Utolsó kommentek

Közel s távol de elmúlt

• 2013-10-13 23:45:44
  • Ozmin

Az utóbbi időben nem foglalkozom a póker világával sőt nagyon nem is játszom. Többen most mondhatjátok hogy nem igaz. Igazatok van mert játszottam az elmúlt 4 hétben kb 6 napot. Nem is hiányzik és idő sincs rá. Mire hazaérek addigra már semmi sem érdekel és miután a Bariköztöt végig izguljuk már csak aludni van kedvem. Lehet belőlem ezt hozta ki a házas élet?! De inkább csak annyit mondanék hogy MÁV. Reggel 630kor indulok Dunakeszire ami 20 kmre van és jobbára ott is vagyok 8 előtt pár perccel. Hiába nagy országban élünk. Tervezem is megírni eddigi pompás kalandjaimat ezen a kicsiny de vasúti szakaszon. De maradjunk csak az esküvőnél. Mávról majd máskor. Apropó esküvő. Gondoltam arra hogy leírom mi hogyan történt. Természetesen nem ment minden zökkenőmentesen de ha a halmazt nézem mindenképpen pozitív volt minden. A rossz dolgokon akkor is igyekeztünk mosolyogni. Amin meg nem sikerült mára azon is.
Pár Vw bogaras barátom meglepett minket sőt barátainktól kaptunk két nászutat is a családtól pedig egy kocsira valót.
Voltunk is már Esztergomban és Dobogókő még várat magára(mostanra már ott is). Szerettük Dobogókőt de a petyhüdt irodista testünknek picit sok volt. Mi vállaltuk túl magunkat de olyan helyekre jutottunk el ahova eddig még sohasem. Dobogókő indulással eljutottunk Pilistetőig. A röpke 15kmes sétát 4 óra alatt sikerült úgy megtenni hogy közben egy órát azt sem tudom hogy hol voltunk csak mentünk hátha. Volt térképünk. S igen jó helyen jöttünk ki végül. Hegyre fel hegyről le. Majd fel s megint le. A csúcsom 756 méter magason, paplan ernyősök ugrabugráltak ami nagyon mély nyomot hagyott bennünk. Dejo lenne kipróbálni:) Volt olyan hogy egyszerre 20 an jöttek mentek közvetlen a fejünk felett. Majd lentről már Pilisszentkeresztről gyönyörködtünk bennük amíg vártunk a buszra. Miközben haladtunk felfelé a túránk során a hegyre, még elidőztünk a régi rakéta silóknál is. Innen védték volna a gaz imperialistáktól Budapestet. Volt is ott raketta anno. Egyik kollégám ott "szolgált" majdnem két évet. Mára csak beton és beton maradt ami nagyon furán néz ki ebben a szép környezetben. Hazafelé már tudtuk ma nem vállalunk ilyen távot, csak egy kisebbet. :) Ez lett a vesztünk. A Thirring körút a maga 2.5 km-es távjával igazán megküzdöttünk. Meredeken indult a túra majd úgy s folytatódott. Jobbra szakadék balra meredek hegyoldal. A talpunk alatt pedig csúszós föld némi avar és guruló kavicsok. Kárpótolt viszont a táj és az ahogy a Dunakanyar fest ködben föntről napsütésben.
Amint szilárd talaj került a talpunk alá és a szintkülönbség sem volt már 1 méter másfél méteren, el is mentünk a menedékházba a jól megérdemelt zsíros kenyerünket elfogyasztani. Jó volt szép volt de legközelebb csak lightos sétát teszünk. Habár utóbb minden megszépül nem igaz? !:) A régi Párt üdülőben eltöltött 3 nap után már most visszamennék ha lehetne. Ennyit a mai napról és folyt köv. a régi írás ismét. :)

Esztergomról egy picit. Halott város úgy ahogy van. Totál gáz az egész. Turistákra nem hajtanak inkább csak túlélnek. Ezelőtt 2010ben voltunk akkor az Aquaszigeten ha jól írom. Rossz szájízzel picit azonban szájfertőzéssel 100%ban távoztunk. Pompás volt és már akkor láttuk hogy fejlesztenek gőzerővel és 2012re kész lesz az egész. Nem úgy lett. Úgy áll minden mint akkor. Igaz az eltelt 3 év alatt még több épület lepukkant.
A polg. hivatal olyan mint egy felújításra váró épület. Előtte a tér teli van bódékkal amikből szebb időkben biztos csomó jó cuccot árultak. Van egy hosszabb 3 oldalról nyitott istálló szerű építmény aminek egyik oldalába be vagyon dobálva minden alkatrész ami kell a sütögetéshez nagyüzemben. Olajos és undorító az egész. Még ugyanezen a téren ami a főtér lenne van 2 szökőkút amik full üresek. Csendes környék az viszont biztos. Szinte minden bolt üres eladó kiadó, vagy csak be van törve az ablak és már eladó felirat sincs. A kő közül nől a gaz. A virágos ládákban ugyancsak a gyomok minden produktuma befészkelte magát. Volt egy hely az már nem ezen a téren de ugyancsak műköves részen ahol egyszer csak minden kiírás nélkül egy lyuk volt a járdában. Aztán folytatódott. Nincs szerencséd belepottyansz lábad töröd vagy akármi. Ezek nem olyan dolgok amiket csak az lát aki ott lakik hanem mindenki. Siralmas az egész. A fő úton kátyú-kátyú hátán. Autóval pattogtunk mint kecskeszar a deszkán. Rossz reflexű emberekre alapozva nyitnék szívesen felni javító szakműhelyt valahol a főűt környékén. Mellékutakról ne is beszéljünk. :( A közlekedési lámpák nem működtek csak szombaton talán délután 3 ig. Utána hétfőn reggel ment csak újra pedig van forgalom. A zebrák lekopva. Évek óta elhagyatott épületek. Külön "tetszett" hogy az egyik ház tetőn kinőtt egy kb két méter magas fa a semmiből. A Bazilika és környéke plusz a híd és környéke talán és a Duna partja néz úgy ki mint egy város de a többi.....
Bazilikában voltunk mindenhol. Jó volt nagyon. A kilátás pazar. Voltunk a kriptában is. Az annyira nem mókás hely de jól megcsinálták. Amin megakadt a szemünk hogy temetkezhetnek oda már papok családjaikkal is és világi emberek. Ez valahogy úgy van megfogalmazva hogy 2-3 fős kripták vannak de ne csüggedjünk mert készülnek a 4 férőhelyesek is.
Irgalmatlan nagy építmény. Egyik napunk el is ment ezzel.
Az még viszont szembetűnő hogy a Bazilika környékén kívül lásd Kerek templom talán( sárga és a körforgalomnál van) full romos. Omlik a vakolat. Igaz beleillik a városképbe de talán lenne az egyháznak rá hogy felújítsák. Mind1 azt nem. Most jut eszembe nem láttam melyik felekezeté. Lehet azt nem is nekik kéne.
A várat is teljesen felújították de az állami tulajdon. Amikor legutóbb a Bazilikában voltunk(1996) még sehol sem volt. Tök jó arc idegenvezetőt kaptunk és az is csak dobott a helyzeten hogy a csoportba össz. 7-en voltunk. Tudálékos persze mindig van de a néni 5 perc alatt leoltotta. :)
Viszont aki szeretne menni mehet most is de jövőre lesz kész minden felújítás. Szerintem mi visszamegyünk mert tényleg nagyon érdekes volt.

Nagyszüleim 60. házassági évfordulója is elmúlt. Az egész család készült. Szűk család 14 fő volt jelen, pont mint az esküvőn. Az 50.en a váci DOMban volt újra esküvő. Ott és utána is sokan voltunk. Kb 30an. Az öregek nagyon boldogok voltak velünk együtt. Akkor mondták félszegen hogy majd tíz év múlva ha. S tessék sikerült. Nagyfatert is sikerült kordában tartani egy ultimátummal. Ha panaszkodik páleszt kell innia. De csak neki, mi nem iszunk vele. Szerencsére nem kellett neki emiatt. Igaz mindig talált rá okot hogy miért koccintsunk újra meg újra.

Ahogy írtam vettünk egy autót.
A kiszemelt és megvásárolt példány végül egy 2002-es Skoda fabia 1.4 kombi lett.
Sokat néztünk neten. Aztán szerencsére Vácon volt talán a legvonzóbb. Megnéztük kipróbáltuk nyüstöltük innen onnan, és végül megvettük. Jót tettünk vagy sem de pusszantás az előző tulajnak mert 100km megtétele után bejelzett a hűtővíz. Mint a kakaó. Amikor vettük néztük és jó volt aztán meg cumi utca 2. Persze kereskedő csak mosolyog tudta nem tudta már nem érdekes.
Egy laza hengerfej tömítéssel megúsztuk de így is sikerült többet ott hagyni mint szerettünk volna de 100000 alatt maradtunk. Viszont egy rakat cuccot kicserélt a szerelő de még nincs vége sajnos.
Megmosolyogtat utólag hiszen nekünk mindig mindennel bajunk van és beillik a képbe. Azonban azt illik tudni hogy idővel mindenünk megjavul. Már úton vagyunk és a javulás már elindult. Azóta jól működik, nem tehet mást .:)
Köszönöm!
Nem tetszik!
Pontok: 5 (pontozók száma: 2)