Utolsó kommentek

• 2012-08-27 20:09:33
  • Ozmin

Sziasztok,

Családi nyaraláson sikerült részt vennünk Katával Nővéremmel Férjével és Csanáddal.
Jól telt a hét első fele a második felemás lett az idő végig szép volt.
Május környékén indult a tervezgetés majd a foglalás egy távoli időpontra. Ezt be kell vallanom nagyon rosszul tűröm mert évről évre egyre később megyünk egyáltalán szabadságra is és így pihenni is később tudunk pláne nyaralni. Pár éve közvetlen július elején 2011ben július közepe most meg augusztus vége. Nehéz volt kivárni.

Azért begipszelve a Balatonra menni nem szívderítő dolog de mit lehet tenni ezt dobta a gép és ha még szomorúak is vagyunk akkor aztán tényleg nincs pihenés. Tehát keep smile indultunk el vasárnap aug 19-en 8 körül. 2.5 óra autópályázás után meg is érkeztünk Keszthelyre ahonnan Balatongyörök 9km. Az utolsó 1kmt sikerült 22 perc alatt megtenni úgy hogy a Györök táblánál megálltunk és lehetett nevetni hogy elöl sógorommal már ott vagyunk a többiek még nem :)
Az út végén tudtuk meg hogy Eu-s útfelújítás program van azért volt a torlódás.
Szállásunkat hamar megtaláltuk.
Erzsébet Hotel Györökön. Nem fogom reklámozni aki szeretné megtalálja. Bungalót béreltünk 1 hétre. Áll egy giga nappali étkező konyhából fürdő mindennel egybe és egy 2x3mes szoba 2 darab ággyal. Ha összetolod őket ajtót nem nyitod ki. :) 1 hét külön alvás.
A konyha amerikai konyhának van írva. Inkább beszéljünk egy pultról amin van 2 főző lap, mosogató és a szekrényekben tányér meg ami kell és a végén egy darab igazi hamisítatlan LEHEL masina. Eredeti jégkocka tartóval és fix polc beosztással amit változtatni azért nem tudsz mert annyira nem lehet az ajtót kinyitni hogy lehessen.
Nővérem játszott vele pár percig. Vicces volt. :)
Minden evőeszközbe BM nagyon "stílusos" motívum van nyomva hogy tudd hova tartozol.
Jaj a TV majd elfelejtettem. 20"os nemtommilyen a mostani képméreteket nagyon nem tudta átadni. Vicces volt így nézi de nem azért mentünk.
Pl néztem foci meccset. Nem is érdekes hogy milyet de a kommentátor mondta hogy micsoda ívelés bal oldalra majd labda eltűnik.... és a beadás labda ismét a képben stb. Ha ez nem lenne elég remegett is a kép és keresztbe csíkok jöttek mentek rajta. :)
Így legtöbbet csak ment de nézni sok értelme nem lett volna.
A Balaton a fontos híreket meg nézzünk otthon.

2 társast is vittük magunkkal. Scrabble és Anti Monopoly. Naivan elkezdtük az utóbbit hogy gyorsan max másnap lenyomjuk és utána jöhet a másik. Szerdán már be is fejeztük. Reggel és este is játszottunk talán csak 1 nap kihagyással. Természetesen én mentem először csődbe. Itt hagytuk abba. Kitudja lehet még mindig ott ülnénk. :) 7 éves unokaöcsém nyert akinek a játéka a saját és hármunk észjárásán alapult. Az utolsó két nap már csak ült és azon nevetett hogy csődbe megyek. Ritka unalmas volt tönkremenni.

A szállodát zömmel azok az emberek veszik igénybe akik az Erzsébet program keretein belül pályáztak és nyertek. Nagyon sok gyerek volt.
Ezért az ellátás sem annyira változatos mint egy Danubius Hotels vagy Hunguestben stb.
Viszont tudnak a Balatonon nyaralni olyanok is akik amúgy nem tehetnék meg. Jellemzően egyszerű de ugyanakkor láthatóan normális tiszta és kedves emberek akiken látszik hogy fizetésből élnek.
A házhoz kaptunk még reggelit is ami ennek tükrében zömmel a tojás különböző formáit foglalta magában plusz svéd asztal.
Egy reggelit viszont nem értek.
Kedden kaptunk pirított szalonnát és vöröshagymát.
Voltunk már sok helyen de fogalmam nincs hogy az mit meg hogyan.
Mindenesetre feláldoztam magam és Hagymát Hagymával elven benyomta az egész asztalét egy giga szendvicsbe és lenyomtam.

A Balaton a szállásunktól légvonalban 100 amúgy max 200 méterre volt. Homokos part. A strand részen a kavicsok elhordva sekély víz. Nagyon sekély. Kb 10 méterre a parttól vádliig ért majd 20 méterre már bokáig. A 120 cm mélységet jelölő táblánál max 80 centi volt. Eredmény sok homokvár és dagonyázó mangalica emberek a part közelében a vízben.
Én " leleményes" voltam mert (ugye gipsz le ahogy engedték és bebicegtem a szélére) ástam magamnak gödröt és abban ültem.

A víz meleg a belépő olcsó plusz West Balaton kártyával még olcsóbb. 600 naponta de ha van ilyen kártya akkor 1100 három napra ha jól tudom. Naponta lehet kijönni bemenni ahányszor akarsz.
Zárórakor a személyzet hazament mi maradtunk. Nekem újdonság volt. Sógorom mondta hogy így lesz. Nem hittem el de pozitív csalódás volt.
Tudják az ottaniak hogy sok gyerekes család megy meg amúgy is, van a gyerekeknek egész napos elfoglaltság. Nagyobbaknak vízi aerobic játékok stb.

A faluból a turista nem lát túl sokat de nem is törekszenek rá hogy lásd. A strandnál megy a vasút. Az állomás is ott van. Átjárón túl jobbra apartmanokat kiadó üzlet, Étterem, Bar, CBA, Zöldséges.
Balra: Kiadó üzlet, Játékbolt, Játékterem, Mini színpad, Giccsparádé kerti bútorokat német turistáknak, Fagyizó. Jobbra a végén van még egy templom is.
A Strandon a szokásos Lángos Büfé Pizza mindenhol.
A parttól pár méterre nem mondod meg hogy a Balatonnál vagy. Nem is baj. Csendes jó árakon mozgó de mégis komplex falu ahol jól érzed magad és minden van amire vágysz.

Csütörtökön voltunk Bortúrán Badacsonyban a Borbarátoknál.
Egész napos jó program volt még akkor is ha úgy tűnt az idegenvezető és a szervező először csinálja. A hajó piszok lassan megy. Nagyon meleg volt és nem haladtunk. Nem szerettem volna Bibiccel vagy Vöcsökkel száguldozni de az hogy kb Gyurta Dani megelőzött volna minket több mint vicces. Odaérve Kisvasút. Én nagyon utálom sőt. Kata imádja. Gondolhatjátok milyen pompás volt.
Sétálva még mindig mennék szóval kibírtam. Annyit kértem hogy a kompromitáló mozdonytól minél távolabb legyünk. Ez sikerült is.
Először úgy tünt hogy max 8an leszünk a kóstoláson. Gyorsan kiderült hogy 70en voltunk. A többiek elbújtak...
5-6 féle bor kóstolás fogyasztás majd Bodza és Késői szüretelésűvel a kezünkben irány vissza a hajóra. Előtte ebéd. Ettünk ittunk. Német Barátaink páran spiccesen boldogan gesztikulálva tették ugyanezt. Ha máshogy nem de online szerintem még rendelünk onnan mert nagyon jó volt az étteremben és a pincében is.

Az időrendet már jócskán elfeledve voltunk Mini - Golfozni is. Nem hittem hogy ez ilyen nehéz. Szerencse a sok Wii gyakorlás legalább ebben rommá vertem a népet. :)

Sikerült viziBike-ot is bérelnünk 1 órára. Az eredeti koncepció az volt hogy Katával ülünk hátul és hernyó módjára tespedünk. Nővérem és Sógorom hajt, Csanád pedig kihasználja az adottságokat és csúszkál lefelé. Utóbbi meg is valósult igaz kellett noszogatni picit.
Miután Nővéremék remekül összevesztek előre ült, én egy lábbal tekertem Sógorommal. Végig nevettem rajtuk.
J:"Abbahagytam a tekerést"
T:"Észre sem vettem...."LOL Gyilok
A Balaton közepén kell összeveszni. :)
Miután kijöttünk 10 perc múlva boldogság volt.

Ettünk ittunk jókat és jövőre visszatérünk.
Csak a jót írtam nincs negatív hang. Majd a következőben.
Még az is nyaralás volt sajna.
Utóbb már jól vagyok. Megszépülni nem fog de remélem egyhamar elfelejtem.