet egy idő után unalmasnak találtam, és úgy gondoltam, hogy elkezdek valami új játékot. Megtetszett, és rövid idő elteltével nagyon eredményes tudtam lenni, így erre fektettem az utóbbi időben nagyobb hangsúlyt, és most úgy gondoltam, hogy kezdeti tapasztalataimat megosztom veletek.

Hogy miért lettem eredményesebb? Valószínűleg azért, mert a legtöbben csak szórakozásból játszanak 7CS-t, illetve a hold'emen elért sikerekből felbuzdulva kipróbálnak új játékokat is, és nem fektetnek kellő energiát abba, hogy az új játékban is jól játszanak. Így egy figyelmes jó hold’em játékos egy kis tanulással könnyűszerrel megszerezheti azok pénzét, akik csak szórakozásból, minden utánajárás nélkül játszanak. Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy mindenki menjen studozni, mert azon sokat fog nyerni, hanem azt, hogyha valaki megunta a hold'emet, akkor itt van egy másik játék is, amin ugyanúgy lehet eredményes.. Sajnos vannak termek, ahol teljes mértékben szerencsejáték ez az egész a sok amatőr miatt ( International Poker Network), aki a hold'emes indulási stratégiából indul ki, de vannak helyek, ahol szépen lehet keresni vele, hogyha valaki megérti a lényegét, és kellő energiát szán a tanulásra (ilyen a Poker Stars, a Party Poker, és talán még a Wager termek is ide sorolhatók).

A későbbiekben alaposabban foglalkozok majd a termekkel, de egyenlőre elég az alapokat és szabályokat elsajátítani.


Itt az oldalon a ’póker szabályok’ alatt megtalálhatóak a 7CS-ra vonatkozó szabályok, illetve a licitálás, és ezt én is megfelelőnek találtam, tehát a most következő sorokat bemásoltam ide, a könnyebb átláthatóság érdekében (remélem nem haragszik meg az eredeti író :)

A 7 Card Stud a hold'emtől jelentősen különböző játék. Itt ugyanis nincsenek közös lapok, hanem minden játékosnak saját lapjai vannak. Mindenki összesen hét lapot kap, ebből három zárt (azaz csak Te látod), és négy nyílt, azaz mindenki láthatja. A hold'emmel ellentétben itt nincs vak licit. Az osztás előtt minden játékos egyforma nagyságú tétet (ante) tesz be. (Ennek nagysága függ az aktuális limittől. $1/$2-es alapnál 25 cent a tét.) 7 Card studot maximum nyolc ember játszhatja egyszerre.
A tét berakása után mindenki három lapot kap: két zártat, és egy nyíltat (door card). A licitálást az az ember kezdi akinek a legkisebb a nyílt lapja. Ha egyformák, akkor a szín dönt (treff, káró, kör, pikk az erő sorrend.) Az első licitálónak kötelező tennie. (Bring-in.) Annyi döntési lehetősége van, hogy ő választhatja meg, hogy a kisebbik limitet, vagy annak a felét teszi-e be. (Tehát $1/$2-es asztalnál 50 centet, vagy egy dollárt tehet.) A többiek tarthatják, vagy emelhetnek. Egy licit körben maximum háromszor lehet emelni.
Ezután ismét egy nyílt lapot osztanak. (Fourth Street) Ettől kezdve mindig az kezdi a licitálást, akinek a legerősebb a nyílt lapja. Itt már nem kötelező tenni, lehet passzolni is. (Check) Amennyiben az első licitálónak a két nyílt lapja egy pár, akkor dönthet úgy, hogy rögtön dupla téttel indít. (Tehát $1/$2-es asztalon két dollárral.)
A licit után újabb nyílt kártya következik (Fifth Street). Innen kezdve minidig a magasabb limittel kell licitálni ($2 az $1/$2-es asztalon.)
Ezután újabb nyílt lap következik. (Sixth Street)
A licit után jön a hetedik lap, ami ismét zárt. Ha több mint egy játékos maradt játékban a licit után, akkor az nyer, akinek a lapjaiból ötöt felhasználva a legerősebb keze van. Először annak kell megmutatnia a lapjait, akinek a négy nyílt lapja a legerősebb. Ha túl sokan maradnak játékban a végéig, és így nem jutna mindenkinek saját lap, akkor a 7. lap egy közös nyílt kártya lesz.


Cikkem következő részében az indulólapokkal fogok foglalkozni, később pedig a játékstratégiával.

Vasika

Pontok: 3.5 (pontozók száma: 4)
    Omaha, Stud, Razz és egyéb, Texas Holdemtől különböző játékok leosztásainak és problémáinak megbeszélése. Minden leosztáshoz külön topik nyitható.
    7 Card Stud - kezdőknek
    99
    2010-07-01 17:19
    Igen,nagy vonalakban.
    ----------

    A tudatlanság áldás.

    98
    2010-07-01 16:35
    Az a kérdés, hogy jól játszottál-e vagy csak a szerencsének köszönhetően nyertél? Gyakorlatilag elemezni kellene a játékot?
    97
    2010-07-01 11:59
    Nem értek a stud-hoz! NLH-et játszom,régebben Omaha/8-at is sokat, HORSE talán háromszor életemben,stud-ot soha. Egyszerűen érdekelne,hogy mit csináltam rosszul és mit jól.
    ----------

    A tudatlanság áldás.

    96
    2010-07-01 11:50
    ??
    95
    2010-07-01 11:49
    Üdv!

    Tegnap játszottam az OPHU versenyen,nyertem,de igazából nem tudom,hogy miért(!!).
    Ha valaki,aki ért hozzá,segítségemre lenne,megköszönném! Lekértem a Starsról a statisztikát meg a leosztástörténetet,át tudom küldeni mailben,ha valaki rá tudna szánni némi időt.
    Előre is kösz!
    ----------

    A tudatlanság áldás.

    94
    2009-12-25 13:37
    Flösshúzóhoz egy kis kiegészítés(Bár erre mindenki elég hamar rájön) : Ha 3 egyszínű lappal indulunk, és mondjuk az 5ik utcáig sokan, mondjuk 4-en játékban maradnak és a nyílt lapok közt nem látunk a mienkből, akkor emeljünk nyugodtan, mert a pakliban sok van abból a színből, és a 6-7-ik utcára már kevesen maradnak, vagyis sok marad abból a színből kevés játékosra vagyis nagy valószínűséggel megérkezik a flöss, és ki is fizetik majd, drillekkel, véletlenül besett sorokkal. Majd ha lesz időm, utána is számolok majd.
    93
    2009-12-25 11:14
    Hátha tényleg javulni akarsz, akkor megtalálod a megoldást hogyan javulhatsz. Én is mostanában kezdtem el többet játszani ezt a játékot. Nekem azért fekszik jobban, mert hold'emben hajlamos vagyok figyelmen kívül hagyni, pl. hogy 90%, hogy ásza van, de mégis tartok hátha tévedtem alapon. Itt egyértelmű, hogy van 2 9-esed, és kint látod a másik kettőt, akkor nem lesz drilled és eldobod. Szóval jó.
    92
    2009-06-13 22:31
    Akkor sajnos örökre kezdő maradok ... :S
    ----------

    "Mert egy ismerősöm aki a psnél dolgozik azt mesélte, hogy psnél már regisztrációnál eldöntik k

    91
    2009-06-13 19:08
    van itt-ott magyarul több cikk
    90
    2009-06-13 18:11
    Nem fogom már sajnos,sajnálom:(
    89
    2009-06-13 16:42
    Lenne egy kérdésem Vasika a cikk vége felé írtad hogy folytatod de valahogy nem látom már csak a pókertermeket. Lesz még folytatás vagy ez már offos ??? Nem hiszem hogy egyedül csak engem érdekel ez a játék ... Igaz Microlimiten tolom de akkor is szeretném a fő játékomnak kialakítani ezt .. és érdekelnének még infók hogy jobb lehessek mint a kezdők.
    ----------

    "Mert egy ismerősöm aki a psnél dolgozik azt mesélte, hogy psnél már regisztrációnál eldöntik k

    88
    2009-05-28 20:12
    hát akkor lehet hogy kihagyom a PS-t 1 pontért inkább DoN ozok :D majdcsak összejön valahogy ... :D 1/2 sok nekem a kis bankrollhoz .. de előbb utóbb majd belejövök és én is 1/2 -n tolom :D köszi :D a 200 vpp csábító :D
    ----------

    "Mert egy ismerősöm aki a psnél dolgozik azt mesélte, hogy psnél már regisztrációnál eldöntik k

    87
    2009-05-28 19:58
    Van olyan terem,ahol 5 card stud megy folyamatosan?
    86
    2009-05-28 19:19
    Én még mindig játszok.

    Pontok szvssz nem jönnek Psen, hiszen 40cent rake után jön egy pont, tehát 8$os potnak kell lennie ehhez, ami azon a limiten gyakorlatilag sosincs meg...

    1/2$tol érdemes vele foglalkozni, akkor éjjel 3tol lehet 8-9 asztalon is játszani, tehát van választék...
    2óra alatt 6 asztalon kb 200VPPt lehet kapni.
    85
    2009-05-28 16:38
    Hy Játszik ma még valaki ilyet ??

    Pl pokerstarsok rendesen játszok .25/50 en vagy alatta eggyel KB4 asztalon . akkor hogy jönnek a pontok ?
    Paci is érdekelne egyáltalán van e ilyen asztal nálluk és ha igen milyen a játékos állomány ? én még csak most kezdeném sorry a noob kérdésekért :D
    ----------

    "Mert egy ismerősöm aki a psnél dolgozik azt mesélte, hogy psnél már regisztrációnál eldöntik k

    84
    2008-07-26 19:14
    Cikk: sok részlet itt is, nem is a cikkekben van, van 3-4 hozzászólás, amiből sokat lehet tanulni, mások lapjainak figyelése azt hiszem hozzászólásban jobban érintve van pl.

    Végülis jelenleg egy elég feszes indulásom van, bár A magasra emelgetésekre sokszor nem dobok mondjuk Q párral, lehet, hogy ez hiba, de RedKingsen A magas az autoraise végig, sokszor valós lap nélkül...
    Aztán nem bírom fejben tartani a kiment lapokat, de jelenleg elég a pluszhoz, hogy azt nézem, a látott lapokhoz képest hogy állok, hány van kint a színemből, sorhoz szükséges lapjaimból, mások kezdenek-e összefüggeni, megvan a lapja vagy csak a kint lévőkkel akar dobatni, lejavulhatom-e még, pot elég nagy-e egy megadáshoz, ilyesmik.
    Ezzel így pluszos vagyok, néha beültem magasabb tétre, 6/12$ volt a max, okosabbnak nem tűntek, csak jobban fájt megadni, hogy a 2-es párjával is aggro emelgetnek rám...
    De gondolom biztos tudnak, akár pozíció, akár aggresszivitás terén, egyéb finomságokat, szóval úgy olvasnék hasznos fogásokat, dolgokat, akár 1-1 ötletet, amiből, ha már játszom ezt is, lehet jó esetben kupálódni.
    83
    2008-07-26 15:53
    Igen, sornál és flushnél nem számít a színek sorrendje.

    Ingadozás nyilván az asztaltól is függ, sok hal, sok 4. utca nézős asztalon nyílván többször fognak túlhúzni, de ha nyersz többen is fizetnek ki. Nagyobb nyílvána szórás. (lásd Boss termek, ahol a 7. utcás közös lap sem ritka. ;)

    Ellenben Starson tudnak nagyon feszes asztalok is lenni. Ott kisebb a szórás... már ha nyersz, mert nagyon feszes asztalon nem fogtok sokat nyerni többek közt a rake miatt.

    Én lusta vagyok cikket írni. ;) Milyen témájú cikk érdekelne?

    De mai jótanács studhoz: 5. utcán kell döntést hozni. Ha ott mész akkor valszeg vég kell menj a 7.-ig
    82
    2008-07-26 15:38
    Én is igényelnék újabb 7CS cikkeket :)

    A hozzászólásokban is van értékes info.

    Jól értem, azonos lapokból álló sorok esetén nem számít a szín, csak bring in, hogy melyik 2-es kezd?
    Tehát 789TJ treffek és 789TJ pikkek ütközése esetén nem nyert a pikk, hanem felezés van?
    Ez új volt, mindig figyeltem a színre is, lol...

    Jól érzem, hogy azért itt elég rendes ingadozások vannak, mennek, hiába játszok jobban, mint az asztal...?
    0.50c alapon játszok csak, de 10$-ok jönnek, mennek, fel le...
    Ezek szerint ez normális szórás, hogy akár egyben 25$ elcsorog...?

    KK4-ekkel nem nagyon szoktam indulni, hogy majd jól magas kétpárom lesz, ezek szerint érdemes?

    Mi várható a jövőben? Nekem a PS erős volt, ott eléggé figyelni kellett, RedKings nagyon bejön, talán a Boss lehet ilyen, ahogy olvasom, sok megadó, sok mákolás, de ki is fizetnek...
    Maradnak ennyire gyengék az ellenfelek? Az jó volna...

    Egyelőre ennyi, köszi, gl!
    81
    2008-05-26 08:10
    Nem feltétlenül kell feljavulniaSzerintem 10/8 nyeri KKK kezdő a partit.Tegnap AAA kezdőm vérzett el végig hívva(raise/reraise)egy sor ellen.-számtalan esetben esik meg ellenben a 6785767 pl.
    Más.Regggel délelőtt nem szeretek studzni-de ma csak rávettem magam 7-töl egy kicsit és szemtelenül jönnek a lapok.(ez kit érdekel?) :)))
    80
    2008-05-26 01:51
    Talán nem véletlen, hogy soha egyetlen versenyen sem tudok jó eredményt elérni.

    Ez egyszerűen hihetetlen, megkapom a majdnem lehető legjobb kezdőlapot, és ez lesz belőle:

    PokerStars Game #17690022005: Tournament #88681313, $3.00+$0.30 HORSE (7 Card Stud Limit) - Level IX (300/600) - 2008/05/25 - 19:40:14 (ET)
    Table '88681313 11' 8-max
    Seat 1: Dr.Gronk (3275 in chips)
    Seat 2: salnval (3418 in chips)
    Seat 3: basti0901 (1537 in chips)
    Seat 4: mrszmotyi (4977 in chips)
    Seat 5: olesec (281 in chips) is sitting out
    Seat 6: Blinkihase (12394 in chips)
    Seat 7: rwspfc (4983 in chips)
    Seat 8: melano26 (4451 in chips)
    *** 3rd STREET ***
    Dealt to Dr.Gronk ♥4
    Dealt to salnval ♦Q
    Dealt to basti0901 ♠A
    Dealt to mrszmotyi [♥K♠K♣K]
    Dealt to olesec ♦8
    Dealt to Blinkihase ♣6
    Dealt to rwspfc ♦4
    Dealt to melano26 ♣8
    rwspfc: brings in for 90
    melano26: calls 90
    Dr.Gronk: folds
    salnval: folds
    basti0901: raises 210 to 300
    mrszmotyi: raises 300 to 600
    olesec: folds
    Blinkihase: folds
    rwspfc: folds
    melano26: calls 510
    basti0901: raises 300 to 900
    mrszmotyi: raises 300 to 1200
    Betting is capped
    melano26: calls 600
    basti0901: calls 300
    *** 4th STREET ***
    Dealt to basti0901 ♠A ♦A
    Dealt to mrszmotyi [♥K♠K♣K] ♥7
    Dealt to melano26 ♣8 ♦6
    Pair on board - a double bet is allowed
    basti0901: bets 277 and is all-in
    mrszmotyi: raises 623 to 900
    melano26: calls 900
    *** 5th STREET ***
    Dealt to basti0901 [♠A♦A] ♠6
    Dealt to mrszmotyi [♥K♠K♣K♥7] ♣3
    Dealt to melano26 [♣8♦6] ♠9
    mrszmotyi: bets 600
    melano26: calls 600
    *** 6th STREET ***
    Dealt to basti0901 [♠A♦A♠6] ♥J
    Dealt to mrszmotyi [Kh Ks Kc 7h 3c] ♠4
    Dealt to melano26 [♣8♦6♠9] ♦K
    mrszmotyi: bets 600
    melano26: calls 600
    *** RIVER ***
    Dealt to mrszmotyi [Kh Ks Kc 7h 3c 4s] ♠J
    mrszmotyi: bets 600
    melano26: raises 491 to 1091 and is all-in
    mrszmotyi: calls 491
    *** SHOW DOWN ***
    melano26: shows [7d 9d 8c 6d 9s Kd 5h] (a straight, Five to Nine)
    mrszmotyi: shows [Kh Ks Kc 7h 3c 4s Js] (three of a kind, Kings)
    melano26 collected 5828 from side pot
    basti0901: shows [9c Ah As Ad 6s Jh 5s] (three of a kind, Aces)
    melano26 collected 5001 from main pot
    *** SUMMARY ***
    Total pot 10829 Main pot 5001. Side pot 5828. | Rake 0
    Seat 3: basti0901 showed [9c Ah As Ad 6s Jh 5s] and lost with three of a kind, Aces
    Seat 4: mrszmotyi showed [Kh Ks Kc 7h 3c 4s Js] and lost with three of a kind, Kings
    Seat 8: melano26 showed [7d 9d 8c 6d 9s Kd 5h] and won (10829) with a straight, Five to Nine

    Nincs igazság.