Utolsó kommentek

  • BUÉK! (388.)
    FaithNoMore - 2019-01-08 10:10:42
  • -->
  • BUÉK! (388.)
    topin - 2018-12-31 14:26:23
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    DaDirk - 2018-01-13 02:05:52
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    _user_19031 - 2018-01-11 02:14:26
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    _user_19031 - 2018-01-11 02:11:19
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    DaDirk - 2018-01-06 00:35:11
  • -->
  • 2017. évi összefoglaló - part 1. (387.)
    Vbálna - 2018-01-01 16:11:55
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day4 (386.)
    DaDirk - 2017-02-01 14:39:29
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day4 (386.)
    _user_19031 - 2017-01-29 04:00:44
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day3 (385.)
    DaDirk - 2017-01-29 01:46:46
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day3 (385.)
    _user_31373 - 2017-01-28 16:13:15
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day3 (385.)
    _user_19031 - 2017-01-28 09:49:53
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day2 (384.)
    DaDirk - 2017-01-27 05:26:56
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day1 (383.)
    DaDirk - 2017-01-27 05:19:30
  • -->
  • MPN Poker Tour Bécs 2017 - Day2 (384.)
    _user_31373 - 2017-01-27 05:05:06
  • -->

Napló topikok

Wifi probléma (249.)

  • 2013-08-10 12:46:33
  • DaDirk
Net problem


A tegnapi Szigetről akartam írni, de az internet tiltre tett... így inkább segítséget kérek.

Vidéki nyaralóban nemrég kötötték be a kábelnetet (szolgáltató: PR Telecom), kábelmodem Cisco EPC3208. Sajnos ez a modem nem tudja a wifi-t, ezért vettem egy olcsó wifi routert, tekintve, hogy a faház alapterülete nem túl nagy, nem láttam szükségét komolyabb (pl: Linksys) cuccnak. A megvett wifi router típusa: TP-Link TL-WR740N. A wifi belővése nem ment egyszerűen, végül lemásoltam a kábelmodem MAC címét és csak úgy sikerült kapcsolódni, network létrehozva, jelszóval levédve természetesen. Sajnos a wifi rendszeresen elmegy (nem értem miért, mert vezetékes net van) és hiába kapcsolok ki mindent, húzkodom ki a kábeleket majd vissza, vagy visszajön a wifis internet vagy nem. Mármint a hálózat mindig visszajön és tökéletesen is látható, jelerősség is max, kapcsolódik is, de nincs internet access. Ugyanakkor, ha kiiktatom a wifi routert, akkor a sima, kábeles net megy rendesen, most is ezzel operálok. A laptopon Win7 fut.

Arra gondoltam, hogy valószínűleg nem mindegy, hogy bekapcsoláskor mit, milyen sorrendben kapcsolok be és dugdosom össze a modemet a routerrel, de nem vagyok benne biztos, illetve más ötletem nincs. Megköszönném, ha valaki tudna segíteni.

GL All!


A bejegyzést eddig 2 látogató ajánlotta a címlapra

Köszönöm!
0
0
Még nem pontozták

Hozzászólások...

DaDirk 2013-08-12 21:01:58
Marci: köszi a tippeket, időközben feljöttünk a nyaralóból, úgyhogy a következő látogatásig élvezem az itthoni stabil UPC-t és Linksys wifi routert. :) Legközelebb leviszem azt magammal és letesztelem a rendszert, úgyhogy majd akkor updatelek. Thanks!
Marci, az eb 2013-08-11 18:50:28

No, épp most beszéltem a PR-es rokonnal, a TP-Link router használhatatlan nála továbbra is, a Gigabyte jó, illetve nemrég vett egy akciós Belkin-t a tescoban, azt használja, az is hibátlanul osztja a wifit. Szóval az első az kéne legyen, hogy egy más gyártótól származó routert próbálj ki.
topin 2013-08-11 17:36:12
Nem..az enyém a szájbaszexuált Vidanet..
Marci, az eb 2013-08-11 12:28:48

Azt ki kellene próbálnod, hogy a splittert leszereled, és a bejövő kábelre közvetlenül csatlakoztatod a modemet. Nyilván ilyenkor tv nem lesz, csak net, de éppen ez a cél, ne legyen hibaforrás (hibás splitter, visszabeszélő tv) a hálózaton. Így kellene járatni, hogy mennyire stabil a net, jó-e a wifi.
Böngészőbe 192.168.100.1 ez a modem kezelőfelülete, itt a jelszinteket ellenőrizd le, illetve kopi-pasztázd be ide az értékeket, hogy megszemlélhessem őket.

A klónozandó MAC címet meg kellene érdeklődni a PR-tól, hogy mi van náluk regisztrálva. A PR szerver a modem UTÁNI eszköz (szgép vagy router) MAC-jét szokta ellenőrzi, legalábbis eddig csak ilyan PR nettel találkoztam. Ha a szgépeden a router nélkül, közvetlenül a modemre csatlakozva jó a net, akkor valószínű hogy annak a szgépnek a MAC címe van regisztrálva. Azaz - elvileg - az a MAC lesz a routerbe klónozandó cím, és nem a modemé. Próbáld kikérdezni őket, hogy mi van, illetve próbáld meg a működő gép MAC-jét klónozni a routerbe.
(Nyilván ez a MAC csak akkor kerülhetett a rendszerbe, ha a szerelő ezen állította be a szereléskor a netet. Ha nem ez a gép volt ott, akkor tárgytalan, de eddig olyannal nem találkoztam, hogy a modemet regelte volna be a szaki. Lehet, hogy ez okoz némi anomáliát, hogy azonos a modem és a router MAC címe.)

DaDirk 2013-08-11 08:52:25
topin: Neked is PR Telecom a szolgáltatód? Amúgy szimpatikus a tiltkezelés, én a Dunába akartam hajítani, csak az asszony megakadályozta.
topin 2013-08-11 01:54:50
Nálam is ez van..én már összetörtem, megtapostam, falhoz vágtam kb 3 routert amióta a jelenség fennáll..fullon a jelerősség és se wifis, se kábeles net nincs..

senki nem tudott magyarázatot adni mi ez..2 hete pedig kb naponta 20szor megy el a netem, legtöbbször 5 percnél kevesebb időre..és a modem nem jelzi hogy baj lenne...

DaDirk 2013-08-10 22:22:05
zeon: a hálózat nem megy el, tökéletesen kapcsolódik és maximum a jelerősség is. Ha kiiktatom a wifi routert, és közvetlenül kábelen keresztül próbálom, akkor gond nélkül megy. Ha elmegy a net, akkor a mobiltelefon sem látja.

sam: sorry, félreértettem elsőre. Ezt a verziót nem próbáltam eddig, és most per pillanat megint megy a wifi, de ha kábelt kellt kell használnom wifi hiányában, akkor igazából mindegy is, nem?

Marci: ez nem jó hír, mármint, hogy te sem találtál rá még megoldást. Igen, tv is jön vele. A router cserélgetést azért problémás kipróbálni, mert teljesen kiszámíthatatlan mikor produkálja a hibát, volt, hogy két óra után, de volt, hogy másfél napig ment a net gond nélkül.
Marci, az eb 2013-08-10 16:50:34

A problémát jól ismerem, (szintén PR net, ugyanilyen ruoter, ugyanez a hiba), a megoldást még nem sikerült megtalálnom.
Egy Gigabyte routerrel jól megy a net, a wifi is, úgyhogy egy próbára kérhetnél kölcsön egy (vagy több) más típusú routert, mert lehet hogy a PR rendszerét ezek a TP-Link cuccok nem szeretik. (Elvileg ez nem lehet, de most hagyjuk az elméletet).
Gondolom, tévé is jön a kábelen, és szűrő-elosztók - splitterek - vannak beépítve a rendszerbe. Ezekről van szó: http://www.coaxialcablesplitter.com/
Ezeken elvész a jel egy része, illetve a visszirányú szűrés hiánya (azaz hogy a tévék vissza tudnak pofázni a hálózatra) meg tudja zavarni a hálózati eszközöket. Nem lehet, hogy a modemig több ilyen szűrőn is keresztül kell mennie a jelnek? Egy szakival meg kéne nézetni ezeket a szűrőket, hogy jók-e oda, ahol vannak, a modemet pedig az első ilyenre kellene kötni, hogy ne menjen át a jel többön, csak ezen az egyen.
sambenez 2013-08-10 15:51:48
A kérdésem arra vonatkozott, ha bedugod a modembe a routert, és a routerhez kábellel kötöd a gépet, akkor is eltűnik a net?

Csak a netet veszted el vagy a szgép a routert sem látja ilyenkor?
zeon 2013-08-10 15:30:38
a sorrend tökmindegy szerintem, rengetegszer húztam szét különböző okok miatt az összes kábelt, se az összerakási, se a bekapcsolási sorrendre nem figyeltem soha.
azt nem nézted. hogy mikor elmegy a wifi net, akkor a kábeles is elmegy? egy laptop-telefon párossal esetleg megnézheted.
DaDirk 2013-08-10 14:54:08
Igen.

Lehet, nem volt teljesen egyértelmű, amit írtam, megpróbálom egyszerűbben a szolgáltató netkábele bejön a Cisco modembe, amit a szolgáltató adott (de nem tudja a wifit), ebből továbbvittem egy sima hálókábellel a wifi routerba (TP-Link) és ez vagy működik vagy nem, ahogy a fentebb is írtam.
sambenez 2013-08-10 13:55:50
A routeren keresztül megy a kábeles net?