Gin römi

  • 2012-03-07 13:16:47
  • RömiRoyal
Cimkék: RömiRoyal
A Gin römi egy klasszikus ügyességi kártyajáték. A játékot egyaránt könnyű megtanulni és játszani. A Gin römi gyors, kifinomult és izgalmas. Az nyer, aki leghamarabb le tudja rakni egyszerre minden lapját - ezt úgy nevezzük, hogy a játékos Gin-t ér el. A győzelem másik módja a kopogás, amely során a játékos lerakja minden lapját úgy, hogy a kombináción kívüli lapjainak összértéke nem haladja meg a tízet. Végül a játékos úgy is megnyerheti a játékot, ha kézben maradt lapjainak összértéke kevesebb, mint a kopogóé - ezt alápontozásnak nevezzük.


Szabályok

A játék célja, hogy a kezében lévő lapok közül a lehető legtöbbet szet vagy sor kombinációba rendezze:


A játékos másik célja, hogy a kezében maradt, kombinációt nem alkotó lapok összértéke a lehető legalacsonyabb legyen, ezáltal is csökkentve ellenfele pontszámát.

A Gin egykörös játékban háromféleképpen lehet pontot szerezni: gin létrehozásával, kopogással és alápontozással.


A pakli

A játékot egy 52 lapos paklival játsszák.




A játék
A két résztvevős játékban mindkét játékos 10 lapot kap. A három vagy négy résztvevős játékban minden játékos 7 lapot kap.
A fennmaradó lapok hátlappal felfelé vannak az asztalon, ezek a kártyák képezik a talont, és egy kártya felfordítva található a talon mellet, e fölé kerülnek majd felfordítva az eldobott lapok.

Egy normál forduló két részből áll:
A játékos - köre azzal kezdődik, hogy felveszi a (képpel felfelé levő) dobott lapok közül a legfelsőt, vagy a (képpel lefelé levő) talonból a legfelsőt, és beilleszti a lapjai közé.
Eldobás - a játékos körének befejezéséhez el kell dobnia egy lapot, és képpel felfelé az eldobott lapok talonjának tetejére kell helyeznie.

Első kör: A játék első körében, a pakliból egy kártya képpel felfele a dobott lapok közé kerül. Aki kezdi a játékot, passzolhat vagy felveheti ezt a kártyát. Ha passzolt, a következő játékos passzolhat vagy felveheti a kártyát. Ha kettőnél több játékos van, akkor a következők is ezek körül választhatnak. Amikor valaki felveszi a kártyát, a következő játékos már a pakliból húz. A játékosoknak muszáj dobniuk a körükben, amikor 11 (egy az egy elleni játék esetén) vagy 8 ( 3-4 játékos esetén) kártya van a kezükben

Amikor már csak 2 kártya maradt a pakliban, a dobott lapokat megkeverik és új paklit hoznak létre.
Az a játékos, aki az utolsó kártyát húzta a régi pakliból, ő fog először lapot dobni az új dobott lapok közé.

A játék az alábbi módokon érhet végett:
Gin
Az a játékos, aki a kezében lévő lapokat egyszerre le tudja rakni anélkül, hogy kombinációba nem illő lap maradna a kezében, "gint hoz létre". A Gint csináló játékosnak is dobnia kell az utolsó lapot. Ha valaki Gint csinál, a többiek nem egészíthetik ki a lerakott lapokat.

Kopogás
Gin létrehozása helyett a játékos úgy is nyerhet, ha "kopogással" fejezi be a játékot. Ehhez a kézben maradt lapjainak összértéke nem haladhatja meg a tízet.

Alápontozás
Ha egy játékos kopogott, akkor a többi játékos kiegészítheti a lerakott lapokat (de csak a kopogó által lerakott lapokat.) Ha a kopogó játékos ellenfelének kevesebb a kézben maradt lapjainak pontértéke, akkor az ellenfél nyeri a leosztást - ezt alápontozásnak nevezzük. A kör kopogója (és vesztese) ilyenkor 25 plusz büntetőpontot kap.


Például: A kopogó játékos kombinációja ♥7♥8♥9♥T , és az egyik ellenfél hozzáteszi a ♥6 lapot, akkor a másik ellenfél nem rakhatja le a következő lapot ♥5.



Az ellenfelek ezzel csökkenthetik a kézben maradó lapjaik összegét, ez a jutalmuk azért, mert visszatartottak olyan lapokat, amikre az ellenfelek szerint a kopogó játékos várt.


Pontozás

Vesztés esetén (büntetőpontok)

Gin létrehozása --- a kézben maradt lapok pontértékének összege + 25 büntetőpont.

Kopogása --- kézben maradt lapok pontértékének összege mínusz a kopogó kézben maradt lapjai pontértékének összege

Alápontozás --- a kézben maradt lapok pontértékének összege mínusz az alápontozó kézben maradt lapjai pontértékének összege A kopogó plusz 25 büntetőpontot kap.
    Gin römi