Utolsó kommentek

  • BUÉK! (388.)
    FaithNoMore - 2019-01-08 10:10:42
  • -->
  • BUÉK! (388.)
    topin - 2018-12-31 14:26:23
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    DaDirk - 2018-01-13 02:05:52
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    _user_19031 - 2018-01-11 02:14:26
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    _user_19031 - 2018-01-11 02:11:19
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    DaDirk - 2018-01-06 00:35:11
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    Vbálna - 2018-01-01 16:11:55
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day4 (386.)
    DaDirk - 2017-02-01 14:39:29
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day4 (386.)
    _user_19031 - 2017-01-29 04:00:44
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day3 (385.)
    DaDirk - 2017-01-29 01:46:46
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day3 (385.)
    _user_31373 - 2017-01-28 16:13:15
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day3 (385.)
    _user_19031 - 2017-01-28 09:49:53
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day2 (384.)
    DaDirk - 2017-01-27 05:26:56
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day1 (383.)
    DaDirk - 2017-01-27 05:19:30
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day2 (384.)
    _user_31373 - 2017-01-27 05:05:06
  • -->

Napló topikok

Laptop eladás - vétel (271.)

  • 2013-11-03 07:05:29
  • DaDirk
DELL vs HP


Bár a feleségemmel mindkettőnknek van céges laptopja, de ugye ezek használata erősen korlátozott, tekintettel arra, hogy multinál elég szigorúan osztogatják a jogosultságokat, így otthoni felhasználásra már régóta tartunk egy saját laptopot. Sajnos eljárt felette az idő, így úgy gondoljuk, hogy ideje megválni tőle, illetve beruházni egy újba (tablet nem opció...) Ebben a témában várnám hozzáértők segítségét/kommentjeit.

Laptop eladásra EZT a helyet néztem ki előzetesen. Igen, tudom, hogy Vaterán/Jófogáson stb-n talán többet kaphatnék érte, de se időm, se kedvem nincs találkozgatni idegenekkel és mutogatni, hogy milyen jó kis laptop ez, mivel már nem az. :)

A régi laptop típusa:
hp pavilion dv6-1120eh

2009. júniusában vettük, standard gyári paraméterekkel rendelkezik. A bal egérgombja nehezebben jár, az aksi aránylag gyorsan lemerül, de egyébként rendben van. Ha valakit érdekel esetleg, akkor egyeztethetünk privátban?

A kérdések ezzel kapcsolatban az lennének, hogy kb. mennyi lenne a reális ár érte (30-40eFt), illetve bár mindent lementettem a gépről, feltétlen szükséges leformázni és újra felrakni a rendszert, vagy van-e különöseebb kockázata annak, ha ezt nem teszem meg? Van-e bármi egyéb, amire laptop eladásnál figyelni kell?


A következő téma a gép vásárlás ugye. Korábban volt már Asus, Lenovo, HP, DELL laptopunk is, mindkettőnknek a DELL jött be a legjobban, ezért ezt a márkát nézegettük, azon belül pedig néhány fő paramétert választottunk. Itt EZEKET a laptopokat néztük ki, a cél az, hogy gyors, megbízható, minden igényt kielégítő gép legyen, amit legalább 3-4-5 évig ne kelljen lecserélni. A kérdés, hogy a listából levők közül melyiket ajánljátok és miért? Szintén felmerült, hogy kell-e már a Win 8, vagy maradjunk egyelőre a Win 7-nél? Holdem Manager 2 fut-e gond nélkül a Win 8 alatt?

Előre is köszi a segítséget mindenkinek!

GL ALL!


A bejegyzést eddig 2 látogató ajánlotta a címlapra

Köszönöm!
0
0
Még nem pontozták

Hozzászólások...

Marci, az eb 2013-11-05 01:54:18
Ezek az U végű mobil i7 procik a desktop i3-ak teljesítményét tudják, szó nincs itten atomfegyverről. 4-5-6 évre tervezve meg pláne.
DaDirk 2013-11-04 20:59:47
Köszi a kommenteket, úgy látom, hogy az SSD mindenképpen szükséges lesz. :) Amúgy szeretem az atomfegyvereket! :)
_user_19031 2013-11-03 22:28:55
Nem csak hogy atomfegyver, de nem is fogja a tulaja érezni, hogy az van a kezében, mert nem lesz olyan szituáció, amikor érdemben képes lenne megizzasztani.
_user_53983 2013-11-03 21:06:55
Az i7-es processor jó, bár én Apple gépekben ismerem. Viszont ehhez a procihoz, meg a 8GB RAM-hoz viccnek érzem a sima 5400-es HDD-ket.
Bgbss
Egy asztali gép vinyója kb 2-3x sebességet prdukál, mint a belinkelt gépek vinyói. Vélhetően kb max 70-80 MB/s-et tud, de a valós kb 50 környékén lehet. Ez persze netezésnél, pókerezésnél nem gond, de ha hobbistaként dolgozik is vele az ember, akkor halálos, s nem a processzor, hanem egyértelműen a HDD lesz a szűk keresztmetszet. Ez hobbi zenészeket, fotósokat, s a családi videók megvágóit érinti.

Facebook, twitter és társaihoz már ez is egy atomfegyver.
_user_12680 2013-11-03 20:16:35
az autós példánál maradva az I3 a 200LE, az I5-I7-nél az a kérdés h 400 vagy 500Le-s modellt vegyél-e...

az én asztalimban I5 van, a fiaméban I3, nincs igazából különbség a rendszerfelállásban, mindkettő kb 20-25 mp...nem azért mondtam h nem kell, h ne legyen top géped, csak felesleges...puding próbája az evés, próbálj ki egy I3ast is és egy I7est. tudom h nem kenyérre kell az az 50K, azt vedd ami boldoggá tesz...(valszeg én is inkább az 500LE-t választanám viszonylag csekély felár ellenében;D)
FaithNoMore 2013-11-03 19:00:24
pont egy notiba ajánlott az ssd, és nem csak a gyorsasága miatt, hanem mert nincs benne mozgó alkatrész, igy kisebb az esélye hogy tönkremegy mozgatásnál.

De mióta megvettem az asztaliba, biztos a rendszer mindig ssd-n lesz, pláne ugy hogy egy 128 gigás már 20k-ért van.
_user_19031 2013-11-03 18:48:33
Ahogy Alyr is írta, illetve rá kéne jönni, hogy miért áll fel ilyen lassan az a gép. (Megismétlem, az enyém picivel gyengébb és tuti erőforrás igényesebb progikat futtatok rajta, stabilan és nem lassan (ráadásul SSD-ről kb. 20 mp alatt áll fel).)

A többi, amit írsz, tiszta sor... :)
AlyrArkhon 2013-11-03 18:13:12
tehát az ssd értelme nem az, hogy adatot tárolj rajta, arra bőven jó az olcsóbb vinyó, hanem az, hogy a rendszer erről induljon. ezért irtam a vegyes rendszerekről (amiket egyébként az általad linkelt oldalon is megtalálsz, általában 32 gigás ssd-t tesznek 1 terás vinyó mellé)
AlyrArkhon 2013-11-03 18:11:08
SSD értelme kb az alábbi:

win feláll a gyalázott gépen bekapcs után: 5-7 perc
win feláll egy jól karbantartott tiszta gépen: 1.5-3 perc
win feláll az SSD-ről: 30 mp
win feláll alvásból/mélyalvásból ssd-ről: max 8 mp

Az idők exhas becslések, de a nagyságrend feltétlenül ez.

Tehát az ssd mindenképpen megéri, a lényeg hogy akkora legyen, hogy az oprendszer kényelmesen ráférjen. adatvinyónak felesleges, sőt a mindenféle temp könyvtárakat (pl böngészők cache könyvtárai) is célszerü nem ezen tartani.
DaDirk 2013-11-03 17:17:10
Köszi az eddigi hozzászólásokat/ötleteket! Lássuk sorban:

Alyr: bevallom csak egy részét értettem annak, amit az első hsz-ben írtál, amit tudok, hogy az SSD a jobb, stabilabb új technológia, de ugyanazért az árért jóval kisebb méretűt tudok betenni egy új gépbe. A vegyes megoldás nem rossz ötlet. A Win7 preferált egyelőre részemről is.

bgbss: igazad van, sőt még egy sima logaritmusos számológépet sem használnék ki :), de itt nem feltétlen erről van szó... Egyik logika szerint 'x összeget' szánok/szánunk gépre, ezért szeretném a lehető legjobbat és időben leglassabban elavulót megvenni. Másik logika szerint autóból sem azért veszünk 180 lőerőset, mert feltétlen szükségünk van rá, hanem mert szeretjük, élvezzük a sebességet. Amúgy teljesen átlagfelhasználó vagyok, de attól még miért ne lehetne egy top gépem? Ami a vinyó problémát illeti, szerencsére semmi ilyen gondom nem volt egyik gépemmel sem, (amúgy is külső vinyóra mentem a fontos file-okat párhavonta) egyszerűen sokfajta laptoppal volt dolgom/dolgunk, elsősorban munka miatt, ezek közül a DELL jött be legjobban, úgyhogy a márkapreferencia innen van. Az aksi cserélve lett, ez mondjuk 3 évente nem akkora tétel, hogy ne lehessen kibírni.

sajtika: részben ld a fentieket, amúgy lehet, hogy egy komplett újrarakás segítene, eredetileg Vista volt rajta, azzal nem is volt túl sok gond, most egy 32 bites Win 7 van, ami teljesen megöli a gépet. Bekapcsolás kb. 5-7 perc, HM2 elindulása kb. 10 perc... Nemrég volt újrarakva, semmi egyéb program nincs rajta.

Marci: ok, teljes törlés, thx.

FNM: kérdés az, hogy kell-e az SSD, ha van két külső vinyó is, amire rendszeresen mentek. OK, a sebessége még jobb, de a külső vinyóm sebessége a céges gépen (amiben egy i5 proci van) is teljesen rendben van.
_user_19031 2013-11-03 17:03:31
Boss: hidd el, pont egy SSD az, ami egy már öregesckének gondolt gépből könnyedén képes egy ifjú titánt faragni (főleg úgy, hogy RAM is van tűrhető mennyiség (3 giga) plusz a proci se a legvérszegényebb).
Azt meg nem hinném, hogy akksit ne lehetne külön kapni az ominózus modellhez.
_user_12680 2013-11-03 16:05:35
FNM: akksit akartam írni, talán csak freud tudná h lett belőle vinyó:D

egy átlag felhasználónak(és Dirk az) semmi szüksége ssd-re...
FaithNoMore 2013-11-03 14:40:06
egyébként új gépet már nem vennék ssd nélkül.
OPHU 2013-11-03 14:26:06
Nekem nyaron pont egy Dell laptopban halt meg a winyo, viszont mivel 3 ev garancia volt ra, a szerviz lejott balatonra egy kis faluba ahol eppen voltam, es ott kicsereltek tok ingyen, gyakorlatilag 1 munkanap varakozassal. Ez eleg nagy piros pont volt nalam a Dell-nek
FaithNoMore 2013-11-03 14:09:53
bgbss: ezt az állandóan meghal a vinyó dolgot nem értem. Miért halna meg? több hp van a környeztemben (nekem is az van) de még egyikben se kellett cserélni hiba miatt.

Amúgy meg egy 256-os ssd, már 40k-tól kapható, tehát cserélhető ha valaki akarja, és mivel nincs benne mozgó alkatrész, kb 10 évet tuti kibir
_user_12680 2013-11-03 12:59:55
Sajti: a hp-k legnagyobb baja, h állandóan meghal a vinyójuk, így a mobilitásuk is...nem csodálom h Dirk szabadulna tőle...sztem egy 17es dell I3-as procival tökéletes választás
_user_19031 2013-11-03 11:39:41
@Marci,az eb: egyet értek, radírozni mindent.
Egyébként meg az eladandó laptopon van eSATA port is, amit nem tudom, hogy a céges laptopokon is ott leledzenek-e, de akár USB3, akár eSATA tényleg képes róluk menni saját rendszer. Elvben nem is kell külső vinyó, elég egy pendrive is talán... (?)
_user_19031 2013-11-03 11:29:41
Kieg.:

Böngészőben jellemzően tucat lap van nyitva nálam egyszerre, de fut az AdBlock Plus, szóval én nem vennék azért Core i7 procis gépet, hogy a sok flash reklám vígan tudjon a gépemen futkározni :))
8 Giga RAM jó dolog, de szvsz hétköznapi felhasználásra teljesen felesleges (a Core i7 meg aztán végképp).

Ha meg a fő motiváció az, hogy legyen nagyobb a képernyő, akkor azt kell írni. :) Tabletről tudom, hogy a 7-eset én kicsinek találtam, de a 10-essel elvagyok. (De nem filmet nézek rajta - nálam az egész más dimenzió: ott az 52 centis tévé nőtt meg 116-osra, ami a gurulós tévéállványt figyelembe véve az eredeti távolságból nézvést 140-nel ér fel. (Volt egy laptopos periódus is, de az a hangminőség miatt soha nem fog házimozi élményt adni, és úgy se volt képes rá, hogy a hangja egy profi külső hangkártyán keresztül volt átvezetve a házimozi erősítőre.))
Marci, az eb 2013-11-03 11:13:13
Mindenképp új rendszer kerüljön fel az eladandó notira, semmi ne maradjon a gépen a múltból.
Én a kocka agyammal azonnal elgondolkodtam egy olcsóbb megoldáson, azaz otthon is a céges notik használata, de saját külső usb wincseszterről (vagy ssd-ről, még jobb). Mondjuk a sebesség miatt olyan noti esetén működhet jól, amelyiken már van usb3 (kék színű aljzat). Leírás Video

_user_19031 2013-11-03 11:08:38
??????

Nekem egy 2008-as Acerem van. Csak 2 Giga RAM (nem bővíthető tovább), Pentium, de 2330 és csak 1,6 GHz, Intel 965-ös (tudtommal alaplapi) videokártya.
Egyedül a 160-as vinyót cseréltem át benne egy SSD-re.

+ Win 7 rgayogóan fut, póker, böngésző stb.
+ Full Blu Ray-ről átkódolt egy másfél órás filmet 720p-re 5 óra alatt.
+ DVD9-ből DVD5-öt 1-1,5 órába telik neki átkódolni.

- Professzionális hangmontázs progi, hosszabb és intenzívebb használat után kifogy a memóriából
- 1080p-s filmet nem visz, azon már akad

De most komolyan: mi a búbánat az, ami a HP-den nem, vagy nem jól fut??
Ha bármi is, én azt gyanítom, hogy csak szimplán újra kéne rakni a rendszert, max SSD-re és a jövőben picit körültekintőbben használni.
(Ha nem az elindulási tempója a kritikus, akkor esetleg rakj a 250-es helyett egy nagyobb laptopvinyót bele. Esetleg.)
_user_12680 2013-11-03 09:50:29
bár én laikus vagyok, de sztem egy I3ast sem fogsz kihasználni, így én tuti nem költenék 50nel többet egy nagyobbra...
AlyrArkhon 2013-11-03 09:13:24
Hát, ha ilyen erősségű (és áru) kategóriában gondolkozol, pláne több évre, akkor én már mindenképpen a hibrid/félhibrid megoldások felé nézegetnék, amin azt értem, hogy a HDD vagy legyen inkább SDD+HDD, vagy legyen legalább hibrid HDD. Ebből a szempontból némi hátrány, hogy a hozzánk bekerülő Dell-ek tudtommal még csak 32-es SSD-t tartalmaznak, de gondolom, a későbbiekben (vagy akár jobb helyen már a vásárláskor) ezek cseréje megoldható. A 840-es EVO sorozatról egészen jó infók jönnek, és az ára is (ehhez a kategóriához képest) megfizethető. Ráadásul ha W8-ban gondolkozol, az élményfaktor is ég és föld sima HDD és SSD között.
W7 kontra W8: a sima nyolcast semmiképp se, 8.1, ha már... Ahogy MS-nél szokás már kb a win3.11 wfw óta: kb ez az a rendszer, amivel ki szabadott volna jönni elsőre. Érdekes, hogy pont a hetes kicsit kilóg, abból elsőre is egészen használhatót hoztak ki, míg a 95,98,xp esetében meg kellett várni az első nagy update-et vagy javítást vagy service pack-et, second editiont :) A többit nem is említem, nagyobbrészt azt sem élték meg számottevő számban. A W8 is kérdéses még mindig, a következő másfél év kritikus lesz, ha a nagyfelhasználók csak a hetesre állnak át az xp-ről (ami mára gyakorlatilag freesoft, de jövőre a támogatása is megszünik), akkor a 8 nagy eséllyel juthat a W2000, Milleneum és társai sorsára. Viszont ha Ballmer robbantani tud a Nokiával, akkor a 8 (és upgrade-jei) lehet az uj XP.