• 2006-10-18 23:25:18
  • Vasika

7 card stud indulólapok-folytatás

Jó lapok:

-Közepes és alacsony párok: Ezek azok a lapok, amelyek már nem tartoznak az elsőrendű párokhoz, viszont 1 ellenfél ellen nagyobb esélyük van, mint egy flöss, vagy sorhúzónak! Mivel általában legalább 2-3 ellenfelünk lesz, így ezek már nem számítanak olyan jó lapoknak, hogy bátran játszhassunk velük. Alapvetően fontos, hogy óvatosan játszunk velük. Ha kevés ellenfél ellen játszunk, akkor van rá esély, hogy nem fogunk a párunknál magasabb kint lévő lapot találni, ebben az esetben emelhetünk, de ez nagyon ritkán fog előfordulni. Ha ilyen lapokkal indulunk, akkor fontos, hogy a kísérő kártyánk (kicker) magas lap legyen, hiszen a célunk alapvetően a 2 pár kialakítása, és fontos, hogy erősebb legyen mint az ellenfeleink 2 párja. A legjobb ami lehet, az az Ász kísérőlapként, hiszen abból alakul ki a legerősebb 2 pár! Ezt azért fontos betartani, mert egy J magas 2 pár is gyakran gyenge lehet, nem beszélve egy 7-8-as magas 2 párról! Az alacsony párok sokkal értékesebbek, hogyha rejtettek, hiszen ha később bejön a drill, senki sem fog gyanakodni ránk. Ha alacsony párunk van közepes kísérővel, és ellenfeleink egyike már emelt egy a kickerünknél magasabb kint lévő lappal, akkor dobjuk be nyugodt szívvel a párunkat, hiszen legtöbb esetben veszítenénk ezzel a lappal. Hogyha az elsőrendű párunknál rosszabb párral kezdünk, kifejezetten fontos még a pozíciónk! A hátsó és leginkább az utolsó hely e legjobb, hiszen pl.: egy ♥6 ♠6 ♦A típusú indulólap biztos megér egy tétet, feltéve, ha hátul vagyunk, és nincs kint sem A, sem 6-os, és nem volt emelés. Viszont ha többszörös emelések voltak, akkor inkább el kell dobni ezt a lapot, mert 5out-al rendelkezünk, és rosszabb esetben valakinél már egy drill van. Ha elől vagyunk akkor inkább dobólap ez a 8 személyes asztalokon, hiszen mögöttünk jó eséllyel lesz emelés, mivel igen valószínű, hogy valaki másnál van már magasabb pár is.

-Összefoglalva:

-Játszunk velük óvatosan!

-Kísérőkártyánk legyen magas és élő!

-Rejtett pár jobb, mint az osztott pár!

-Hátsó pozícióból könnyebb velük játszani!



-Flöss húzólapok: Az alapvető szabályokat mindenki kitalálhatja: Igazán szép és jó az lenne, hogy 3 egyforma színt kapnánk, és egyet sem látnánk kint ellenfeleink nyílt kártyái között. Persze ez túl gyakran nem fog előfordulni, de hogyha nem látunk kint 2-nél többet, akkor még nyugodtan indulhatunk a lapunkkal, feltéve, hogy van köztük Ász. Hiszen ezzel a lappal magas pár, vagy 2pár is kialakulhat, ami gyakran vezet sikerhez. Alapvetően, hogyha 3 lapot is látunk kint ellenfeleinknél a színünkből, még akkor is beszállhatunk a játékba, feltéve ha magas, elsőrendű lapjaink vannak. Ez az az eset, amikor legalább annyira szeretnénk párokkal nyerni, mint flöss-sel. Ha alacsonyabbak a flöss kártyáink, akkor csökken a lapunk értéke, hiszen ritkán fogunk nyerni párjainkkal, ebben az esetben, hogyha 2-3 lap nem elérhető számunkra, nyugodt szívvel dobjuk be lapunkat, és várjunk egy jobb alkalomra!

A kis flöss húzólapok korai pozícióból nagyon veszélyesek, hiszen ha lesz utánunk emelés, jó eséllyel be fogják dobni néhányan a lapjukat, és így nekünk valószínűleg egy elsőrendű párral kell majd harcolnunk, ami ellen csak minden 5. alkalommal fogunk nyerni. A flöss húzók természetesen nagyon erős lappá válhatnak, ezért is jobb velük több ellenfél ellen játszani, mint kevés ellen , és ha pl.: ♣A ♣K ♣9 típusú lappal indulunk, akkor a 10treffen kívül még 6 másik kártya segíthet rajtunk, ezzel jelentősen javulnak nyerséi esélyeink (persze a legoptimálisabb eseteket nézve!)

-Összefoglalva:

-Húzólapunk lehetőleg élő legyen!

-Az alacsony húzólapok gyakorlatilag csak a flöss létrehozásával nyerhetnek!

-Ha 1, vagy 2 agresszív ellenfél ellen vagyunk épp játékban, akik gyakran emelgetnek, akkor nyugodtan dobjuk el lapunkat!

Sok ellenfél ellen jobban működnek mint kevés ellen!

-Ha 1-2 kártyánk halott, még mindig játszhatunk, hogyha vannak elsőrendű lapjaink (A,K)

-Sorhúzólapok: A sorhúzólapok 3 egymást követő lapból állnak, és a velük való játék nagyon hasonlít a flöss húzóéra. Fontos, hogy magasak-e a kártyáink, élők-e, és milyen a pozíciónk. A sorhúzókkal játszani sokkal kockázatosabb, mint a flöss húzókkal, hiszen ha egy ellenfelünk flöss húzóval játszik ellenünk, és létrehozza a lapját, akkor ugyebár megver minket. Egy másik ok az az, hogy a flöss húzónál, hogyha ott van az A, vagy K, akkor magas párt alakíthatunk ki, viszont ha ♥A ♦K ♣Q típusú lappal indulunk, akkor csak 1 féleképpen alakíthatunk ki sort, egy J és egy 10-es segítségével. A ♠Q ♥J ♦T típusú lap a lehető legnagyobb sorhúzó, mivel ezzel magasabb és alacsonyabb lapokkal is kiegészíthetjük a sorunkat, viszont egy Q magas párral nem valószínű, hogy nyerni tudunk. Ezen okok miatt a legjobb játékosok közül sokan nem is játszanak sorhúzókkal, akik játszanak azok pedig alapvetően csak a QJT, JT9, és T98 lapokat részesítik előnyben, mert ezen lapok közül még alakíthatunk ki elsőrendű párt. Tehát a sorhúzókkal szinte kizárólag a sor létrehozása a célunk, míg a flöss húzókkal a pár kialakításával is nyerhetünk. Ezért kifejezetten fontos, hogy a kártyáink élők legyenek, ennek megállapítására pedig a régi ’négypontos’ szabályt használjuk: ha az elsődleges kártyáink bármelyikét elérhetetlennek látjuk, akkor számoljunk fel érte 2 pontot, ez a QJT lapnál a K, és a 9, mivel ezeknek kell jönnie ahhoz, hogy egy későbbi körben kialakuljon a 8outunk amire várhatunk, KQJT lapnál már ugye az A-t vagy 9-est várjuk ami 8outot jelent. A másodlagos kártyákért pedig számoljunk fel 1 pontot, ez az eredeti esetben az A, és a 8-as. Tehát, hogyha látunk ellenfeleinknél egy K-t és egy A-t akkor 3pont, és még a kártyánk eléggé élő ahhoz hogy játszunk vele, de ha pl.: két 9es és egy K-t is látunk, akkor az már 6 pont, és a lapunk teljes mértékben játszhatatlan. Tehát a 4 vagy kevesebb pontos lapkombinációk bármelyike játszható, a többi pedig nem!

-Összefoglalva:

-Alapvetően kerüljük őket, kivétel a QJT, JT9, és T98

-Kártyáink legyenek élők!

-A négypontos szabályt mindig vegyük figyelembe!

-Magas kártyák: Ha flöss húzó nélküli magas kártyákat kapunk, pl.: ♣A ♦Q ♠T típusú lapot, akkor ebben az esetben nincs sok esélyünk sor kialakítására sem, csak akkor folytathatjuk a játékot, hogyha a következő körben párunk alakul ki, és kevés ellenfelünk van (2-nél nem több) .

alapvető szabály, hogy ezekkel ne is játszunk, de ha mégis akkor legyünk kifejezetten óvatosak, hiszen 7card studban legtöbbször az nyer aki a legerősebb indulólapokkal játszik!

Most már tudjuk, hogy milyen lapokkal érdemes elindulnunk, itt van még egy kis segítség, hogy tisztában legyünk esélyeinkkel a játék folyamán!

-Esélyek:

- 1:424 Egy drill kiosztásának esélye indulólapként

- 1:5 Egy pár kiosztásának esélye indulólapként

- 1:18 Három azonos színű kártya kiosztásának esély indulólapként

- 1:3,5 Full esélye, ha az első 4 kártyánk 2 párt alkot.

- 1:5 Sor kialakulásának esélye, ha az indulólapunk 3 egymást követő lapból áll (pl.: 789)

- 1:4,5 Flöss kialakulásának esélye, ha az indulólapunk azonos színű

- 1:1,2 Ha 789 típusú egyforma színekből álló lapkombinációval kezdünk, akkor ennyi az esélye annak, hogy legalább 2 párrá fejlődik a lapunk.

- 1:1,4 Két pár kialakulásának esélye, hogyha az indulólapunkban pár volt

- 1:4,1 Drill, vagy jobb létrejötte, hogyha az indulólapunkban pár volt

- 1:1,5 Flöss kialakulásának esélye, hogyha indulólapunk 3 azonos színű kártyából állt, és a 4. kártya is megfelelő színű.

- 1:4 Full, vagy póker kialakulásának esélye, hogyha drillünk, és 3 másik kártyánk van a 6. utcában.


Ezek az esélyek feltételezik, hogy a lapunk kiegészítéséhez szükséges kártyák egytől-egyig élők. Ha ezek közül van olyan ami nyílt, akkor azok már elérhetetlenek számunkra, így ezek az esélyek csökkenni fognak.

Eredetileg nem ide szántam volna, hiszen később még fogok ezzel foglalkozni, de úgy gondoltam, hogy az eddig leírtak alapján már el lehet kezdeni játszani , hogyha megfelelő pókeres tapasztalattal rendelkezünk, természetesen nem ez a helyes döntés, de ezzel a tudással sok helyen már megelőzzük a legtöbb játékost, főleg FL ½ vagy az alatti téten.

A következőkben a játékstratégiával foglalkozok, ami egy eléggé összetett és hosszú rész lesz, azután már mindenkinek merem ajánlani a játékot, legalábbis low limiten.

Fontos!: Véleményem szerint a Stud nehezebb és összetettebb játék, mint a Holdem, így nem igazán ajánlanám senkinek kezdetnek, tehát egy hold'emes alap nem árthat hozzá, feltéve, hogy betartjuk a Stud indulási stratégiáját, hiszen ebben az esetben nem érhet minket túl nagy meglepetés; én ennyi tudás után már eredményes tudtam lenni.

És itt még meg kell jegyeznem azt, hogyha valaki elkezdi ezek alapján a játékot, annak nem árt, hogyha nagyobb bankrollal kezdi el, mint a FL hold'emet, hiszen itt nagyobbak lesznek a pot átlagok, és több kártyatőke szükséges. Az én javaslatom ( FL ½ -re 50$-ral ülök be/asztal) legalább 30-40-szeres max. beülő ( jelen esetben az 50$-árt értem annak, természetesen FL-en nincs max. beülő) , ezzel már jó eséllyel (97%) nem fogjuk elbukni a bankrollunkat.

Vasika

Pontok: 4.1 (pontozók száma: 8)
    Omaha, Stud, Razz és egyéb, Texas Holdemtől különböző játékok leosztásainak és problémáinak megbeszélése. Minden leosztáshoz külön topik nyitható.
    7 Card Stud - kezdőknek
    99
    2010-07-01 17:19
    Igen,nagy vonalakban.
    ----------

    A tudatlanság áldás.

    98
    2010-07-01 16:35
    Az a kérdés, hogy jól játszottál-e vagy csak a szerencsének köszönhetően nyertél? Gyakorlatilag elemezni kellene a játékot?
    97
    2010-07-01 11:59
    Nem értek a stud-hoz! NLH-et játszom,régebben Omaha/8-at is sokat, HORSE talán háromszor életemben,stud-ot soha. Egyszerűen érdekelne,hogy mit csináltam rosszul és mit jól.
    ----------

    A tudatlanság áldás.

    96
    2010-07-01 11:50
    ??
    95
    2010-07-01 11:49
    Üdv!

    Tegnap játszottam az OPHU versenyen,nyertem,de igazából nem tudom,hogy miért(!!).
    Ha valaki,aki ért hozzá,segítségemre lenne,megköszönném! Lekértem a Starsról a statisztikát meg a leosztástörténetet,át tudom küldeni mailben,ha valaki rá tudna szánni némi időt.
    Előre is kösz!
    ----------

    A tudatlanság áldás.

    94
    2009-12-25 13:37
    Flösshúzóhoz egy kis kiegészítés(Bár erre mindenki elég hamar rájön) : Ha 3 egyszínű lappal indulunk, és mondjuk az 5ik utcáig sokan, mondjuk 4-en játékban maradnak és a nyílt lapok közt nem látunk a mienkből, akkor emeljünk nyugodtan, mert a pakliban sok van abból a színből, és a 6-7-ik utcára már kevesen maradnak, vagyis sok marad abból a színből kevés játékosra vagyis nagy valószínűséggel megérkezik a flöss, és ki is fizetik majd, drillekkel, véletlenül besett sorokkal. Majd ha lesz időm, utána is számolok majd.
    93
    2009-12-25 11:14
    Hátha tényleg javulni akarsz, akkor megtalálod a megoldást hogyan javulhatsz. Én is mostanában kezdtem el többet játszani ezt a játékot. Nekem azért fekszik jobban, mert hold'emben hajlamos vagyok figyelmen kívül hagyni, pl. hogy 90%, hogy ásza van, de mégis tartok hátha tévedtem alapon. Itt egyértelmű, hogy van 2 9-esed, és kint látod a másik kettőt, akkor nem lesz drilled és eldobod. Szóval jó.
    92
    2009-06-13 22:31
    Akkor sajnos örökre kezdő maradok ... :S
    ----------

    "Mert egy ismerősöm aki a psnél dolgozik azt mesélte, hogy psnél már regisztrációnál eldöntik k

    91
    2009-06-13 19:08
    van itt-ott magyarul több cikk
    90
    2009-06-13 18:11
    Nem fogom már sajnos,sajnálom:(
    89
    2009-06-13 16:42
    Lenne egy kérdésem Vasika a cikk vége felé írtad hogy folytatod de valahogy nem látom már csak a pókertermeket. Lesz még folytatás vagy ez már offos ??? Nem hiszem hogy egyedül csak engem érdekel ez a játék ... Igaz Microlimiten tolom de akkor is szeretném a fő játékomnak kialakítani ezt .. és érdekelnének még infók hogy jobb lehessek mint a kezdők.
    ----------

    "Mert egy ismerősöm aki a psnél dolgozik azt mesélte, hogy psnél már regisztrációnál eldöntik k

    88
    2009-05-28 20:12
    hát akkor lehet hogy kihagyom a PS-t 1 pontért inkább DoN ozok :D majdcsak összejön valahogy ... :D 1/2 sok nekem a kis bankrollhoz .. de előbb utóbb majd belejövök és én is 1/2 -n tolom :D köszi :D a 200 vpp csábító :D
    ----------

    "Mert egy ismerősöm aki a psnél dolgozik azt mesélte, hogy psnél már regisztrációnál eldöntik k

    87
    2009-05-28 19:58
    Van olyan terem,ahol 5 card stud megy folyamatosan?
    86
    2009-05-28 19:19
    Én még mindig játszok.

    Pontok szvssz nem jönnek Psen, hiszen 40cent rake után jön egy pont, tehát 8$os potnak kell lennie ehhez, ami azon a limiten gyakorlatilag sosincs meg...

    1/2$tol érdemes vele foglalkozni, akkor éjjel 3tol lehet 8-9 asztalon is játszani, tehát van választék...
    2óra alatt 6 asztalon kb 200VPPt lehet kapni.
    85
    2009-05-28 16:38
    Hy Játszik ma még valaki ilyet ??

    Pl pokerstarsok rendesen játszok .25/50 en vagy alatta eggyel KB4 asztalon . akkor hogy jönnek a pontok ?
    Paci is érdekelne egyáltalán van e ilyen asztal nálluk és ha igen milyen a játékos állomány ? én még csak most kezdeném sorry a noob kérdésekért :D
    ----------

    "Mert egy ismerősöm aki a psnél dolgozik azt mesélte, hogy psnél már regisztrációnál eldöntik k

    84
    2008-07-26 19:14
    Cikk: sok részlet itt is, nem is a cikkekben van, van 3-4 hozzászólás, amiből sokat lehet tanulni, mások lapjainak figyelése azt hiszem hozzászólásban jobban érintve van pl.

    Végülis jelenleg egy elég feszes indulásom van, bár A magasra emelgetésekre sokszor nem dobok mondjuk Q párral, lehet, hogy ez hiba, de RedKingsen A magas az autoraise végig, sokszor valós lap nélkül...
    Aztán nem bírom fejben tartani a kiment lapokat, de jelenleg elég a pluszhoz, hogy azt nézem, a látott lapokhoz képest hogy állok, hány van kint a színemből, sorhoz szükséges lapjaimból, mások kezdenek-e összefüggeni, megvan a lapja vagy csak a kint lévőkkel akar dobatni, lejavulhatom-e még, pot elég nagy-e egy megadáshoz, ilyesmik.
    Ezzel így pluszos vagyok, néha beültem magasabb tétre, 6/12$ volt a max, okosabbnak nem tűntek, csak jobban fájt megadni, hogy a 2-es párjával is aggro emelgetnek rám...
    De gondolom biztos tudnak, akár pozíció, akár aggresszivitás terén, egyéb finomságokat, szóval úgy olvasnék hasznos fogásokat, dolgokat, akár 1-1 ötletet, amiből, ha már játszom ezt is, lehet jó esetben kupálódni.
    83
    2008-07-26 15:53
    Igen, sornál és flushnél nem számít a színek sorrendje.

    Ingadozás nyilván az asztaltól is függ, sok hal, sok 4. utca nézős asztalon nyílván többször fognak túlhúzni, de ha nyersz többen is fizetnek ki. Nagyobb nyílvána szórás. (lásd Boss termek, ahol a 7. utcás közös lap sem ritka. ;)

    Ellenben Starson tudnak nagyon feszes asztalok is lenni. Ott kisebb a szórás... már ha nyersz, mert nagyon feszes asztalon nem fogtok sokat nyerni többek közt a rake miatt.

    Én lusta vagyok cikket írni. ;) Milyen témájú cikk érdekelne?

    De mai jótanács studhoz: 5. utcán kell döntést hozni. Ha ott mész akkor valszeg vég kell menj a 7.-ig
    82
    2008-07-26 15:38
    Én is igényelnék újabb 7CS cikkeket :)

    A hozzászólásokban is van értékes info.

    Jól értem, azonos lapokból álló sorok esetén nem számít a szín, csak bring in, hogy melyik 2-es kezd?
    Tehát 789TJ treffek és 789TJ pikkek ütközése esetén nem nyert a pikk, hanem felezés van?
    Ez új volt, mindig figyeltem a színre is, lol...

    Jól érzem, hogy azért itt elég rendes ingadozások vannak, mennek, hiába játszok jobban, mint az asztal...?
    0.50c alapon játszok csak, de 10$-ok jönnek, mennek, fel le...
    Ezek szerint ez normális szórás, hogy akár egyben 25$ elcsorog...?

    KK4-ekkel nem nagyon szoktam indulni, hogy majd jól magas kétpárom lesz, ezek szerint érdemes?

    Mi várható a jövőben? Nekem a PS erős volt, ott eléggé figyelni kellett, RedKings nagyon bejön, talán a Boss lehet ilyen, ahogy olvasom, sok megadó, sok mákolás, de ki is fizetnek...
    Maradnak ennyire gyengék az ellenfelek? Az jó volna...

    Egyelőre ennyi, köszi, gl!
    81
    2008-05-26 08:10
    Nem feltétlenül kell feljavulniaSzerintem 10/8 nyeri KKK kezdő a partit.Tegnap AAA kezdőm vérzett el végig hívva(raise/reraise)egy sor ellen.-számtalan esetben esik meg ellenben a 6785767 pl.
    Más.Regggel délelőtt nem szeretek studzni-de ma csak rávettem magam 7-töl egy kicsit és szemtelenül jönnek a lapok.(ez kit érdekel?) :)))
    80
    2008-05-26 01:51
    Talán nem véletlen, hogy soha egyetlen versenyen sem tudok jó eredményt elérni.

    Ez egyszerűen hihetetlen, megkapom a majdnem lehető legjobb kezdőlapot, és ez lesz belőle:

    PokerStars Game #17690022005: Tournament #88681313, $3.00+$0.30 HORSE (7 Card Stud Limit) - Level IX (300/600) - 2008/05/25 - 19:40:14 (ET)
    Table '88681313 11' 8-max
    Seat 1: Dr.Gronk (3275 in chips)
    Seat 2: salnval (3418 in chips)
    Seat 3: basti0901 (1537 in chips)
    Seat 4: mrszmotyi (4977 in chips)
    Seat 5: olesec (281 in chips) is sitting out
    Seat 6: Blinkihase (12394 in chips)
    Seat 7: rwspfc (4983 in chips)
    Seat 8: melano26 (4451 in chips)
    *** 3rd STREET ***
    Dealt to Dr.Gronk ♥4
    Dealt to salnval ♦Q
    Dealt to basti0901 ♠A
    Dealt to mrszmotyi [♥K♠K♣K]
    Dealt to olesec ♦8
    Dealt to Blinkihase ♣6
    Dealt to rwspfc ♦4
    Dealt to melano26 ♣8
    rwspfc: brings in for 90
    melano26: calls 90
    Dr.Gronk: folds
    salnval: folds
    basti0901: raises 210 to 300
    mrszmotyi: raises 300 to 600
    olesec: folds
    Blinkihase: folds
    rwspfc: folds
    melano26: calls 510
    basti0901: raises 300 to 900
    mrszmotyi: raises 300 to 1200
    Betting is capped
    melano26: calls 600
    basti0901: calls 300
    *** 4th STREET ***
    Dealt to basti0901 ♠A ♦A
    Dealt to mrszmotyi [♥K♠K♣K] ♥7
    Dealt to melano26 ♣8 ♦6
    Pair on board - a double bet is allowed
    basti0901: bets 277 and is all-in
    mrszmotyi: raises 623 to 900
    melano26: calls 900
    *** 5th STREET ***
    Dealt to basti0901 [♠A♦A] ♠6
    Dealt to mrszmotyi [♥K♠K♣K♥7] ♣3
    Dealt to melano26 [♣8♦6] ♠9
    mrszmotyi: bets 600
    melano26: calls 600
    *** 6th STREET ***
    Dealt to basti0901 [♠A♦A♠6] ♥J
    Dealt to mrszmotyi [Kh Ks Kc 7h 3c] ♠4
    Dealt to melano26 [♣8♦6♠9] ♦K
    mrszmotyi: bets 600
    melano26: calls 600
    *** RIVER ***
    Dealt to mrszmotyi [Kh Ks Kc 7h 3c 4s] ♠J
    mrszmotyi: bets 600
    melano26: raises 491 to 1091 and is all-in
    mrszmotyi: calls 491
    *** SHOW DOWN ***
    melano26: shows [7d 9d 8c 6d 9s Kd 5h] (a straight, Five to Nine)
    mrszmotyi: shows [Kh Ks Kc 7h 3c 4s Js] (three of a kind, Kings)
    melano26 collected 5828 from side pot
    basti0901: shows [9c Ah As Ad 6s Jh 5s] (three of a kind, Aces)
    melano26 collected 5001 from main pot
    *** SUMMARY ***
    Total pot 10829 Main pot 5001. Side pot 5828. | Rake 0
    Seat 3: basti0901 showed [9c Ah As Ad 6s Jh 5s] and lost with three of a kind, Aces
    Seat 4: mrszmotyi showed [Kh Ks Kc 7h 3c 4s Js] and lost with three of a kind, Kings
    Seat 8: melano26 showed [7d 9d 8c 6d 9s Kd 5h] and won (10829) with a straight, Five to Nine

    Nincs igazság.