• 2006-02-23 17:25:59
  • Bob Ciaffone

Hold’em teszt

Egy internetes pókeriskola megkérte Jim Briert – akivel együtt írtam a Middle Limit Hold’em Poker című könyvet –, hogy állítson össze egy tesztet a könyvünkhöz, amit a hold’em tanfolyamhoz ajánlottak. Ezek a kérdések az ő tesztjéből valók, de átdolgoztam őket, hogy jobban megfeleljenek egy cikk követelményeinek. Megadom a válaszokat és a magyarázatukat a kérdések után. (Ha a fekete téglalapot kijelölöd az egérrel, a válasz előtűnik.)

1. Mi a hatása annak, ha a „játszható zónába” tartozó (ásztól kilencesig) kártyák jönnek le a flopnál?

  1. Valószínűbb, hogy illeszkednek valakinek a lapjához, mert preflop sokkal sűrűbben játszanak velük.

  2. A játékzónába tartozó kártyák sok blöffhöz vezetnek.

  3. Ha nincs a játékzónába tartozó kártya a flopban, akkor a legkönnyebb ellopni a potot.

Válasz: (a) Magas kártyákkal igazolhatóan sokkal gyakrabban játszanak, így amikor flopra is ilyenek jönnek, azok rendszerint számos ember lapjához illeszkednek, és a blöff nem nagyon működik. Az olyan flopnál, amelyben egyetlen játékzónába tartozó kártya van, könnyebb lopni, mint az olyannál, amelyben nincsenek ilyen kártyák. Csupa kis kártyánál a játékosok gyakran húznak két magas kártyával. Ha nincs a flopnál nagyobb kártyájuk, sokkal gyakrabban bedobják.


2. A szépséghibás (tainted) kártya, illetve húzólap:


  1. Olyan kártya, amely javít a lapodon, de könnyen adhat az ellenfeleidnek ugyanolyan jó vagy erősebb lapot.

  2. Olyan kártya vagy húzólap, amellyel csak kis potot lehet nyerni.

  3. Olyan kártya vagy húzólap, amellyel vesztő lapot hozhatsz össze.


Válasz: (a) Egy szépséghibás húzólapnak egy vagy több olyan outja van, amely az ellenfeleidnek valószínűleg jobb lapot ad. A leggyakoribb szépséghibás húzólap, amikor két azonos színű lap van az asztalon és az outjaid egyike ugyanilyen színű, illetve amikor az asztaliaknál magasabb kártyád megjelenése egy lehetséges sort hoz létre az asztalon.


3. A következő állítások közül melyik a leginkább igaz?


  1. Egy emelés a flopnál erős lapot mutat.

  2. Turnnél általában gyanúsak az emelések.

  3. Minél magasabb tét rakható be egy licitkörben, annál valószínűbb, hogy az emelés jó lapot jelent.


Válasz: (c) Egy erős lapot birtokló játékosnak előnyösebb csak egy drágább utcában felfedni teljes erejét, míg egy határeset lappal rendelkező játékos jobban szereti olcsóbb licitkörben kipuhatolni a szituációt.


4. A pozíció akkor a legfontosabb, amikor a flopnál


  1. két játékos van.

  2. négy játékos van.

  3. hat játékos van.


Válasz: (b) Heads-upban kevésbé veszélyes erős lappal passzolni. Sok játékosnál megtakaríthatsz egy tétet a pozíciód segítségével, de nem fogod megnyerni a potot általa. A pozíció három vagy négy játékosnál a legfontosabb.

5. A következők közül melyik tényezőt hagyják figyelmen kívül a játékosok a leggyakrabban, amikor felmérik győzelmi esélyüket?

  1. Az outjaik számát.

  2. A pot méretét.

  3. Annak a lehetőségét, hogy létrehozzák a lapjukat, mégis veszítenek.


Válasz: (c) A játékosok gyakran számba veszik a lapjukat segítő outjaikat, és aztán akkor is győztesként kezelik ezeket az esetleg létrejövő lapokat, amikor nem nut lapot hoznak létre. Jó példa erre, amikor az asztalnál magasabb lappal próbálnak párt létrehozni. Egy pár létrejöttére várni kockázatos vállalkozás: egy pár gyakran veszít.


6. A következők közül melyik a jó ökölszabály, amikor a kis vaklicit helyén jogos emeléssel találkozol?


  1. Tarts gyakran, mivel részben már a potban vagy.

  2. Ha játszani akarsz, emelj vissza, hogy kizárd a játékosokat!

  3. Ha az osztó helyéről nem tartanál, ne tarts kis vaklicitként sem!


Válasz: (c) Limites hold’emben az osztó helyén ülni megéri nagyjából egy nagy tét negyedét. Ez az általam megfogalmazott szabály, amely kiegyenlíti a kis vaklicit helyét az osztóéval, segít a preflop emeléssel szembekerülő játékosokat megóvni attól, hogy túlértékeljék a lapjukat, csak mert egy kevés pénzük már a potban van.

7. A hold’em fontos matematikai szempontja az a tény, hogy egy pár nélküli lap párrá, sor húzólappá vagy flush húzólappá fejlődik az esetek

  1. egynegyedében.

  2. egyharmadában.

  3. felében.


Válasz: (b) Az esetek egyharmadában. A buldózer típusú játékosok gyakran megpróbálják kihasználni ezt a matematikai tényt preflop emelésre, aztán agresszív licitálásra a flopnál, akár illeszkedik, akár nem, kitalálva, hogy legtöbbször be fogod dobni. Emiatt kell neked tűzzel oltanod a tüzet, néha visszavágni az ilyen agresszív játékosnak, és nem feladni mindig, amikor a flop nem előnyös.


8. A sok és kevés ellenfél között a határvonal

  1. három.

  2. négy.

  3. öt.


Válasz: (a) Két ellenfél ellen agresszívnek kell lenned. Négy vagy több ellenféllel igazán jó lapra van szükséged, hogy emelj, és óvatosnak kell lenned. Három ellenféllel a határon vagy, és figyelembe kell venned olyasmiket, mint a flop összetétele, és hogy kikkel kerültél szembe.

9. A következő állítások közül melyik indokolja a legjobban a turnnél való nyitás szükségességét?

  1. Mert nem hiszed, hogy a passzolás utáni emelés működne.

  2. A pot növelése, így amikor nyersz, nagyobb potot fogsz megszerezni.

  3. Mivel a tét megduplázódott, sok határeset lapot, amellyel flopnál tartottak, be fognak dobni.


Válasz: (c) A tét nagyságának természetesen nagy hatása van arra a döntésre, hogy tartsunk-e vagy sem. A jó játékosok gyakran támadnak a turnnél is, ha flopnál nyitottak, mert tudják, hogy sokkal nehezebb tartani egy teljes tétet, mint egy feleakkorát (persze, ha az ellenfél nem emelt a flopnál).

10. A következő állítások közül melyik a legvalószínűbb, amikor rád emelnek a turnnél?

  1. Az emelő valószínűleg félblöfföl.

  2. Az emelő megverhet egy legjobb párt vagy az asztali kártyáknál magasabb párt.

  3. Az emelő el akar riasztani mindenkit az emeléstől rivernél.


Válasz: (b) Turnnél az emelés ritkán félblöff, mert a játékos több pénzt kockáztat, és a húzólapok fele erejüket már elvesztették azáltal, hogy a lejövő két kártya közül az első nem illeszkedett. Amikor turnnél rád emelnek és csak egy párod van, a lapodnak valószínűleg javulnia kell a nyeréshez.

Pontozás:

10: Pókerkönyvet kellene írnod.

9: Erős játékos vagy.

8: Megállod a helyed.

7: Valószínűleg nem vesztesz, de nem is nyersz.

6: El kellene olvasnod egy jó pókerkönyvet.

5: El kellene olvasnod jó néhány jó pókerkönyvet.

4: A házastársad aggódik, hogy veszélyezteted a család pénzügyi helyzetét.

3: Válás fenyeget.

2: Válts kockajátékra, így nagyobb esélyed lesz.

1: Vásárolj lottót, így nagyobb esélyed lesz.

0: Nem vetted komolyan a tesztet, senki sem ennyire rossz.

©Bob Ciaffone

Fordította: brian

Pontok: 3 (pontozók száma: 3)
    Bob Ciaffone cikkei
    149
    2006-11-08 11:14
    Lenne egy kérdésem. A Három ellenfél című cikk így kezdődik: "Egy korábbi írásomban azt tárgyaltam, hogyan húzzuk meg a határt az indulólapok és a flop előtt eldobandó lapok között." Engem ez a cikk érdekelne, mert ezt nem találtam, lehet, hogy nem is lett lefordítva... ha igen örömmel venném ha közzétenné valaki aki ezzel foglalkozik! :) Köszönöm!
    148
    2006-11-07 11:32
    Bob cikkei kezdenek megint tartalmasak lenni! :) Ez pl tetszik.
    Azért szeretem mert, ugyan sok bennük (én szerintem) az álltalánosság {ezt úgy értem, hogy ha elkezdesz pókert játszani és utána olvasod ezeket a cikkeket, nálam legalábbis így volt, akkor sok olyan dolgot találsz bennük ami "józan paraszti ésszel" természetes, viszont a cikkek jó tulajdonsága, hogy tudatosítják benned ezeket és szerintem ami a leginkább jó bennük a különböző szituációk leírásával, hogy gondolkodásra késztetnek a játékról!!} mégis nagyon szerteágazóan sokszinű és összetett stratégiai megfontolások alakíthatóak és leshetők el az olvasásuk közben! Emelett a folyamatos játék és mint írtam a játékról való gondolkodás az ami sikert hozhat mindenki játékában és Bob cikkei a legalkalmasabbak erre! (Biztos vannak még sokan jó póker-cikkírók, de őket nem ismerem sajnos! :( az itt megismerteken kívül)
    147
    2006-11-06 22:53
    Na most megmondta az igazat ez a jóember, alacsony limiten a sok hülye úgyis bemákol.
    146
    2006-10-26 11:13
    "Tegyük fel, hogy két piros dámád van" :)
    145
    2006-10-26 09:33
    mondjuk a ket Q miatt a halálkártya nem annyira halál.. sor esély eléggé csekély.. ha meg az egyik treff akkor megjobb straight flush húzólappal:) a cikk nem rossz de a peldan kicsit tobbet is gondolkodhatott volna:) (meg azert preflop licitalas nelkul eleg altalanosra sikerult, ha a QQ emelésünket tartottak akkor az A szerintem pont halálkártya:)
    144
    2006-10-25 19:27
    Végre egy jó cikk. Mostanában kicsit laposak voltak ezek a Ciaffone- írások, de ez jól használható.
    143
    2006-10-05 13:15
    Igen, szerintem is! Én hasznosnak bizonyuló tanácsokat kaptam a cikkei olvasása nyomán, nameg (mivel nem olyan régóta pókerezem) rávilágított pár dologra, hogy mikor mire kell(ene:) odafigyelni!
    Köszönet brian-nak a fordításokért való fáradozásaiért, várom a kövi cikket.
    Ez a mostani is érdekes volt!
    142
    2006-10-04 18:56
    akarki akarmit mond Ciaffone cikkei szerintem jok.
    a mostaniban (ellenfelek ertekelese) is nagyon jo a felsorolas, mire figyeljunk az ellenfeleknel.
    141
    2006-09-09 15:24
    off, de tetszik, hogy ilyen gyorsan reagálsz a felmerülő igényekre! Ha nem mondtam volna még: király a portál, tényleg jól szervezett! ;)
    (azért az tényleg nem buli, ha több száz topik közt kellene majd kattintgatni)
    140
    2006-09-09 13:48
    Szerintem ha lenne egy mappa minden szerzőnek akkor nem lenne zavaró. Így nincs is értelme bele olvasni az adott topikokba, mert egyszerűen követhetetlen, hogy melyik cikkről van szó(kivétel a legújabb). Pláne, ha valaki most áll neki visszamenőleg elolvasni egy cikket akkor esélye sincs hogy az esetleg arról kialakult vitát is hozzá tudja olvasni.
    (bocs hogy ide írtam még ezt, ha már majd tártalan töröljétek nyugodtan)
    139
    2006-09-09 13:35
    Elvileg lehetne kulon topik miden cikkhey, de biztosan jo lenne meg 200 uj topik?

    Kiirtam egy szavazast errol. (Mondjuk a regi cikkekhez már nem lesz külön topik semmiképpen sem.)
    138
    2006-09-09 10:31
    Nem, én is.
    De ez van a pókersulival és a negreanus cikkekkel is.
    137
    2006-09-09 10:26
    nem. én is így érzem ;)
    136
    2006-09-05 13:19
    Csak én érzem úgy, hogy baromi zavar, hogy ömlesztve vannak az összes cikkhez a commentek?
    135
    2006-08-08 15:34
    Háát talán erre szokták volt mondani, hogy ja.
    Tegnap éjjel QQ -mat 5-ös kickerrböl turn river 55 set-tel csapták agyon, következő körben Q végü flushömet K flush-sel végezték ki.Ezzel nékem végem volt, pedig nem is álltam rosszul (1215-ből így 82.helyre futottam csak :(.Szóval free-ken ahol nincs rebuy elég ha 1* rossz irányból fúj a szél és máris szembe h* magad, oszt csókolom.
    Pokerben lehetsz szép is meg ügyes is (mint pl.ÉN :) de free-ben nem az győz aki nyer hanem aki nem veszít.
    Nna.
    Bölcselkedtem nektek, lehet fish-ezni.
    //Az AA legyen veletek, nekem elég a river is.//
    134
    2006-08-06 18:33
    jó kis cikk, tanulságos :)
    133
    2006-07-19 16:40
    Szerintem ez már kicsit topikidegen, de nem lehet site nélkül kijelenteni, hogy mi a mikro, és mi a low limit. pl b2b FL holdemen olyan kevés fix limit player van, hogy egy hatos asztalon teljesen attól függ, kikkel kerülsz össze... Sőt, ugyanigy pl wageren még a napszak sem mindegy!
    Azt hiszem abban azért egyetérthetünk, hogy 25 cent és alatta mindenképp mikro, de 50 centen már néha egész jól használható a pokersuli
    ----------

     "50%-om van ellened" - jah, igen. Vagy lemákolsz, vagy nem...

    132
    2006-07-19 16:22
    Ok, ez világos.
    Sőt használom is, de az esetkeg nagy %-ban semmit nem jelent (az én szintemen)
    131
    2006-07-19 16:05
    nem biztos h érdemes nevetni
    ugyanis nagyobb limiten a minimum bet lehet simán egy jó kis taktika, csak ki kell figyelni az asztalnál ülő enemiket
    NL-en 50-en v inkább 100-on egy csomószor van h aki minimumbetel "próbabet" vagyis bepróbálkozik azt vmi agresszor "kapásból" úgy h nincs is lapja max A magasa úgy visszaraiseli h csak dörren, ekkor normál esetben minimumbetelő fold

    azonban
    ezért jó ha nálunk van a nut: és mi minimumbet rá nagy agresszor reraise majd mimeg kurva nagy reraise és kasza

    persze ez nagyon ritka sokat kell ülni meg figyelni meg tényleg egy nut meg agresszív emberke kell hozzá de belehet így szopatni
    130
    2006-07-19 16:04
    Szerintem online FL-en 1/2-ig van a micro limit, 5/10-ig a low limit, utána middle, majd 40/80-tól már high.